Varmt...

Direktlänk till inlägg 6 november 2010

Pillet, pass och pillur !

Av Kim - 6 november 2010 21:33

Nu har vi      biljetterna, tack gulliga Ulrika för att du finns  


Vi ska flyga till en flygplats som jag inte visste fanns...(sorry om nån är från Växsjö) men nu så har jag lärt mej det.


Snack om slapp dag framför datorn, har inte kommit ur pyjamasen...

Har inte varit hos Nelly idag, för vägen vid stallet har varit avspärrad, massa människor som tar ut ett  helgon ur kyrkan går en lång runda med henne och sen tillbaka. Sen firar dom med rostade kastanjer och årets vin.

Helgon är det bara maskulint ? ...kommer inte på vad en sådan kallas om det är kvinnligt...

Borde nog lösa korsord, tappar Svenska ord ibland.


Imorgon ska vi gå ut och rida eller leda (efter behov) tre av Elkes hästar.

Två av dom är osäkra och lättskrämda ute, extra mycket sen deras trygga ledare dog...

Så imorgon blir det träning...

Hoppas det går att rida på hemvägen för vi har en alldeles  för brant backa upp till stallet, inte för att jag skulle få träningsvärk i tre dagar inte    , utan för det är nyttigt för hästarna...ni tror väl mej  


  





 
 
Ann

Ann

6 november 2010 23:05

Så spännande!
Åker du och hälsar på ofta i Sverige eller bara då och då?

Helgon, är inte det båda könen?

Och självklart så tänker du på hästarnas träning..?! ;)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

7 november 2010 00:00

Innan jag skaffade Nelly brukade jag åka två gånger om året.
Vi brukade åka tillsammans på sommaren, och sen brukade jag åka själv en gång.
Denna gång blir det första gången min man får se Sverige på vintern :O, han verkar redan vara lite chockad...

Som min kloka och alltid så seriösa vän Åsa skrev så måste ett kvinnligt Helgon heta Helga :-)))

Japp! jag värnar för hästarnas muskler ;-)

 
Ingen bild

Åsa Mickelsen

6 november 2010 23:31

Hehe så klart hästarna har enbart stor nytta av denna backe.Är så dåligt religiös om dagen men tror du inte att motsatsen till HelgE Helgon kan vara HelgA Helgon?? Hahaha vi kör på den vi.Hade heller ingen aning om en flygplats i Växjö men vem vet den kanske kom igår hö hö,geografin funkar enbart bort och hem här då.Det har varit en otroligt vacker solskensdag idag njutit i fulla drag så min väninnas skalle till dotter var snabb att tala om att - ja på måndag skall det bli snö enligt väderrapporten,pytt pytt jäkla ungdomar att dra ner gamla människors lycka för sol på 5sek, ingen som helst respekt alltså haha så nu sitter jag klar med stavar och skidor bredvid mig hehe ljug ljug skidor mår utomordentligt bra av snö men inte med mig uppå.Kram från VPMU.alltså Våga Protestera Mot Ungdom hehe som hotar om SNÖ

Kim

6 november 2010 23:51

Känns bra att du tror på mej ;-)

Och självklart så är det Helga, det borde jag förstått :-)))
VPMU har härmed en medlem till!
Fast i jul vill jag ha lite lagom med snö.

Kram

 
Stina

Stina

7 november 2010 05:37

Tänk vad chockad din man hade varit om han hade kommit förra vintern när vi hade 35 minus och 2 meter snö i "hela" landet =))

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

7 november 2010 09:38

2 meter vore att ta i =O
Och det där med -35 vill inte ens jag tänka på!
Men snö vill vi ha särskilt Delia (Benes dotter 13år) som också bara sett Sverige på sommaren.

 
Kicki

Kicki

7 november 2010 14:00

hihi så tosigt, men skoj för helgonet att få luftas en gång om året då! *fniss*
nu blev jag nyfiken, vad heter reliken i fråga?

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

7 november 2010 20:16

Det är vanligt att de "luftas", en del varje år en del var femte år.
Denna heter San Martin del Porres(maskulin)
Varje kyrka har sin egen...och alla anledningar är bra för att ställa till med fest, som nästan alltid avslutas med dans, orkester och barer på kyrkbacken.

 
Sarah

Sarah

7 november 2010 18:08

Ville bara skriva hej och visa att jag tagit en titt på din blogg :)

http://stumpelumpan.bloggplatsen.se

Kim

7 november 2010 20:11

Trevligt :-)

 
ylle

ylle

9 november 2010 06:56

Vi skulle behöva lufta några helgon här i gamla Sverige också, varför inte bära runt heliga Birgitta i hennes påstådda födelseort Finsta? Sen vin, fest och sång....

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

9 november 2010 09:40

Det skulle säkert liva upp Birgitta lite, alla behöver komma ut lite ;-))

Har svårt att se en sån fest framför en Svensk kyrka :-)) Här bygger man upp några barer, en scen och sen blir det fest och dans.

Undrar om det skulle bli lite stelt och tafatt eller ett fylleslag i Sverige?
Oj nu var jag fördomsfull , fnitter!
Som man känner sig själv dömmer man andra...OPS!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards