Varmt...

Direktlänk till inlägg 26 september 2014

Gott skratt idag

Av Kim - 26 september 2014 21:01

Vi åkte till Puerto Rico och deltog i ett välgörenhets jippo som anordnades av den organisation för de kvinnor som drabbas av bröstcancer här på Kanarieöarna som jag tillhör.

Det var på en engelsk pub och det mesta var på Engelska men även lite på Spanska, det var lotter, bingo, stand-up komedi och sång och annat.

Skrattade så det stramade i min torra hud   härligt!

Jag satt med ordföranden i org. (Marisa), sekreteraren och psykologen, fick så mycket info och stöd.

Ett dåligt kort på mej och den varma och så kunniga Marisa

 

Hon blev fick besked att hon bara hade 3 månader till max 2 år att leva, detta var 19 år sen   


Genom denna org. får jag får utan kostnad samtal med psykologen, Reiki , yoga och mycket annat, det dumma är att det är i Las Palmas (lite långt), men nåt kommer det bli.

Europas bästa cancer forskare/läkare finns i Valencia, henne kan jag skicka mina uppgifter och även få träffa (gratis), så goda råd kan jag få där också.


Här är en bild med Jacqui (från mitt jobb)  i rosa som håller låda och sjunger 

 



Här är jag på Ikea härom dagen, var både trött och illamående, men det var mödan värd.

 

Ch. fick köra mej på vagnen   


Köpte en bäddmadrass i Visco..nåt som formar sig så skönt efter kroppen, vi båda sov så mycket bättre igår natt.

Har gått ner 6-7 kilo sen behandlingen började, mest muskler tror jag, men det känns när jag ligger ner, lite ontigt...i höften, men nu med den nya madrassen inga problem.

Köpte också en rosa liten barnstol i plast för att sitta på i duschen när jag inte orkar stå upp   


På måndag är det blod analys och träffa min läkare och om allt är ok så börjar den nya rundan av fyra behandlingar med 21 dagars mellanrum.

Denna gång med ett cellgift istället för en kombo av tre. 

Försöker undvika att fundera för mycket på hur denna nya ska påverka mej, hjälper ju inte att oroa sig....


Kommer inte ihåg vad jag skulle skriva om...himla trött, men lycklig.

Jo just det vi hade husvisning här hemma igår och de är riktigt intresserade, så nu håller vi tummarna på att de köper.

Kram på er   





 
 
Ingen bild

Åsa.R.Mickelsen

28 september 2014 18:58

Så himla bra att du har tillgång till alla dessa i föreningen,toppen. Ti hi ja du ser lätt sliten ut av Ikeaturen som då alltid brukar slita ut mig totalt. Den madrassen tänker jag mig kan vara bra,har sovit över hos en tjej som har sådan på gästrummet,lyyyyx. Den är jätteskön att ligga på tycker jag men som sagt ooorkar inte Ikea just nu men skulle själv behöva en sådan madrass. Har varit i Prag på 4 dagars tur nu,jääätekul och massa intryck.Varpå Terezian konsentrationsläger,fy vad läskigt alltså. Så var vi på skelettkyrkan och det var också läskigt,men rackarns god mat och för att inte tala om ööölen då,wooow. Sliten som tusan men kul var det. Återkommer med mer skriv när jag fått hämtat power, ;-). <3 kramar

Kim

28 oktober 2014 23:43

Madrassen var ett riktigt bra köp, vi sover båda två så mycket bättre.
Att resa är så intressant och roligt men man blir ju helt slut, fast det är det värt.
kram på dej

 
Lyckoprickar-anna

Lyckoprickar-anna

11 oktober 2014 21:40

Hej vackra härliga Du!
Har läst ikapp en massa gamla inlägg. Hade missat helt...

& nu när jag vet, så beundrar jag dig! Vilken livsresa du gör! Tänker på dig & önskar dig helande energier till läkning.

En stor varm kram från Anna i norr! <3

http://www.lyckoprickar.se

Kim

28 oktober 2014 23:37

Hej på dej själv fina Anna!

Ja livet är en spännande resa, och även om cancer inte är så roligt så är det mycket lärorikt och jag känner mycket

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards