Varmt...

Direktlänk till inlägg 2 december 2010

stressen kommer... =O

Av Kim - 2 december 2010 14:46

Hjälp nu är vi i December....och jag har hundra saker att fixa innan Sverige resan!


Imorgon ska jag ringa nya stallet och kolla vilken dag jag kan ta upp Nelly.

Det går en häst i den lilla hagen som Nelly ska gå i den första veckan.
Den hästen ska släppas med de andra nu i dagarna och då kan jag ta upp Nelly.

Då börjar "inskolningen", är orolig för att hon ska hoppa ut, för HOPPA kan hon !!!

Hon flög över en mur på 1.60 utan att nudda när hon var 10 månader, men hon är klokare nu   

Det finns en husvagn bredvid hagen, kanske jag känner att jag måste sova där första natten, jag får se...


Måste göra en lista på det jag ska handla till resan, Oregano, salt, torkade tomater, Brandy, vin, honung och ???


Sen handla lite åt Helen en god vän från Norge som ska bo nere i gästhuset och passa hus och hundar.
Är så lättad att hon ville komma, för vill helst inte skicka min gamla Shiva (14år) till hundpensionat.

Och känns alltid olustigt att lämna huset obebott.


En gång när vi var bortresta så var mamma här och matade katterna varje dag, vi har kattlucka, men när vi kom hem så låg en grannes katt i vår soffa och mina stackars katter satt olyckliga uppe i trädgården och vågade sig inte in .

Nu har vi inga katter så nu slipper jag oroa mig för det...


Passar på att sitta vid datorn en stund, svärmor kollar på tv.

Hmm ska nog sätta på en tvättmaskin.


Idag åkte jag upp för veckans ridlektion, men Elke var inte där...inte fått nått sms heller...

Så det betyder nog att hon inte vill ge mej fler lektioner, tror jag.

Men strunt i samma, gjorde Nelly fin och sen promenerade vi nästan upp till det nya stallet, vände 100m innan vi kom fram för att hästarna där inte skulle börja "showa"  och stressa Nelly.

Hon är så duktig, men lite stressigt tycker hon det är, hon blir plötsligt så högrest.


Gud vilket ostrukturerat inlägg, men men sån är jag just nu   




 
 
Kicki

Kicki

2 december 2010 16:01

dålig stil att inte höra av sig sådär....
men vad skönt att du fått hus och djurvakt!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

2 december 2010 19:20

Jo, men jag känner att det inte berör mej så strunt i samma :D
Är så glad för hund/hus vakt, nu kan jag åka mycket lugnare.

 
Stina

Stina

2 december 2010 19:37

Hoppas hon kan få komma snart Nelly så du slipper gå och vänta och klura ut saker att vara orolig för !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

2 december 2010 20:04

Exakt, det vore klart bra!
För jag har en livlig fantasi =D

 
Ann

Ann

2 december 2010 19:48

Dålig stil och ganska barnsligt, eller?
Skönt att ha hus och djurvakt av någon man känner!
Kan inte Nelly få någon som sällskap så hon slipper gå själv även första veckan?

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

2 december 2010 20:24

Ganska omoget att inte säga till...
Ja nu kan jag resa mycket lugnare, även om jag kommer ringa hem och kolla då och då.

Nelly ska senare gå med 5 andra hästar, så om nån av dom kan "lånas" ut första veckan till Nelly så vore det toppen.

 
Ann

Ann

3 december 2010 08:41

Det kan ju även underlätta inför det "riktiga" ihopsläppet senare + att hon slipper vara själv om hon inte är van. :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards