Varmt...

Direktlänk till inlägg 13 december 2010

Min dag idag

Av Kim - 13 december 2010 20:52

Bene var tvungen att gå på möte på förmiddagen så jag kunde bara smita snabbt upp och kolla om Nelly var ok, det var hon  

Sen fick jag hjälp av mamma att åka och handla med svärmor, vi handlade nere i saluhallen en massa oregano, vild, plockad uppe i bergen.

Hela bilen luktade underbart , snack om arom!

Så nu fattas röda band, sen blir dom enkla men fina julgåvor.

Hoppas bara att dom inte tar oss i tullen och tror det är något annat   


Köpte grillad kyckling så hemma behövde jag bara fixa ris och sås.

Bene kom hem åt och iväg till jobbet igen.


Kopplade upp mej till Stockholms stadsbibliotek och lyssnade på en bra bok medan jag  gjorde rent i köket, tvättade, hängde och vek kläder.

Bene kom hem och jag tog Milla med mej upp till stallet, social träning med andra hundar för henne, nyttigt.

Milla skäller så fort hästarna rör sig för fort eller kommer för nära mig, snack om livvakt  

Det blev mörkt snabbt så hann bara se Nelly få mat och gosa lite.

 

Imorgon bitti ska jag ta ut henne så hon får röra sig lite.

Hon är lite svullen i koterna bak, talade med en av hästägarna där som är sjukgymnast eller nåt sånt, och hon sa att det kan bero på att det är tyngre för Nelly att gå i en hage med lera och som sluttar...

Men att det går över och att hon mår bra av att få röra på sig.

Idag när jag drog fingrarna över hennes revben så märkte jag att hon lagt på sig lite   va snabbt det går!


ja det var min dag   




 
 
Kicki

Kicki

13 december 2010 22:06

hmmm...svullen för att det är annorlunda hage...nja det vet jag inte om JAG tror riktigt på förståss
men OMÖJLIGT är det väl inte.
foderomställningen kan ju oxå ge gallor/svullnad i benen, men då brukar de ju oftasst bli det i alla fyra.
hur som helst så kommer det helt säkert att ge med sig!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

13 december 2010 22:36

Är själv osäker...
Men det är inte så mycket och hoppas det försvinner snabbt...

Hon menar på att leran kan vara jobbig att gå i för Nelly som alltid gått på kompakt grus och helt plan mark...och denna ansträngning skulle visa sig som lite svullnad ?

Fram tycker jag hon ser normal ut, bara bak är hon lite svullen.

Kram

 
Ingen bild

Ulrika

13 december 2010 22:21

En bra dag. Grattis! ;)

Kim

13 december 2010 22:27

Japp kan inte klaga ;-)

 
Stina

Stina

14 december 2010 06:16

Bara att hålla koll på benen och se om det går över snart, kan ju finnas en miljon orsaker !
Härligt att hon börjar lägga på sig lite, snart är hon rund och go - söt är hon iaf !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

14 december 2010 09:45

Ja inte lätt att veta, ska avvakta ett par dagar, om det är lika lite som igår.
Kan sen av. dra ner något på kraftfodret och se om det har effekt.
Det var bara lite lite svullet igår, får se idag, är det värre så ringer jag och talar med Vet.

Hon kommer kanske bli en söt köttbulle på långa smala ben ;-)))

 
ylle

ylle

15 december 2010 15:31

Skönt att det går bra på nya stället... någon liten svullnad pga foderbyte och omställning kanske inte är så farligt?

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

15 december 2010 16:19

Jag hoppas svullnaden försvinner snart, tredje dagen idag.
Men hon verkar inte märka det...så bort bort bort :-)
Vet. ska hit nästa vecka för att vaccinera henne så kan höra med honom.
Ska ha på lite "grön lera" det brukar ta bort svullnad.
En hönsmamma som inte har något att oroa sig för hittar alltid något ;-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards