Varmt...

Direktlänk till inlägg 11 februari 2011

En bra dag igen

Av Kim - 11 februari 2011 20:14

och det känns alldeles utmärkt efter igår.


Hade med mej skruvdragare och grejer upp till stallet och fixade gårdagens staket skador.

Nelly var helt ok, inga svullnader eller stelheter.


Bea tog med sin häst Gandalf och vi fyra gick upp i skogen där det finns ett fint fält fullt med gott gräs.

Gandalf är "diktatorn" i den andra hagen, men han nosade så snällt på Nelly.

Nelly kunde inte slå sig till ro och beta hon ville hem till sina kompisar, fast hon hon tyckte det var ok att jag ledde runt henne för att kolla in nya ställen.


Gandalf är den vita hästen eller rättare sagt den som kan vara vit...

Senare fick Nelly kolla på när Gandalf blev duschad, hon ville inte titta    hon stod kvar men vände bort blicken, Ve och fasa!!!

När han var klar så klickade jag in henne i duschen, det tog väl 5 minuter, nån gång kommer vi att kunna sätta på vattnet också  


Imorgon hoppas jag att vi kan rida ut, det vore toppen.


Inget regn idag fast det tar nog några dagar för leran att torka i hagen.


Tack alla gulliga vänner som peppar mig när jag och Nelly rör till det  

Ni är guld värda!


Ha en skön fredag!





 
 
Sarah

Sarah

11 februari 2011 21:22

Skönt att det inte blev något alls efter igår :))
Haha dusch är väl inget roligt när man kan göra massa andra busiga saker istället! :D

http://starlet83.bloggplatsen.se

Kim

11 februari 2011 21:31

Ja, lite orolig var jag.

Hon har helt klart vatten skräck, så vi har lite att jobba på ;-)

Men men jag är envis, så en dag ska jag ha en ren och fin häst :-))

 
Ann

Ann

11 februari 2011 21:35

Sicken tur att det inte blev något igår!

Mellis har också vattenskräck, en gång trodde jag hon skulle ramla ihop av skräck i spolspiltan... vattnet hade gjort golvet mörkt på vissa ställen... :D så... vi jobbar också på det!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

11 februari 2011 23:57

Ja en lättnad!

Inte lätt men men vi ska klara av det...nån gång :-)

Provade du Merlin och vatten i somras?

 
Ingen bild

Peter i Fbg

11 februari 2011 21:56

Kvinnor kan väl inte använda skruvdragare?? *L*
Du har ju en man... Är väl han som skall fixa staketet åt dig..
Du skall inte göra mannens jobb.. Kramizz

Kim

11 februari 2011 23:51

hmmm...du har tur som är långt bort ;D
Och tur att kvinnor inte heller kan slåss...
kram på dej med lilla snutten;-)))

 
Stina

Stina

11 februari 2011 22:02

Duscha är otäckt !! Har lagt ner massor va tid på att träna mina hästar med duschning - är ju lite smidigt om man får till det utan "bråk" =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

11 februari 2011 23:54

Med bråk går klart inte, hon kastade sig handlöst bara vattnet nuddade hennes hov :O

Så efter den gången så la jag ner bråk, nu är det tid oh tid som gäller!!!
Och en massa morötter :-)

:-))

 
Ann

Ann

12 februari 2011 10:35

nej jag gjorde aldrig det eftersom han lekte själv i vattenpölarna och hans mamma är fläng med vatten, ville inte att han skulle ta efter henne, så det blir också en sak att träna när han är avvand! Mycket sånt med en morsa med mycket ideér!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

12 februari 2011 17:22

Klokt beslut för dom tar nog lätt efter sina mammor.
Nellys mamma ska ju vara besvärlig och tjurig sägs det och lite har fastnat hos Nelly, men hon är mycket bättre nu.

 
kicki

kicki

12 februari 2011 15:45

det ser så himla härligt ut där i hagarna =) där hade jag allt velat ha min häst om jag bodde där!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

12 februari 2011 17:20

Det glädjer mej att du tycker det, för det trycker mej lite att det inte finns beteshagar här.
Fast Nelly gillar sin hage, vill gärna in i den igen när hon varit ute.

kram

 
Anne-Lie

Anne-Lie

12 februari 2011 16:13

Monzan älskar att duscha, och dricka vatten ur slangen, och kasta slangen på vem det än må vara =)

Nu har vi ingen duschspilta längre. Så i sommar får han duscha utomhus! Det kan bli en grej av det också =)

Skönt att ni haft en bra dag =)

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

12 februari 2011 17:17

Va bra och skoj att han gillar det!

Ska nu smita in på din blogg och se om du hunnit skriva något om dagens flytt.

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards