Varmt...

Direktlänk till inlägg 17 december 2010

Nästan tre veckor med regn

Av Kim - 17 december 2010 15:26

Ja det fortsätter regna här, detta är inte "normalt", men inte hela världen heller.

Idag ska Aud komma hit från Norge via Gran Canaria, och just nu så är flygplatsen stängd här!!!

Så jag hoppas så att den öppnas nu på eftermiddagen.

Som tur är har jag världen gulligaste bror   som bor på Gran Canaria och han har lovat ta hand om Aud om hon inte kan flyga hit idag.

Detta oväder ska tydligen hålla i sig under helgen, och på måndag sol och framför allt ingen blåst.

Det är Aud som är så gullig att ta hand om hus och hundarna mina nu i jul.

På onsdag måste det bara vara fint för då är det dax för Sverige resan  


Nellys koter ser nu normala ut igen  

Tog ner henne till ridbanan med en annan häst och de första minuterna fick jag stå utanför staketet och vifta, för hon visade TYDLIGA avsikter att hoppa ut där också.

Sen lekte hon lite med den andra hästen och började sen leta mat.

När vi skulle ta ut dom så ropade jag och hon kom springande, så gullig!

Ska försöka att ta ner henne dit ofta om någon kan hjälpa mej att ta ner en kompis till henne samtidigt.

Annars får jag använda longerlina eller leda för ensam hoppar hon...


En god vän till mej som är riktigt duktigt på hästar såg henne idag, och berömde henne ordentligt, jag är stolt, glad och lugn att hon exteriört är "rätt".


Jag var inte mer än 13 när jag "red in" häst för första gången, då utan att egentligen ha kunskap eller erfarenhet, och det gick bra, lugna och glada hästar blev det.

Men idag "hundra år" senare så förstår jag ansvaret i att träna en ung häst, och det gör mej så osäker.

Har aldrig varit så osäker som nu, suck, känns som om jag inte alls kan tillräkligt.

Talade med min bror idag, han är ingen hästmäniska och han undrade varför jag lät så osäker och mesig som han uttryckte det, detta utan att jag nämnt mina känslor.


Ann skrev till mej att lyssna på mej själv, och det ska jag göra, kram på dej!

I hästvärlden så finns det så många experter, det har gjort mej osäker, men nu får det vara nog med oro.

Jag ska ta det lugnt med Nelly, hon ska få visa när det är dax med nästa steg, vi har ju inte bråttom.

Så länge jag lyssnar på henne och på mej själv så kommer detta gå bra.


Det regnar som attan just nu, vattnet forsar ner för gatan!


Aud ringde flyget inställt, men kanske kan gå lite senare...låter inte så lovande, hon får nog sova hos min bror i natt.


Nu skiner solen... fort växlar det här!


ciao :-)










 
 
Kicki

Kicki

17 december 2010 17:32

småningom kommer bebisNelly att förstå att krav leder till belöning, och att kompisarna finns kvar efter att hon varit nånstans ensam. som jag tolkar det så är det de två orsakerna som får henne att hoppa ut...?
du gör helt rätt i att göra en massa småsaker med henne tycker jag. även sådant som att bara bli insläppt i en annan hage/roundpen/ridbana i några minuter är ju lärdom för en som är liten till sinnet så att säga =)
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

17 december 2010 19:55

Även små steg leder framåt, så är det!
Krav har ju bara hänt en gång med mannen härom dagen, men ensam är klart läskigt.
Idag tyckte hon det var läskigt med sällskap också på ny plats, men accepterade honom efter några minuter och blev då lugn.
Det är mycket som är nytt för henne nu, tror det kommer bli bättre när hon för var dag som går känner sig tryggare i sitt nya hem.
Hoppas jag ;-)
Kram!

 
Stina

Stina

17 december 2010 18:28

Hon kommer att bli väldigt vacker din Nelly !

Jag tror att när man blir äldre och mer och mer inser hur lite man vet så blir man osäker.
Som ung visste man ju allt, fanns ju inget att vara osäker på =)
Det viktigaste är nog att försöka lyssna på sin häst och sig själv och göra det man känner är det bästa.
Det som funkar för mig och min häst funkar kanske inte för din häst och dig.
Sen är det väl alltid bra att lyssna in råd och tips känner jag, fundera och sedan komma till ro i sitt eget beslut man tar till sist.

Lättare sagt än gjort - jag vet *s*

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

17 december 2010 19:45

Tack för dina ord :-)
Det är som du säger, man inser vikten av saker med åren.
Ska nu försöka släppa oron och njuta av min tid med Nelly.
Sluta krångla till något som inte alls behöver det.
Kram

 
Ann

Ann

18 december 2010 11:22

Känner precis likadant som du, osäker, men försöker att känna efter vilket som känns bäst för mig och hästarna, för det måste kännas rätt för en själv för att man helhjärtat ska kunna göra det bästa.

Ju mer man vet ju oroligare är man att det ska bli fel... för man vet hur lätt det är gjort...

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

18 december 2010 20:13

Ja så är det!
Tack för du delar med dej :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards