Varmt...

Direktlänk till inlägg 21 november 2010

Härlig promenix

Av Kim - 21 november 2010 13:08

Här kommer lite bilder från dagens promenad.
Skogen får mej att må så bra, en riktig batteriladdare  

Bene och jag pratar om allt och inget och njuter av det vi ser, och hundarna är så glada, bättre kan det inte bli  


     

Här är ett hus med en stor fin tomt i skogen, perfekt för hundar och häst, men det är inte till salu, fast det är aldrig är någon i huset , hmm   borde vara straffbart.

  Och denna marken är till salu och är så fin, men (igen detta men) så får man bara bygga stall/ladugård inte bostadshus.

Sen finns det inte heller telefonledningar nära.

Men jag ger mej inte en dag ska jag ha mitt hus med fin terräng för mina djur   

 

Sen hittade vi en Sopp, så nu finns det svamp, bara att leta!

 

Nu ska vi åka och äta till den Thailändska restaurangen, har varit sugen i mer en än vecka så MUMS!



 
 
Ingen bild

Peter i Fbg

21 november 2010 13:51

Men Kim.... Du vet väl allt är till salu..
Och regler kan man ju alltid ändra på..lite muta på rätt ställe ;-)
Telefonledning....Vad är det?? Tur du snart skall till Sverige och få se att utvecklingen går frammåt..Här kan vi både ringa och surfa utan ledningar *asg* Kramizz

Kim

21 november 2010 16:05

Jo, men inte till det priset som min plånbok gillar, jag får köpa några lotter till jul!

Här är det så (skit) dyrt att surfa utan fast telefon...och långsamt är det.
Eftersom det är en så liten ö så vill staten inte betala för dessa "moderniteter" för oss här i bananrepubliken =D

Kram på dej!

 
ylle

ylle

21 november 2010 14:54

Ni verkar bo på Paradisets topp *inte alls avundsjuk* Det där runda huset såg ju fint ut, så trist med fina hus som folk inte bor i!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

21 november 2010 15:59

Avundsjuka kan ju vara riktigt sunt, det får en att fundera på vad/vart man vill ;-))
Det som jag gillar mest med det runda huset är all mark som tillhör, så många möjligheter...

 
Kicki

Kicki

21 november 2010 15:05

det ser verkligen härligt ut! rätt vad det är så snubblar du över ditt hus!!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

21 november 2010 15:55

Japp det ska jag, så jag snubblar vidare ;-))

 
Ingen bild

Doris

21 november 2010 15:40

Vilka vackra bilder! Jag får också energi av naturen, fast här är det ju vinter nu. Hade lite svårt i början när den kom, men nu känns det mycket positivt. Det är ju ljusare ute av all snö!

Kim

21 november 2010 15:50

Du bor ju så fint, där är det vackert båda sommar och vinter.
Håller med dej snö ska det vara på vintern, ljust och fint.
Kram

 
Stina

Stina

21 november 2010 18:13

*muttrar* och här klampar jag runt i ren lervälling och svär om dagarna ... jag tror jag flyttar ner till dig !!!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

21 november 2010 20:22

Jag GILLAR besök här hos mej, så om du känner att leran är för djup, så kom hit vetja !
Sen kan du åka hem igen rentvättad från all lera och full av solenergi =D

 
Ann

Ann

21 november 2010 20:03

Hoppas du snart hittar ditt drömhus där du kan ha Nelly hemma.
Det är så vacker där ni bor, älskar att titta på dina bilder på ön!
Just nu är jag så trött på hela mitt mörka liv så det är lite terapi att titta dina soliga vackra bilder!
kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

21 november 2010 20:18

Va roligt att du gillar bilderna, och att dom lyser upp lite när det behövs.
"Trött på hela ditt mörka liv" det lät dramatiskt...
Du som har så många solstrålar
i ditt liv, både tvåbenta och fyrbenta ;-))

En solig hälsning till dej :-)

 
Ann-Louise

Ann-Louise

29 november 2010 06:25

Dina bilder är helt fantastiska. En riktig tröst här,där vi har ett snödjup på 80 cm!!!!! eller nåt. Här! Suck!

Håller tummarna att ni ramlar över ett mysigt hus med fin mark till Nelly och kanske en kompis till henne!?!? Bene ska väl också ha en egen ponny ha ha !

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

29 november 2010 10:12

Kan jag trösta med bilder så är det toppen!

80 cm :O njae det kan man ju klart vara utan.

Det får bli en stark ponny...Bene är ju en liten Spanjor på 98kg ;-)))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards