Varmt...

Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

Negativt och positivt

Av Kim - 17 mars 2011 20:48

Livet går upp och ner...

Har dragit mej undan folk de senaste dagarna för att kunna ladda lite ny energi.


Nelly var igår och idag mer positiv, för de föregående dagarna var hon sååå sur.

Kändes ganska hopplöst, min häst gillar inte mej  


Men nu så känns det mer hoppfullt igen  

Jag undrar om det brukar gå i vågor med så unga hästar eller är det bara Nelly ?


Sen så träffade jag idag hovslagaren som är bosatt i London, hans partner håller kurser i positiv förstärkning...(för hästar)... 

Jag har kollat hennes hemsida tidigare och hennes åsikter verkar stämma in med hur jag vill träna Nelly.

Och hon planerar att komma före påsk

Jag behöver det! Nelly vill lära för hon vill ha godis men hon är på lite för hårt/surt!


Min vän Gunilla är här nu och vi ska göra räkmackor!!!!

MUMS!

Elden sprakar i kaminen räkorna står på bordet och den första vinflaskan hade nog ett hål i botten...

Vilken tur att jag köpte två lådor vin idag ( 24flaskor).

G snackar med sin syster på Skype så jag passar på att blogga lite   

Nä nu börjar jag bli hungrig     

Ska be G läsa min detta på min blogg så vi får lite fart här   


Bene är iväg på "La Logia"  jag ville inte följa med för dom skulle äta saltad torkad gammal Norsk fisk...visserligen i gryta men men ...

Väljer helt klart räkmacka med Gunilla!


 pling plong   







 
 
Anne-Lie

Anne-Lie

17 mars 2011 22:24

Är Nelly minsta lik Monzan så går allting upp och ner... På sista tiden har det varit mer upp, men så är grabben 9-år nu ;-)))

Klart du ska passa på att gå på kurs. Det är alltid roligt och man brukar alltid kunna ta till sig något!

Töm inte alla 24 ikväll :-D
Kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

17 mars 2011 23:47

Hjälp ska jag behöva vänta i nio år! :O

Ja en kurs skulle sitta fint nu, känner mej lite osäker.

Nepp inne på nr två... ;-) ...på två... :D

 
kicki

kicki

17 mars 2011 22:45

räckmackamummmmmmssss!! kanske man skulle ta slut på den där påsen man har ligger i frysen i helgen =D

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

17 mars 2011 23:44

Kan klart rekommenderas!!
:-)

 
Stina

Stina

18 mars 2011 06:39

Jag hade oxå valt den där räckmackan !!

Det går upp och ner, se på mig och herr V.
Mycket ner och sedan bär det upp ... frustrerande och ofta undrar jag vad jag gör för fel =(

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

19 mars 2011 19:45

Ja då är vi två som åker berg och dalbana ;-))
Men det går ju bra för er nu, så du gör rätt!
kram

 
Ann

Ann

18 mars 2011 08:04

Å vad kul med kurs!
Det var längesedan jag gick på det...
Man burkar kunna bli både peppad och att det är skönt att få bekräftat att man gör rätt eller hjälp med det som känns jobbigt.

Räkmackor lät otroligt gott, jag åt en i måndags när jag fikade med en vän, och den var god!
OCH dyr!

kram på dig!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

19 mars 2011 19:42

Ser verkligen fram till kursen!!

Räkmackorna var jätte goda och även vinet tyvärr, igår var jag bakis :O

kram!

 
Ingen bild

Anki

18 mars 2011 14:09

Låter som typisk fuxmärr... :-) Nä mina 2 ungpojkar är glada för allt, kan inte förstå varför könet har så stor betydelse på humöret vad gäller HÄSTAR... :-D

Kim

19 mars 2011 19:40

Hmmm shit! har jag köpt fel färg?
Och fel kön? Och säkert också fel ras och med fel gener ;D
Tja det är väl bara bita i det sura äpplet :D
Den som överlever får se :-)

Självklart gäller sånt BARA hästar!!!

 
Ann

Ann

20 mars 2011 12:08

Bakis..! ha ha ha
kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

20 mars 2011 13:02

Jaaa när ska jag lära mej ?
Vid 80 ;D

 
Ann

Ann

21 mars 2011 08:10

Har också hört det där med fuxmärr... brukar själv kunna "skylla" på det ibland! ;)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

21 mars 2011 10:21

Det hade jag inte hört innan jag köpte henne, fast det hade jag vägrat tro på då, men nu... ;D

Det är väldigt praktisk att ha nåt att skylla på ibland!

 
ylle

ylle

21 mars 2011 11:47

Men jag är övertygad om att det ligger något i talesättet om "fuxmärr". Har själv haft en, med myror i hela kroppen och mycket spring och spark.. och visst går väl unghästtemperamentet i vågor? Bara du håller dig lugn....

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

21 mars 2011 14:59

hmmm läste inte på så noga på innehålls deklarationen innan jag köpte henne...

Kanske får börja med lite droger så jag kan behålla lugnet ;D



 
Ingen bild

Anki

31 mars 2011 14:46

Med All den tid du lägger ner på henne så kommer det att bli JÄTTEBRA!!!
Sen hjälper det nog till att vara envis som en Stenbock :-DDD

Kim

1 april 2011 17:24

Henne har jag fått för mina synders skull ;D
Hon är den svåraste häst jag stött på...hon har tur att hon finns i mitt hjärta!
Än så länge har jag inga planer på att ge mej, tur att jag är stenbock ;DD

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards