Varmt...

Alla inlägg under december 2014

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.

       

Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara skyldig till det sista namnet.
Enligt Monsiur Christophe så är de andra Franska höns namn... fniss


     

Nya lilla katten unge herr Watson som vi adopterat, han kommer från en org. som tar hand om hemlösa katter.

Han var den enda överlevande i sin familj och fick en amma så han lyckades överleva.


   

Mitzi Pooo är inte glad, morrar, fräser och gömmer sej...hoppas de kan bli vänner!


 

Julpuss, vi firade julafton hemma hos min lillebror med familj.

Christophe del i den goda maten var en god Fransk potatis gratäng.


Thats all :)


Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel.

Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.


Hoppade upp på henne utan sadel första dagen, och hon var inte så bekväm, fattas mycket muskler både på henne och mej.

Jag kände mej helt vilse där uppe och hon kände min osäkerhet och studsade runt en del.

Det är inte bara att Marco rider på ett annat sätt utan även att jag har svårt våga lita på henne.

Gamla minnen som spökar...får ta en styrketår nästa gång   


Tyvär så kunde jag inte rida fler gånger för huden vid svanskotan sprack, fick ont och det kommer nog ta sin tid att läka ihop igen.

Kombinationen extremt torr, känslig hud pga cellgifter, inga muskler och heller inget skyddande fett var inte så lyckad.

Men Marco red henne och jag tittade på.

Han rider henne oftast med bara ett grimskaft om halsen och hon är lyhörd, toppen.

Här kommer en liten video


Hon har lite vinterpäls nu, det ligger runt 10 grader på nätterna där.  
 

Marcos är ju utbildad hovslagare och hade nu i helgen en lite ovanlig med söt kund

   


Saknar verkligen La Palma, skulle så gärna bo där, men att hitta jobbb där är det stora problemet.


Kram på er


Ovido - Quiz & Flashcards