Varmt...

Direktlänk till inlägg 9 december 2010

REGN OCH MER REGN :((

Av Kim - 9 december 2010 23:10

Nu har det regnat i för många dagar nu får det vara nog!!!

Var uppe hos Nelly vid  7 tiden och hon stod där i regnet och åt.

Vet inte om hon vågar sig under taket där de andra hästarna är...

Tycker synd om henne för hon blir nog kall när hon är så blöt på natten, SUCK!

Det sägs att det ska bli bättre i morgon så  jag håller tummar hårt för det!


Hästarna får sitt kraftfoder på olika sätt, en del i badkar (!) , hink, direkt på marken eller några får äta i sin hink som hängs fast på huvudet...

Det sista tyckte jag verkade bra, för då vet jag att hon äter all sin mat och ingen kan sno den eller inget ramlar ut heller.

Så igår provade jag att bara fästa en plast kedja på en det ena handtaget på hennes hink, och höll fast i andra sidan.

Jag la kedjan bakom hennes öron  när hon åt, bad henne lyfta huvudet så hinken lyftes, ingen reaktion, hon ville ju så klart bara äta ;-)

Så jag fäste kedjan helt och lät henne äta, efter en stund kom en annan häst och ville sno hennes mat, då gick hon i väg en bit med sin hink och satte sen ner den och fortsatte äta.

Hon är cool eller rättare sagt ett coolt matvrak, för så länge det är något gott att äta så kan man få henne att acceptera det mesta! 


Var lite orolig för om det skulle fungera i morse så jag åkte dit och tränade igen, ingen reaktion, super.

Så idag har hon ätit sin muslie två gånger med sin fina röda hink hängande.


Har inte sovit så bra den senaste veckan, vaknar vid 4-5 och kan inte somna om, hoppas att solen skiner i morgon och att jag kan sluta oroa mej för en blöt och kall liten Nelly, så jag kan få min skönhetssömn tillbaka.


Mila har varit med mej två gånger uppe hos Nelly, hon tycket det är spännande men blir lite stressad när hästarna kommer för nära mej, hon skäller på dom...


Jag har blivit tillfrågad om jag vill rida ut, det är några som har mer än en häst och gärna vill ha hjälp med att motionera hästarna.

Ska bli roligt att få lära mej vilka ridvägar som finns, och att rida så klart!


Har bakat en mjuk pepparkaka som jag ska ta med mej imorgon bitti, det är alltid några som har med sig te/ kaffe och kaka, så imorgon blir det svenskt fika bröd.


Igår kväll när jag blåste håret så exploderade min hår tork med en smäll och en stor låga slog ut, klart läskigt precis bredvid mitt öra.

Men men det man inte dör av gör en starkare, dock dog den stackars hårtorken.


Nä nu är jag sömnig, natti natti








 
 
Ingen bild

Ulrika

10 december 2010 06:18

Vilket äventyr du går igenom på kobben min älskade höna! Jösses vad mycket som händer. Kan du inte ta en bild på Nelly och den röda hinken? Vill så gärna se hur det ser ut. =)
Hoppas också att det slutar regna snart så du slipper vara orolig när du är här... =( Kram

Kim

10 december 2010 09:12

Ska så fort jag fått i mej lite frukost.
Ska ta med mej några handdukar och en filt.
Hoppas hon inte varit ute hela natten för det har regnat mycket :((
Om det inte regnar åker kameran fram.
Kram på dej!

 
Kicki

Kicki

10 december 2010 09:57

det låter som om det ska införskaffas ett regntäcke i svedala till jul? =)

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

10 december 2010 15:18

Funderar starkt på det!
Lite shopping gör ju inte ont ;-)

 
Ann

Ann

10 december 2010 15:29

Hästar brukar inte frysa, men jag vet vad du menar... är likadan själv!
Ett regntäcke kanske?

Läskigt med hårtorken..!
Tur att du inte blev bränd eller nåt!
kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

10 december 2010 16:38

Hon var blöt i morse men det verkade inte bekomma henne, så det var nog en helt onödig oro...
Så har nu bestämt mej för att stryka regn från oro-listan ;-))
Kanske blir ett regntäcke i Sverige.
Ny hårtork inköpt så nu ska jag väl vara säker i några år ;-))

 
ylle

ylle

10 december 2010 19:21

Vad är "kallt" hos er? 25 grader plus?

Jäkla tur att inte håret brann upp på kuppen!

Vad söt hon är iklädd hink!!!!!! Kul att det funkar!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

10 december 2010 19:47

:D
Nja lite "kyligare" kan det bli ;-)

Ja risken för skinhead fanns =D

Väldigt praktiskt med hänghink !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards