Varmt...

Direktlänk till inlägg 16 maj 2011

Ridtur och hus med behov...

Av Kim - 16 maj 2011 15:41

Idag red jag på Gandalf (Engelskt Fullblod/ PRE), han är en rejäl häst med en stor taktfast trav, toppen för lättridning men inte för att sitta ned på...

Han är lyhörd och possitiv att rida, så mina arm-muskler har fått vila idag.


     

Här kommer en video (lite småtråkig)som Bea tog härom dagen när sadeln kom på för första gången.


Hon är ju lugn men lite osäker, jag märker det bland annat för hon håller sig på ett mindre spår nära mej, vill inte vara för långt bort för säkerhets skull.


Har varit mycket häst den senaste veckan...det märks hemma.

För att vi ska ha rena kläder att sätta på oss så går nu tvättmaskin nummer 2.

Sen så lider jag när jag ser golvet...måste dammsuga.


Vid 19.30 så är det vattengympa igen, ska bli roligt.


Imorgon blir det att rida ut igen, en Spansk tjej har fått en ridtur av pojkvännen i pressent.

Hon får rida i mitten så kan jag och Bea hålla koll framför och bakom.

Man vet aldrig vad folk menar med att dom kan rida... 


Nä nu är jag sömnig jag som har så mycket att fixa  

  

 
 
Ann

Ann

16 maj 2011 16:25

Du gör som jag idag då, tvättar!
Ska snart ut och fixa med hästarna så har jag gjort det som du också!
Själv har jag aldrig ridit någon PREkorsning... än, men om några år så!

kram kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

16 maj 2011 17:06

Jag tror min rumpa fastnat här i köks-soffan, för jag varken plockar ner eller hänger upp kläder på torklinorna...
Och jag måste dammsuga, suck

Gandalf är ganska kraftig, men gillar att rida honom har har kraft och känns som en riktigt stor häst fast han inte är så väldigt stor.

Merlin kommer bli en nättare variant och så söt!
Det finns en PRE/Arab här också, hon är kraftig och liten, och en toppen mjuk häst att sitta på.

kramis

 
Stina

Stina

16 maj 2011 20:10

Jag tror någon trivs som fisken i sitt nya stall =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

16 maj 2011 23:17

Ja! tror faktiskt jag har hittat en riktigt god blivande vän i Bea.
Och det har jag verkligen saknat här på ön.
Med åren så är det inte lika lätt som när man var barn att hitta riktiga vänner.

Och det finns flera andra som är trevliga där, och jag är så glad att jag bytte stall!!

Och nu har ju Nelly en bästis i Merlin, så livet är gott nu!

 
Ann

Ann

16 maj 2011 20:54

Å henne måste du ta kort på! :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

16 maj 2011 23:11

Får leka väl leka Paparazzi imorgon.
Hon kan ju också vara Spansk stjärna i dressyr...vem vet?

 
Kim

Kim

16 maj 2011 23:24

Ann, sorry
Jag tänkte på den Spanska tjejen som ska rida ut med oss imorgon.
Men du menade ju så klart PRE/arab korsningen, lovar att bilder kommer.
Kram

http://varmt.bloggplatsen.se

 
Anne-Lie

Anne-Lie

17 maj 2011 17:11

Ni verkar ha himla trevligt i erat stall =))
Det där med hus med behov vet jag allt om men försöker förtränga det allt som oftast :/

Nelly ser inte så brydd ut över sadeln tycker jag. Det kommer gå fint det där!

kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

17 maj 2011 20:13

Jaa!! det har vi :-))
Vilken skillnad från det tidigare stället!

Man borde ha ett lite litet hus med väldigt få saker...men tyvärr så går det inte för då får ju inte jag och alla mina "bra ha" prylar plats ;D

Är förvånad hade väntat mej stora protester, men icke.
Idag tömkörde jag lite och även det gick fint, fantastiskt :-)

kram

 
kicki

kicki

17 maj 2011 19:01

tänk...snart sitter du i den där sadeln oxå! =D

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

17 maj 2011 20:07

Det känns långt dit, men tiden går fort...
Jag förtränger det så slipper jag oroa mej i förtid ;-)
kram

 
Sarah

Sarah

18 maj 2011 14:37

Det ser så mysigt ut där ni rider! :)

http://starlet83.bloggplatsen.se

Kim

18 maj 2011 15:15

Vackert är det!
Kanske jag skulle städa bättre om mitt hus var lika vackert ;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards