Varmt...

Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

Kloka små ord...

Av Kim - 16 februari 2011 15:14

Inga nyheter idag heller  

Jag har turen att ha så kloka bloggvänner, Ylle prinsarnas mor..drottningen skrev så klokt igår när jag med lite gnällig ton sa: inget speciellt att skriva om...

Hon skrev: Och Du - inga nyheter kan vara GODA nyheter!!!

Och det är såå sant!   Inga olyckor, inga sjuka djur, inget regn och kärlek har vi som vanligt....Vilken tur vi har nu   


Longerade lermonstret idag, det går bra i trav och galopp men när jag ber henne skritta så kommer hon direkt in till mej.

Försökter vifta med spöt samtidigt som jag försöker samla ihop linan, inget bra resultat och hon struntar helt i spöet.


Kan kanske testa att leda henne med långlina och be henne stanna/skritta och gå fram till henne och ge beröm, försöka henne förstå att hon inte ska gå till mej...


Idag blev hagarna bajs-plockade, en gång i veckan kommer det ett gäng och plockar till sin ekologiska odling, med bananer, grönsaker och frukt.


Några foton av Nelly som kallas Barbie av tjejen som driver eko-odlingen   

 

   

 Och en STÖDKRAM  till Sarah som har en vovve som är krasslig!


 
 
kicki

kicki

16 februari 2011 15:56

men hur praktiskt är inte det? att få hagarna städade, och städarna får prima vara! =D
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

16 februari 2011 16:39

SKIT-bra ;D !!!
kram och krya på dej!

 
Ann

Ann

16 februari 2011 19:04

Synd att de inte kan komma hit också..! :)

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

16 februari 2011 19:36

Jag ska fråga dom nästa gång :D
Hoppas du fick lite pluggande gjort igår :-)
"Många bäckar små blir till en stor å", fungera säkert med små stunder av pluggande också ;-)
kram

 
Ann

Ann

16 februari 2011 22:00

Väldigt små bäckar... Det står liksom extra still här tom för att vara jag... kanske imorgon är en bra pluggdag?
Eller inte... ;) vi får se!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

17 februari 2011 00:27

Du fixar det där det vet du!
kram

 
Anne-Lie

Anne-Lie

16 februari 2011 22:08

Vad praktiskt! Undrar om jag kan locka några bajsplockare till mina hagar =)

Och vad roligt att det går bra med Nelly. Ni kommer att bli ett bra team!

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

17 februari 2011 00:25

Skit-praktiskt :D

Det är min dröm!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards