Varmt...

Direktlänk till inlägg 10 december 2010

Nellys hinkvanor...

Av Kim - 10 december 2010 15:20

Nu skiner    !!!!

 

 
 
Ann

Ann

10 december 2010 17:37

Ser riktigt häftigt ut!
Hon ser lika tunn ut som min tant...
Syns revbenen?
Det gör det på min...

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

10 december 2010 20:00

Gulligt och praktiskt!

Under all päls så känns dom lite för tydligt.
Och resten av kroppen saknar lite hull.
Men det känns som en sak som snart kommer att rättas till :-)

Och det samma med din tant (tur att hon inte kan läsa ;-))) nu när hon är tryggt hemma igen så kommer hon snart vara i fin form.

 
Stina

Stina

10 december 2010 17:49

Haha, så smart !!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

10 december 2010 19:49

Enkelt sätt att se till att alla hästar får den mängd de ska ha.
Och hästarna verkar acceptera det helt.

 
Kicki

Kicki

10 december 2010 20:44

kanon att det där funkar ju. förr hade de ju tornistrar till draghästar, så varför inte denna hinkvariant? fast jag tycker det borde vara trevligare med en läderrem (eller liknande) över nacken..?
å jag måste bara säga igen att jag tycker den där hagen ser så mkt trevligare ut för en häst än den förra grusrutan hon gick på!
men vad e det för röda rörstumpar som sticker upp ur marken?
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

11 december 2010 14:32

Tornistrar, visste inte att dom kallades så, har också tänkt på dom.
Funderade också att sätta en läder rem, ska höra först om det finns någon baktanke ang. just plastkedjan....kanske lättare går sönder om något händer?...
Hästarna bär ju inte runt med en tung hink med mat, den står ju på marken tills dom ätit upp, om dom inte måste smita undan några steg för någon annan.
Det känns bra att du tycker så om hagen, för jag har känt mej lite orolig för jord och lera.
Jag ser redan att Nelly är mer aktiv nu står sällan still och sover.
För en fyrkantig grusplan utan träd, kan inte vara ett dugg intressant för en häst.
Kram

 
Ann-Louise

Ann-Louise

14 december 2010 06:59

Ha, praktiskt. Fast jag undrar vad mina pojkar hade sagt om att få en hink på huvudet =D.
Klart det lär vara en vana. Själv får jag stå och mota bort de andra eftersom "Fnasket" äter så långsamt och är den enda som eg. behöver någon större mängd kraftfoder.
Håller med om att hagen ser bättre ut och det verkar ju inte vara en djup lera.
Skönt att det funkar så bra på nya stället!!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

14 december 2010 09:35

Är himla nöjd med "huvudhinken" nu vet jag att hon får i sig all mat som hon ska.

Ja det är en sån lättnad att det fungerar så bra, och det känns trevligt med de andra hästägarna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards