Varmt...

Direktlänk till inlägg 7 december 2010

Inga problem :D

Av Kim - 7 december 2010 15:33

Det tog oss 10 minuter i ösregn att promenera upp till Nellys nya hem.

Jag tog ner henne till ridbanan och vi undersökte den lite, sen kom de ner med två hästar som hon ska gå med i fortsättningen.
Det var lugnt och en av de två är hon redan kompis med, men den andra är lite läskig.

I natt ska få gå där alla tre, och imorgon ska vi släppa dit två till.

De kommer att få vara där en stund tillsammans sen tar vi upp alla till den "riktiga" hagen.


Alla kommenterar att hon är så smal, och att nu ska hon få ordentligt med mat...

Och hon är smal min lilla snutta, men det ska bli ändring på det.

Tja, kan bara säga att det känns så skönt att vi flyttat!


Här kommer några regnblöta foton av Nelly med den "läskiga"på ridbanan


   

Här är dusch rum för hästarna och badrum för oss tvåbenta.

 Roundpen

   Här är hagen hon ska gå i sen

  Är hemma för lunch och ska åka upp igen nu på eftermiddagen.


 
 
Ann

Ann

7 december 2010 18:50

Så skönt att det gick bra, tycker det ser mycket trevligt ut där!
Känns som en roligare hage också som hon ska gå i?

Ser ut som om hon får en fortsatt fin utsikt från sitt nya hem! :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

7 december 2010 22:35

Ja nu kan jag andas ut!
Hagarna här går inte att jämföra med de i Sverige, men denna är klart mer naturlig än den gamla.
Utsikten är klart OK !

 
Kicki

Kicki

7 december 2010 18:54

å vad mkt mysigare det ser ut att vara på nya stället! trots regn! ser fram emot massa mera bilder! =D
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

7 december 2010 22:27

Det tycker jag med :-)
Fler bilder lär ni inte slippa ;-)))

 
Stina

Stina

7 december 2010 21:49

Vad skönt för er båda !
Det kommer att bli kalas där och snart har du en rund fin Nelly med en glad och lycklig matte !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

7 december 2010 22:26

Jaaa =D

Och Nelly har fått lite muslie, vitaminer/mineraler två gånger idag, och det kommer ökas på lite i taget.
Sen har hon haft raigrass (kommer inte ihåg på svenska)att gå och mumsa på hela dagen.
Så hon verkar trivas ;-))

 
Ann

Ann

7 december 2010 23:01

Tänkte på det du sa om mögligt hö vid hötransport, hösilage i småbal, går inte det att frakta?
Visserligen har ni ganska varmt men om ni går ihop så den inte blir liggande?

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

7 december 2010 23:08

Det är när den fraktas på fartyg hit som fukten ibland kommer in i containern...
Det brukar inte ligga här så länge, och skadan är ofta redan skedd på väg hit.
Ska ta reda på lite mer om allt detta.

Gullig du är som funderar på det ;-)

 
Ann-Louise

Ann-Louise

8 december 2010 06:14

Ser ju hur fint ut som helst!!! Så skönt också att Nelly verkar trivas där redan.
Och bilder... det vill vi ha i massor =D!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

8 december 2010 09:21

Va roligt att du tycker det :-)

Hon var klart mer intresserad av att äta än att ta kontakt med dom andra två, så som matglad har hon hittat hem ;-))
Och hon åt i samma hö hög som en av de andra, utan tjafs.
Det ska gå bra det här!

Ska åka upp om en stund och hoppas hon inte har frusit i natt, hon var ju lite blöt igår kväll, men det har inte regnat i natt som tur är.

Bilder kommer :-))

 
Ann

Ann

8 december 2010 08:00

Jo, det var det jag förstod men hösilage är ju inplastat, tänkte att då spelar det ju ingen roll om det kommer in fukt i containern?
Min pall står ute utan tak i regn, snö och rusk...
Och den brukar ju komma på pall (ivarjefall får jag mitt hösilage på pall) och borde då vara lätt att frakta?
Och det jag menade är att om man öppnar en hösilagebunt så får den ju inte ligga för länge öppen utan att ätas upp, för då blir den dålig, men om flera hästar äter det så går kanske hela "påsen" åt direkt?

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

8 december 2010 09:16

Ok, missförstod
Elke hade "ensilage" i små balar, hade ibland problem ändå med mögel, ibland pga av att möss hade bitit sönder plasten...
Det var hon som talade om fukten på fartygen.
Så jag vet inte, ska ta reda på mer.

Hon som äger stället där vi är nu heter Bea, hon har använt "raigrass-ensilage" tidigare, vet inte storleken på förpackningarna, ska prata med henne.
Igår slängde vi "raigrass" som luktade mögel
och det hela kändes oroande...
Kram

 
Kicki

Kicki

8 december 2010 10:05

Rajgräs var det =D

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

8 december 2010 15:11

Just det! Tack!
Vilken tur en senil gammal tant som jag har dej ;-)))

 
ylle

ylle

8 december 2010 10:23

Skönt att det gick bra, ser ju finfint ut! Ser också fram emot fler bilder snart!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

8 december 2010 15:14

Ja idag har hon träffat alla sina nya hag-kompisar, hon håller sej mest undan och äter :-)
Men hon har redan en bästis, känns bra!
Mer bilder kommer det är mer ett hot än ett löfte ;-)))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards