Varmt...

Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

Longerade Nelly

Av Kim - 13 januari 2011 21:23

i morse, hade en piska som jag använda för att peta lite och visa vart jag önskade hon skulle gå.


Hon verkade förstå att jag ville att hon skulle springa runt och gjorde det studsande som en gummiboll men nu på avstånd.


Det känns både tråkigt och skönt att hon busar nu, för det beror på att nu får hon tillräckligt med foder...
Är såååå   glad att vi bytte stall.


Jag har inte longerat en häst de senaste 20 åren, tog en stund att komma ihåg hur man gjorde...

Tur att jag har en orädd häst   


Så imorgon gör vi två glada nybörjare ett nytt litet försök    att inte trassla in oss i varandra.


Resten av dagen har gått åt till matlagning, städning och strykning, känner mej nöjd nu.


På söndag fyller jag år och nu frågas det om mat och tårta...så måste handla och förbereda det.

Tänker göra mej en tårta med nutella, choklad och en massa mandariner, får nog ta och köpa en flaska Drambuie (ingen aning hur det stavas) att safta till tårtbotten med, mums!

Om ingen annan gillar den så strunt i samma jag fyller bara 50 en gång  


Tycker att min älskade gamla Shiva verkar lite mer lekfull, den där stinkande alg/ört  medicinen fungerar nog  



 
 
kicki

kicki

13 januari 2011 22:05

vad roligt att dagens övningar gick bra =)
och tårtan.......mmmmmmmm...låter MUMMA!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

13 januari 2011 22:33

Ja det var en liten lättnad att det fungerade idag.

Det finns en bit till dej med ;-))

 
Stina

Stina

14 januari 2011 06:25

Härligt att det gick bra.
Ännu härligare att ni trivs och att Nelly är full av positiv energi =))

Tårtan låter som sagt inte dum alls ... jag vill oxå smaka !! ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

14 januari 2011 09:35

Japp, och ska åka upp nu och prova igen, och det känns bra så det ska gå fint.

Ja nu visar hon sina rätta färger ;-)))

Attan att jag inte vunnit på tipset än så jag hunnit köpa mej mitt egna jetplan...då hade ni fått komma på tårtkalas :-))

 
Ann

Ann

14 januari 2011 08:33

Va kul att det gick bra att longera!
Skulle vilja göra det här med, men det är för mycket snö... och där det inte är för mycket snö är det isgata... så jag får vänta lite med det.

Bra att algerna hjälper Shiva! :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

14 januari 2011 09:30

:-)

Tråkigt när underlaget är så, finns inte mycket man kan göra.
Men som alltid så blir det bättre efter ett tag.

Undrar om det finns stink-medicin för mej med, min rygg skulle nog uppskatta det, ska kolla.
För risken att jag ska sno Shivas med den lukten existerar inte :-)

 
Anne-Lie

Anne-Lie

14 januari 2011 21:01

Härligt att det gick bra.
Busa får dom gärna göra...men på avstånd tycker jag. Dom är ju lite för stora för att man ska leka på samma villkor :)
Nu kan ni ju passa på att leka er fram till grunden för framtida jobb. Lära er att läsa varandra! Så roligt...har nyss varit där, fast Monzan var äldre men absolut inte förståndigare ;-)
Å tårtan lät ju bara underbart god. Vilken tur att jag får tårta på söndag ändå!
Gaaahh mina matvanor har inte börjat bra i år :/
Usch vad jag svammlar *rodnar*

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

14 januari 2011 22:35

Svamla på du det är bara trevligt!!

Precis vad jag vill, att hon ska få leka och lära, att lära får inte vara så allvarligt och tråkigt.
Men lite kontroll behövs eller i vårt fall lite avstånd ;-)))

Hmm så det är inte bara jag som firar på söndag...


Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards