Varmt...

Direktlänk till inlägg 10 november 2010

Mycket märklig händelse !

Av Kim - 10 november 2010 14:42

Elke har ju haft en massa otur de senaste 2-3 åren.
Jag har tyckt att det varit "onormalt" att en person ska behöva få det så svårt.

Jo i alla fall  så gick jag och Elke ut på promenad med två av hennes hästar, efter en kvart så stannade vi och dom fick beta.

Det stod en bil lite längre bort och vi såg ett par med kameror komma mot oss.

Mannen frågade på Tyska om de fick fota hästarna, Elke svarade på Tyska att det gick bra, men att jag inte talade Tyska utan Sv,Eng, Sp.

Kvinnan gick fram till Elke och sa: Du har haft mycket problem.
Elke blev helt ställd, då sa kvinnan: Jag väntade på dej, visste att du skulle komma.

Hon hade bett sin man parkera bilen för det skulle komma någon som behövde hennes hjälp.

Elke stammade osäkert fram att visserligen hade flera hästar dött för unga men annars så hade hon inte mer problem än någon annan.

Kvinnan sa att hon var en Healer och att Elke visst haft mer problem både med hundar, hus, papper och hälsoproblem.
Elke började gråta och höll med om att det var sant.

Kvinnan sa att en person Elke kände har "skapat" detta, denna person vill  Elke ont.

Healern är här på semester nu, och skulle försöka hjälpa Elke, detta utan att ha mer kontakt med Elke, och hon trodde det skulle börja ordna sig inom tre veckor, speciellt med de papper som Elke haft problem med.

Elke fick hennes telefonnr i Tyskland så hon kunde ringa om problemen fortsätter.
Det enda Elke skulle göra var att föreställa sig att alla problemen åker sin väg.
Elke fick ett litet färgglatt gummi armband som kvinnan burit, en kram och hej då.


Ja ni! vad säger ni om detta?  

Hur kunde hon veta ?

Kan hon hjälpa?

Är det bluff eller sant?

Ingen visste att vi skulle promenera där och just då...

Elke är ju hemma 99% av sin tid, så andra vet inte vad som sker i hennes liv, hon har varken internet eller blogg, (bara jag..:O )

Fast är det så viktigt att få alla svaren...bara det fungerar så blir jag såååååå glad.













 
 
Kicki

Kicki

10 november 2010 16:33

märkligt ja. sant eller bluff? det vet man inte förrn "efteråt"...men å andra sidan vet man ju inte hur det skulle utveckla sig utan det sär mötet...
...om saker o ting vänder till det bättre så är ju det bara bra! om det beror på kraften i ett positivt,hoppfullt tänkande o förhållningssätt eller på ngn slags "hjälp utifrån" spelar ju mindre roll.
ska bli spännande att få höra fortsättningen =)

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

10 november 2010 17:02

Jaa spännande är det :-)
Tron kan göra under...frågan är vems? ;-))

 
Stina

Stina

10 november 2010 21:52

Nja, jag är skeptiker så jag skulle ana ugglor i mossen !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

10 november 2010 23:45

Ja konstigt är det...

 
Ingen bild

Åsa Mickelsen

11 november 2010 15:16

Humm! Ja vad skall man tro om sådant,har sett program på tv om folk som har genfärd/änglar eller vad det kan vara som dessa som kommit dit känt och berättat saker om och fört dom till andra sidan,vet inte helt vad man skall tro om det .......men men lite skumt i alla fall,så jag lägger mig neutral om sådant alltså.Gick på skoj till en dam som kunde "se" saker om en ,(en väninna hade varit där och fått en historia om sig)hon berättade massa saker om mig och jag blev väldigt ställd på en del ting ,hur fasen kunde hon ta mig på dom?? Hon visste inget om mig,talade om att min man o jag skulle resa till ett land inom snar framtid kunde vara Turkiet/ Grekland,nope skulle vi inte det hade vi inte beställt resa för, på julafton två månader efter besök hos henne säger svärmor och svärfar att dom bjudit min man och hans systrar med dito till Grekland i maj året efter,ja inte fasen vet jag men damen sa ju Turkiet eller Grekland,hon känner heller inte mina svärföräldrar då hon bor i sverige och dom här,ja lite skumt är det allt.

Kim

11 november 2010 19:17

Jag tror det finns mycket inte vi förstår, men som finns och fungerar.
Sen är jag övertygad om att en del människor är mer öppna än andra och kan "känna/se saker.


Det finns också andra som så gärna vill se/känna men inte gör det och en del av dessa "lurar" folk. Om de gör det för att dom behöver känna sig speciella eller för pengar är svårt att veta.

Lite roligt /spännande att hon talade om Greklands resan ...

Kram från häxan Kim som inte ser längre än sin egna näsa :-)))

 
Ingen bild

Björn

11 november 2010 16:04

Hahaha, nog är det sant alltid och det kommer att fungera. För mig är det sant iaf och det bästa är att det kommer mer, det är bara början detta :))
Bästa sättet tycker jag är att inte analysera så mycket utan lämna dörren öppen för att det kan vara möjligt och sen bara ta emot och var tacksam. Ingen "vet", ingen "förstår" och likafullt fungerar det. Jag har både sett det och upplevt det själv och det finns inget att vara rädd för. Kramar

Kim

11 november 2010 18:50

Tack Björn!
Känner mej lugnare efter din kommentar.
Kram på dej!

 
Ann

Ann

11 november 2010 21:10

Lustigt för vi pratade om sånt i bilen hem från Karlstad idag.
Jag vill gärna tro, vi hade en människa ute till stallet en gång och hon sa vissa saker som hon inte skulle kunna ha en aning om egentligen... mycket märkligt... men jag vet inte vad jag tror, men jag vet att jag skulle vilja tro!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

11 november 2010 21:35

Samma med med mej.
Jag gillar att se, ta på och förstå, men med dessa grejer så är det ju inte så lätt att få bevis...
Men jag har några vänner som jag har förstått (efter att ha känt dom en längre tid) har denna förmåga, och de är folk jag litar på...så då måste det vara sant...

Har bestämt mej för att ha ett öppet sinne, och inte fundera så mycket, det som händer händer...

Och jag hoppas sååå att det tar slut med all otur för Elke.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards