Varmt...

Direktlänk till inlägg 15 mars 2011

Batteri och värme laddning

Av Kim - 15 mars 2011 11:12

det är vad jag fokuserar på nu, och det är toppen!

Det får mej att undra varför jag inte lever så jämt eller ialla fall så ofta det är möjligt.

Eller är jag för lat för att ge mej själv det jag behöver?


Idag gav jag mej själv och Bene frukost med utsikt och solen värmde oss, MYS!

Innan vi satt oss så var Mila tvungen att kolla vad vi skulle äta...

  Och sen godkännde hon det  

  Och nu sitter jag här med datorn och låter solen värma mig  

   Morgonens utsikt

   Det har kommit några regnskurar nu på morgonen men det ser ut att bli bättre...jag TROR för att det sägs att tron kan flytta berg, och jag vill ju bara flytta några små moln   


Nu ska jag hänga tvätt på tork ute, och den ska inte bli mer blöt !


Igår kom jag hem strax efter åtta efter att ha fodrat hästarna.
Trots regn,hagel, kyla, lera och mörker så gick det bra, fast det tar längre tid med sånt väder.

Lade ut extra rygräs och halm så de alltid har något att tugga på om de vill.


Nästa månad ska dom bygga ett nytt tak åt hästarna, de skulle klart behöva det NU, men men.

Då kommer det också gjutas ett cement golv, det blir stor skillnad från leran nu.


Just nu känns det så bra, solen skiner, alla djuren mår bra, jag älskar Bene, utsikten är fantastisk och vi lyssnar på en underbart vacker musik: Östen Sevåg, "The door is open" från CDn Link.

 Känner ni inte till den så måste ni bara ge er den upplevelsen!


  



 
 
Viveca

Viveca

15 mars 2011 11:46

Det låter hur härligt som helst och det är precis vad jag skall ägna mig åt idag. Ut i solen:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

15 mars 2011 12:30

Solenergi är inte dumt alls!!

Idag är en perfekt dag för att ägna åt sig själv :-))

Tack för att du kikade in :-)
Ha en skön dag!

 
Ingen bild

Anki

15 mars 2011 13:43

Åh vad skönt och gott det ser ut. Vad mycket ni byggt om sen sist. Tak över hela terassen?
Ska oxå ut i solen strax. Har ridlektion kl 3 :-)

Kim

15 mars 2011 14:20

Huset är kallt nu 16 grader...
Men i solen så är det skönt!

På en tredje del av terrassen där nere har vi byggt ett rum som nån gång ska bli mitt egna lilla SPA.

Så nu har vi ju då fått en terrass här uppe också.
Och balkongen byggdes ut och är nu inglasad och en del av matrum/kök.

Var hålls ridlektionen?
Vem rider du på?

Ha en lyckad lektion och härlig sol!
kram

 
Åsa Mickelsens

Åsa Mickelsens

15 mars 2011 17:32

Härligt det ser ut,solen har varit så varm o skön här med idag,känner mig lite bränd i ansiktet ,gott. Skönt att energin hittat hem igen hihi.kram

http://www.smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

15 mars 2011 19:40

Inget regn under dagen :-)
Kläderna på tork är torra :-)
Jag fryser inte :-)
Energi har jag :-)
Min häst ser ut som ett träskmonster :-(

Så klart mer positivt än negativt!

Vårsolen är stark för blekfisar, akta dej ;D
Fast kommer jag ihåg rätt så blir du brun snabbt...

kram

 
Stina

Stina

15 mars 2011 18:59

Den där utsikten skulle få mig att bli lyrisk, jag lovar !!!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

15 mars 2011 19:35

När du har lust att bli lyrisk kom hit :-)
Blir du då för tjatig så använder jag hörselskydd ;D

 
Anne-Lie

Anne-Lie

15 mars 2011 20:46

Den där utsikten gör mig grön :S

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

15 mars 2011 21:21

Då får vi hoppas att du klär i grönt ;D

Och får du lust att se den IRL så är du så välkommen :-)

 
kicki

kicki

16 mars 2011 00:02

ujuj...återigen bevisat att din ö knappast är något för dem med anlag för svindel ;)

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

16 mars 2011 10:24

Den finns ställen som jag klart undviker!
Lite platt mark och sen titta upp på bergen är min melodi :-)

 
Ann-Louise

Ann-Louise

16 mars 2011 07:28

Vilken utsikt!!!! Underbar!!!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

16 mars 2011 10:18

KLICK!! BRA!! (kom närmare så blir det mer klick) ;D

 
Ingen bild

Anki

18 mars 2011 14:12

Nej det var jag som höll lektionen för Anna som rider mitt fuxsto Viva, samt Julia som har Levina inackorderad hos mig (haflinger som du ridit förr du vet). Det gick jättebra, förutom smällen av en gren jag fick över munnen... Men hästar o eleverna skötte sig. Nu snöar det... :-(((

Kim

19 mars 2011 19:31

Aj! riskabelt att gå efter någon när det finns grenar ivägen...

Snö igen! lite väl lång vinter tycker jag, även här!

kram

 
Ingen bild

Anki

18 mars 2011 14:13

Själv tränar jag ju dressyr på min Lotus fast inte nu på vintern, sätter väl igång snart...

Kim

19 mars 2011 19:19

Snart har ni vår då kan ni börja träna igen.
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards