Varmt...

Direktlänk till inlägg 12 februari 2011

Nelly på promenad

Av Kim - 12 februari 2011 18:16

Första långa promenaden, och nu är både hon och jag slut...för idag i alla fall.

Dom andra red och vi gick, hon skötte sig så bra, hon lyssnar så fint, behöver aldrig ta hårt i grimskaftet.

Hoppas så att det ska fortsätta så!


Här kommer lite bilder,

Här picknick både för oss, hundarna och hästarna.

  Dom andra hästarna fick gå lösa och beta, dom går lugnt och är djupt koncentrerade på att beta.

Nelly fick inte gå lös, för hon börjar gärna springa och hoppa och då är risken att hon drar igång dom andra...och då kan man få gå hem

Känner att jag inte vill riskera mer skador just nu   , så hon fick snällt sitta fast i ett rep.     Hon fick ju så klart repet runt fram benet och blev lite rädd, men jag gick lugnt fram då stannade hon, jag hjälpte henne.

Efter det så fastnade hon fler gånger men då lyfte hon bara på benet som satt fast och tittade olyckligt på mej.."mamma hjälp mej da!"


Liten ryttare försöker övertala Luna (hennes mammas häst) att vända.

    Nelly fick gå lös lite på hemvägen, men hon höll sig nära mig   

  Vi kommer nog båda ha träningsvärk imorgon!!


Här kommer en mindre trevlig bild, det är Nellys sår, fast ni kan se att det är på rätt väg.

Det är helt torrt och läker fint.


Nu ska jag placera min kropp i horisontalt läge i soffan.


 

 
 
Ingen bild

Åsa Mickelsen

12 februari 2011 19:52

Vilken härlig dag ni haft allihop.Här var det -17 inatt och mitt på dagen var det en jättehärlig sol,stack ut på en runda med sparken och i ca -6 i solen var jag så kall i ansiktet att det var skönt att komma in ta en kaffe och sitta framför stora vardagsrumsfönstret med stickningen och njuta av den värmen solen gav på innsidan.Nu skall det komma mer snö enligt rapporterna,jag är trött på hela jäkla vintern och det är alltid det hehe. Kram

Kim

13 februari 2011 10:35

Det var en härlig men oj va jobbig promenad...borde nog röra på mej lite oftare ;-))
Förstår du är trött på vintern.
Men det lät inte alls dumt med en runda på sparken i solen och sen ha möjlighet att komma in till ett varmt hus och ta sig en kaffe...det skulle jag kalla livskvalitet :-)

kram på dej!

 
Sarah

Sarah

12 februari 2011 20:14

Mysiga bilder, vad härligt det ser ut med grönt överallt :)
Titta vad fint såret ser ändå, kommer bli bra i slutändan ;)

http://starlet83.bloggplatsen.se

Kim

13 februari 2011 10:28

Ja mysigt var det!
Det har ju regnat mycket här i år vilket inte är så kul, men det blir så grönt och fint!
Ja såret är snart helt lekt, är så tacksam för att det gått bra till slut!
kram

 
kicki

kicki

12 februari 2011 20:26

dina ridvägar går inte heller av för hackor! jättebra o nyttigt för nelly att hänga med på såna där turer =)

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

13 februari 2011 10:25

Ridvägarna är vackra nu, men dom är rätt steniga, fast hästarna är vana att kolla var dom sätter fötterna.

Ja det blev många intryck för Nelly igår skällande hundar, andra hästar i hagar, bilar, grävmaskin, nya lukter, nya platser, repet som snodde sig runt benen på henne och att hon och en annan häst blev ensamma när dom andra red en annan väg för att galoppera lite.
Hon var så duktig min plutta!
kram

 
Anne-Lie

Anne-Lie

12 februari 2011 21:16

Härligt med långpromenad och picknick =)

Inte illa att kunna ha sin häst lös =D

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

13 februari 2011 10:17

Det var så härligt igår!
Men gud vilken kass kondis jag har...här finns ju nästan bara backar och det känns!!
Fast vem vet jag kanske kan bli lite sundare så ;-))
Fria hästar är en dröm...men risker finns det ju...
kram

 
Carin

Carin

12 februari 2011 21:35

En till som har haft en bra tur med hästen i dag! Det glädjer mig att våra hästar får oss att må så bra! Vad hade vi gjort utan dem? En lisa för själen är dina bilder ivf. Det ger mig hopp om att det finns en sommar och grönt gräs och varmare väder. Någonstans... Och vad skönt att Nellys sår läker som det ska :)

Kramen//C

http://ekbladet.bloggplatsen.se/.bloggplatsen.se

Kim

13 februari 2011 10:12

Ja gårdagen var en riktig batteriladdare, härligt!
Efter olyckor och oro så var det precis vad jag behövde.
Snart får du njuta av våren i den vackra naturen hos dej!
kram

 
Stina

Stina

13 februari 2011 06:32

Oh vad härligt det där såg ut med mäniskor och hästar på picknick i det gröna !
Underbart Kim !
Ohh vad jag längatar efter sommaren nu så ...

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

13 februari 2011 10:06

Ja det var härligt, fast före utflykten var jag lite orolig för att något mer skulle hända.
Men nu är självförtroendet reparerat igen ;-)

Du kommer att njuta extra mycket när våren och sommaren kommer...efter denna vintern, det är inte så dumt det heller ;-)
kram

 
ylle

ylle

13 februari 2011 08:41

En skön och lugn promenad är väl precis vad ni behöver, efter er fasansfulla otur med allt!!!!!!!

kram

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

13 februari 2011 09:56

Jaa lugnt, roligt, gott och vackert!
Det var livskvalitet det, så nu är batterierna laddade igen :-)

Ps. Tycker oklippta pudlar är så charmiga.

kram

 
Ann-Louise

Ann-Louise

13 februari 2011 09:54

Åååååå så roligt och vad trevligt ni har tillsammans du och Nelly!!! Ljuvliga bilder!
Jag kan ju säga att jag blir ju aningen avis då :-). Vill inte ha -17 grader och snö :-(.

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

13 februari 2011 10:01

Ja det var så mysigt, och hon är så nyfiken och positiv.
Sen slår mitt hjärta extra när jag ser att hon håller koll på var jag är :-))

-17 låter inte skoj, lätt att tappa lusten att hitta på grejer ute...
Men snart kommer våren och du kan njuta av naturen igen.
kram

 
Ann

Ann

14 februari 2011 07:56

Å en sån picknick vill jag också ha..! Det verkar så härligt hos er! :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

14 februari 2011 09:09

Det gäller att passa på och njuta av livet när man kan :-)
Kan du inte göra en med hästarna och familjen din?
Om Mellis är bossen så kan de två andra gå lösa, kanske?
Ha en fin dag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards