Varmt...

Direktlänk till inlägg 11 november 2010

String, häst och kolik

Av Kim - 11 november 2010 21:57

Tja ni kan kalla mej hurtbulle i alla fall denna veckan  

Idag efter veckans ridlektion så promenerade vi igen med hästarna, och idag UPP i skogen, UPP med stora bokstäver för det är brant upp.


Fortsätter jag så här så får jag köpa string bikini i sommar, inte illa att göra string premiär vid femtio  


Vi var tre som promenerade, och alla tre hästarna var lugna och fina, nästan hela tiden.

På hemvägen gick vi förbi några ston i en hage, riktiga snyggingar tyckte Silver och Dankil för dom hoppade och struttade, den klart smartaste var Shakomo som också hoppade men han hoppade direkt mot vägkanten och började äta.

Där ser man skillnaden på med vilken hjärna dom tänker med .... 

Dom är ju visserligen kastrerade, men nåt finns helt klart kvar.


Dessa dagar då vi har promenerat så har Nelly fått stå inne i  box, hon accepterar det och är lugn, gnäggar bara lite när hon hör oss gå eller komma.


Lukas har kolik, som nu övergått i diarré, det är tredje dagen.

Problemet är att han äter grus/sand det syns i diarrén.

Antagligen så är tarmarna irriterade av detta.

Han har en mask, och i fortsättningen får han nog ha den jämt, suck.

Ägarna ringer inte ens till Elke för att fråga hur han mår, en del borde inte få ha häst.

Här ville Vet. endast ge hästen antibiotika... vad skulle det hjälpa emot?

Elke har ringt en Vet. i Tyskland som rekommenderat  en medicin som hjälper mot diarrén, hjälper tarmarna och stärkande mot elektrolytisk obalans.

Sen ska ha äta en massa yoghurt tydligen.
Kanske var det nån mer medicin, inte så lätt att förstå Elkes Tysk /Spanska alltid   
Nu gäller det att apoteket här kan hitta det i en eller flera mediciner.

Det är klart krångligt att ha häst här ibland...

Detta är Lukas (Haflinger)

Nä nu ska jag ta mej ett glas rött ,, man kan ju inte bara vara sund, kroppen kan ju få en chock  


 
 
Stina

Stina

12 november 2010 06:44

String *asg* vilka "planer" !!!

Pojkar ... mat och damer är vad som är viktigt här i livet, både hos folk och fä ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
Kicki

Kicki

12 november 2010 22:22

näääää inte string...urk...finns det ngt obekvämare?
skulle vara magpaj då.
inget roligt.
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

12 november 2010 22:32

Oroa dej inte, finns ingen risk att jag använder en sån :-))
Kram på dej och hoppas dagen har varit lite bättre idag...

 
Ann

Ann

12 november 2010 23:31

Oj oj oj, string! =D

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

13 november 2010 10:09

Det blir ingen string eftersom alla blir så chockade, så jag "offrar" mej och fortsätter med godis, mat, vin och mitt lagom lata liv ;-)
Allt för andras välbefinnande =D

 
Sarah

Sarah

13 november 2010 19:34

Vilken fin lukas och hoppas han mår bättre snart!

http://stumpelumpan.bloggplatsen.se

Kim

14 november 2010 13:21

Lukas mår nu mycket bättre, det känns så bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards