Varmt...

Direktlänk till inlägg 7 september 2010

Hästfoton igen, hihihihi

Av Kim - 7 september 2010 20:19

Fick gjort det jag skulle på förmiddagen, tänk va lätt det var, jag som skjutit så på det, ack ack ack   
Jag är så bra på att skjuta på saker  


Idag lagade jag en tonfisk sås med svarta oliver och spaghetti, mums gott!

Bene jobbar på förmiddagarna nu tills lektionerna börjar igen, som studierektor så är det mycket som ska fixas.
Och då får jag rycka in i köket, mitt problem är att efter några dagar så "tryter" ofta min fantasi...

I morgon blir det entrecote med ???? ingen aning.


Var nyss uppe hos Nelly och vi gjorde vår klicker övning.

Den går ut på att jag står vid hennes sida med godis, om hon försöker komma åt godiset/mej genom att snurra runt eller böja sig så snurrar jag med så hon inte kommer åt mej/godiset.


Hon vred på halsen en gång och tiggde argt först, då ignorerade jag henne, då vände hon huvudet rakt fram men hade all sin uppmärksamhet på mej, jag sa klick och gav en godis.

Vi gick några meter och vi provade igen, då höll hon huvudet rakt fram direkt!
Provade andra sidan, fungerade också.

Så det verkar som om mitt kakmonster till häst har börjat tänka...


Jag fick tre foton framkallade idag, foton som Caroline (min brorsdotter) har tagit, hon är sååååååååå bra på att "fota" hästar!
Och detta utan att vara "häst tokig", men en stor djurvän är hon.

Jag köpte en fin ram och gav mamma och Georg ett foto av Nelly, blev succé!

Elke fick foton på Nelly och Dankil, glädje där också.
Dom vill beställa foton på dom andra hästarna också och undrar när fotografen kommer hit igen.


Här kommer bilderna, ni har nog sett dom men de är ju så fina   

   

 

Hej hopp!








 
 
Ingen bild

Åsa Mickelsen

7 september 2010 21:31

men alltså hallåååå,har Nelly dubbelhaka du måste hålla in när hov(fick till den)fotografen är på farten, hon är jätteduktig på att fota ju.Har det blivit bättre temperatur för både människor och djur nu? Hoppas det

Kim

8 september 2010 10:19

JAAAAA!! det är så skönt väder nu, helt perfekt!
Hovfotograf, den var bra den :-)))

 
Ann

Ann

8 september 2010 11:23

Fina hästfoton får man inte för mycket av! :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Caroline

8 september 2010 16:20

haha, awh, vad ni är gulliga. det är ju motivet som gör bilden ;) hörde att ni kanske kommer förbi mellan jul & nyår? det hade vart himla trevligt! hälsa bene!

Kim

9 september 2010 00:51

Dina bilder är helt enkelt proffsiga! Fakta!
Vi ser fram till att träffa er mellan jul och nyår!
Kramm, hälsa "Gatan" ;-)))

 
Kicki

Kicki

8 september 2010 16:25

ja bilderna är jättevackra!
vad roligt att hon kopplar så snabbt och lätt med din träning!! super!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anki

9 september 2010 10:36

Jättefina! Hälsa fotografen att hon e välkommen hit o fota massa hästar om hon har vägarna hit till Gotland :-)

 
Anna

Anna

17 september 2010 10:41

Åhh vilka fina bilder :)

http://annakerman.bloggplatsen.se

Kim

17 september 2010 14:40

Tackar tackar :-)
Jag är ju en "hästtant så kan inte låta bli att visa lite hästbilder :-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards