Varmt...

Direktlänk till inlägg 19 februari 2011

En härlig lördag

Av Kim - 19 februari 2011 20:47

Åkte till Nelly på morgonen och kom hem först vid halv fyra.

För det gick helt enkelt inte längre för min kropp skrek efter mat och öl  

Så det gav jag den  


Borstade Nelly ordentligt, fast hon har förtfarande torkad klet-lera på benen och lite under magen.


Sen gick vi på promenad, fyra st red och jag gick, och fy va backigt det är här.

Fick be dom stanna så jag kunde andas lite !!


På hem vägen krånglade Nelly lite, slängde med huvudet och stegrade sig några gånger.

Jag sa nej och rykte en gång i grimskaftet, och det fungerade en stund.

Hon protesterar för hon vill gå lös, men det är inte alltid så lämpligt.

Och hon reser sig och viftar med benen för nära, nästan på mej.


Sen gjorde hon det igen då skrek hästen (Yocamara) framför till och sparkade två gånger i med båda bakbenen mot Nelly.

Vi var inte så nära så det träffade inte, men efter det gick Nelly som ett tänt ljus det följande 15 minuterna till stallet.

Där ser man vissa lyssnar hon till direkt, hmmm  

Yocamara är ett äldre sto som går i samma hage som Nelly, en klok och snäll dam som dom andra lyssnar på.


Yocamara lärarinnan, hon är en älskad förtids pensionerad promenad häst som har problem med ben och exem, men hon har ett lugnt och tryggt liv här.

Min busa


Vi stannade också på en äng uppe i skogen, och vissa tog siesta medan andra betade




Ps. Ann min lista kommer, men bara att fundera på att göra den tar min energi...


Hej hopp




 
 
Anne-Lie

Anne-Lie

19 februari 2011 23:05

Du kommer ha värsta flåset efter alla promenader =D
Tänk om några år... då kan du rida med de andra ;-)))

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

20 februari 2011 09:31

Lite måste det väl förbättras, det är något jag önskat i många år men varit för lat att ta tag i.
Men nu motiverar min busiga Nelly mej :-))

Hmm vågar knappt tänka så långt, men mmmm va mysigt det skulle vara.

 
Stina

Stina

20 februari 2011 06:22

Du kommer att vara helt fit till sommaren när du springer runt med Nelly sådär =)
Ser så mysigt ut att ligga där i gräset medans hästarna betar, underbart !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

20 februari 2011 09:27

Det vore toppen, men vet inte om 1-2 ggr i veckan räcker, fast klart bättre än inget :-)

Tyckte jag med så jag lekte Paparazzi ;-))

 
Ann

Ann

20 februari 2011 11:38

Jag vet hur det är, håller också på att funderar ut vad som ska stå på min verkligengöralista! Och även jag blir trött bara av att tänka på den! ;D

Men jag måste säga det igen, vad mysigt och roligt du verkar ha fått det sedan du bytte stall! :)

kram kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

20 februari 2011 17:51

Jag har tagit tag i en del i trädgården idag...halleluja!
Hoppas nu det ska ge mej lite mer energi imorgon :D

Ja! det är som natt och dag!!
Nu känns det mysigt att åka dit var dag, så var det inte innan.

Kram på dej :)

 
kicki

kicki

20 februari 2011 19:14

du får helt enkelt studera gammeltanten o lära av henne =)
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

20 februari 2011 20:15

Kan du se det framför dej...mej på alla fyra framför Nelly sparkandes bakut och skrikande ;D !!

kram :D


Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards