Varmt...

Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

Min Tisdag

Av Kim - 11 januari 2011 22:03

Länsvet. var på plats så det gick snabbt att ändra stall i Nellys bok.

Bene fick också gjort sitt ärende så dagens "måsten" blev gjorda  

Sen åkte vi till Nelly för att kolla att hon var ok efter vaccineringen och allt var bra där.


Efter lunch så fick jag vara tolk när Helen fick besök av Benes brosdotter Eli som är fysioterapeft, glad att det inte var jag som blev "torterad" fast  vill tillägga att E är mycket duktig.

H har inte sovit så bra den senaste veckan pga värk i en arm, hon har jobbat för mycket det senaste året.


Funderar på att boka in en massage i månaden för att hålla min rygg under kontroll.


Imorgon ska fyra "vikingas" åka till Santa Cruz, det blir en tjej dag (eller tant dag , jag är yngst :O  ), hoppas det blir lagom med affärer annars så sätter jag mej ute på en bar och spanar på folk istället.


Senare på eftermiddagen så ska jag umgås med Nelly.


Igår uppe hos Nelly så hände nåt lustigt, Guapo försökte klia sig under magen vilket var svårt.

Så han kastade huvudet och nafsade sig så gott det gick, jag som den snälla samarit jag är ryckte in och kliade honom, han stor njöt.

När han var nöjd så gick han då kom Tropi och ställde sig framför mej och gjorde samma försök till att klia sig under magen som Guapo  

Så då fick han också kli på magen av mej.

Det kändes inte som om det kunde vara en tillfällighet...
Såg Tropi och bestämde sig för att nu ville han ha det samma???

Ja dumma är dom klart inte!


Här är en bild på Tropi (Tropical), han och Guapo är kompisar.

Natti natti!






 
 
Anne-Lie

Anne-Lie

12 januari 2011 07:47

Läste någonstans att man har forskat på om hästar kan lära sig av varandras beteende, och det ska dom tydligen inte kunna :/
Men det tror jag inte på!
Och du fick ju själv uppleva att det kan dom visst :)

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

12 januari 2011 09:56

Ja forskning är inte så enkelt, hur ska dom få fram ett "normalt" beteende i en grupp hästar som inte lever ett naturligt liv och ej heller själva valt sin grupp m.m

Att hästar härmar varandra är ju helt klart, men vad man sen menar med "lära sig av andras beteende" tja ?

Hon härmar ofta mej...
Om jag tar Nelly till ett ställe med mjuk mark och skrapar med foten så börjar hon också direkt att skrapa med foten.

När hon är orolig brukar jag titta runt omkring sen sucka och rota lite på marken och då hugnar hon sig och börjar också leta på marken.

Så då är vi två mot vetenskapen ;-)))

 
kicki

kicki

12 januari 2011 21:29

jag är oxå med!!

hade jag rätt om guapo föressten? att det betyder snygg kille...typ?

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

12 januari 2011 22:55

Guapo är snygg/söt kille, hmm ;-))) du kan det viktigaste på Spanska förstår jag =D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards