Varmt...

Direktlänk till inlägg 18 december 2010

Lång lägesrapport :-))

Av Kim - 18 december 2010 21:51

Åkte och hämtade Aud på flygplatsen i morse, hon har lyckats ta sig hit  

Det hade varit en riktigt mardömslik flygning hit, så hon var klart lycklig att bara leva...

Inte roligt att flyga när det blåser sååå. fy!

Nu på eftermiddagen så kom solen och hälsade på, den var varmt välkommen!


Det regnade och blåste så mycket i går natt att jag/vi vaknade ofta, så är lite seg idag.

Mina tankar gick till Nelly, men när jag åkte dit vid lunch stod hon ute i regnet och åt så nöjd, trevligt sällskap hade hon också.


Här sitter jag och mina gulliga hundar och myser i soffan, för även om min lilla häst inte fryser så gör jag det.

Här är rådhuset i El Paso, där gifte vi oss en gång, nu fint julpyntat med Gröngubbar inte Snögubbar  

 

Nellys kotor ser helt normala ut så nu har jag bestämt att sluta oroa mej för dom.


Nån som vet var jag kan hitta ett billigt regntäcke till Nelly, det blir ju lite kyligare i Januari/Februari ?


Jag har fått en jättefin tomtenisse av Aud, hon är såååååååå duktig hantverkare, hon kan helt klart det mesta !

Skulle gärna vilja lära mej lite av henne  

 

 Go natt!


 
 
Ann

Ann

18 december 2010 23:15

Vilka fina gröngubbar och tomtenisse!
Och du, även om det regnar på bilderna så ser det väldigt mycket trevligare ut där än det andra stället! :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

19 december 2010 00:04

Det var mitt första möte med gröngubbar, och jag tycker som du, fina :-)
Och Nissen är så skoj, man kan sätta honom i olika ställningar, Aud är så kreativ, det gillar jag.
Känns bra på nya stället och Nelly får vara häst på riktigt ;-)
Fast jag är trött på regn nu.

 
Stina

Stina

19 december 2010 07:00

Vilken mysig tomtenisse, och så roligt när en vän har gjort den !
Jag önskar oxå att jag hade fåt en kreativ sida ...

Ska du köpa regntäcke i Sverige ? CityGross om dom har hästavdelning har billiga, bra täcken. Annars Hööks kanske ?

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

19 december 2010 14:48

Den tomtenissen kommer helt klart bli favorit dekorationen i jul.
Gjorda av en vän så blir den klart speciell.

Jo det blir nog ett litet regntäcke till snuttan min, mest för jag fryser ;-)))

 
Anne-Lie

Anne-Lie

19 december 2010 09:50

Om det ser ut så där när det regnar måste det vara underbart när solen skiner :)
Köp ett täcke på hööks när du kommer till Sverige. Dom duger bra!

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

19 december 2010 14:23

Fint är det, MEN är nu trött på regn, så nu på onsdag byter jag den mot snö =O

Den Spanska delen av min familj kommer nog att frysa, dom ville ha snö och som det ser ut i Stockholm nu så kommer dom får mycket av det :D

Ska kolla på Hööks hemsida, tack

 
Kicki

Kicki

19 december 2010 11:29

täcken till vettiga priser...hihih...
citygross har ju bra priser, men alla har inte hästsortimentet. kika in på www.hastodjur.se för att se var butikerna finns när dig.

Hööks är väl oxå helt ok, på www.hooks.se hitatr du butikerna.

du skulle väl oxå söderöver?? kanske en titt in hos Börjes i Tingsryd går att planera in? de har väldigt bra priser. www.borjes-tingsryd.se

www.myone.se verkar oxå hålla hyfsat låga priser. inte så många butiker att välja mellan dock.

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

19 december 2010 14:17

Tack snälla du :-)
Ska kolla upp dessa.

 
Ann-Louise

Ann-Louise

19 december 2010 15:30

Gröngubbar! Så underbart! Det är precis i min smak det.
Visst är det mysigt och effektivt med de fyrfota vännerna för att hålla värmen. Finns inget bättre!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

19 december 2010 20:20

Jag som fått uppfattningen att du älskar snö och kyla ;-)))
Det märks för var dag som går att Nelly har mer kontakt med sina hag-kompisar, känns toppen :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards