Varmt...

Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

Tömkörning...

Av Kim - 17 maj 2011 22:31

har vi nosat lite på idag.

Först med longerlina sen med tömmar.

Och Nelly är så tålmodig, min fina lilla plutta!



 

Under hela tiden vi tränade så sprang Rocky (hunden) bredvid Nelly, enkelt sätt att träna hund på.


Sen red vi ut med två tjejer och det var riktigt trevligt.

En av dom kunde rida och den andra kunde lite men var orädd och hade god balans så det blev både trav och galopp.


I eftermiddags så var jag med Shiva hos Vet. för akupunktur.

Ska nu köpa höns fötter och koka i tryckkokaren, låta svalna, ta bort fettet som flyter, plocka ur fötterna, gärna ge hundarna klorna och sen frysa spadet som isbitar.

Shiva ska sen ha en spadet (av en isbit) vid varje måltid.

Detta ska göra att jag kan sluta ge henne Previcox som hon nu får mot sin ledvärk.

Detta innehåller naturligt Kolagen.

Har beställt 2 kg hönsfötter  äckligt, men vad gör man inte för en älskad vän.

Hoppas få dom på fredag, sen kommer det lukta i huset, blä.


Tja   

 
 
Stina

Stina

18 maj 2011 06:33

Duktiga Nelly, lite otäckt att få magen "inspänd" tror jag ?
Hundvan kommer hon ju definitivt att bli *S*

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

18 maj 2011 09:34

Stolt och förvånad.
Ja lite läskigt precis när jag spänner, men sen så är det lugnt.
Hittills har det gått ovanligt bra, väntar på nästa rodeo ;D

Ja visst praktisk hundträning!
Hon bryr sej bara om hundar när hon är busig, då jagar hon dom :-))

kram

 
Ingen bild

Ulrika

18 maj 2011 07:06

Vad fin hon är i sitt röda täcke! Bra val! ;)
Usch, vad otroligt äckligt med hönsfötter. Men, måste man så måste man... LYCKA TILL min älskade duktiga höna! Kram

Kim

18 maj 2011 09:31

Visst är hon fin!!!
Men lite lite häst under en så stor vojlock (ser nästan ut som ett täcke :D).

Ja bläää och du vet hur "kött-känslig" jag är!

Hmmm :-)
Jätte kramen!!! Saknar dej!

 
Ann

Ann

18 maj 2011 07:35

Så roligt att ni kommer frammåt!
Själv hade jag ju tänkt komma igång med tanten och ridningen, men det verkar komma något emellan hela tiden... :(

Hönsfötter... låter nästan lika äckligt som vom, komage... det skulle jag ge min allergiska hund när jag gjorde egen mat till honom, men jag tyckte det var så äckligt så han fick nötfärs istället... :)

kram

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

18 maj 2011 09:27

Japp rolig och spännande period nu!
Du kommer snart igång, ibland strular tiden lite men det ordnar sig.

Hu vill inte ens föreställa mig lukten av komage , BLÄ!!!
Din vovve protesterade säkert inte mot nötfärs :-))

kram

 
Ann

Ann

18 maj 2011 07:39

Sådär ja, nu fick jag igång filmen också.
Dukitg Nelly! :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

18 maj 2011 09:23

Lite roligare så ;D

 
Ann-Louise

Ann-Louise

18 maj 2011 11:47

Härligt, härligt att ni är igång och att det går bra! Hon är allt söt och fin din lilla Nelly!
Kram!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

18 maj 2011 15:29

Vi är inne i en bra period just nu, riktigt skoj!
Och det fungerar med positiva "heja på dej" utrop och morötter så klart.

Ja, mitt hjärta har den lilla skönheten helt lagt beslag på :-))

kram på dej

 
Sarah

Sarah

18 maj 2011 15:10

Hmm kan inte se videon??

http://starlet83.bloggplatsen.se

Kim

18 maj 2011 15:14

Hmm det kunde inte Ann heller först, men sen fungerade det, mysko

 
Sarah

Sarah

18 maj 2011 16:03

Sv;Hihi ska skriva ett inlägg om detta lite senare ikväll, sitter och går genom bilder som jag tänkte bjuda på också :)

alltså har ju velat så länge.. Och vi tittat lite men inte passat eller hästen varit såld.. Och så var det faktiskt T som hittade Nellie, jag mailade och vi tittade.. Och kärleken var direkt!! :)

Kommer bli spännande,jag har mkt att lära och vet nog inte vad jag gett mig in på men gud vad roligt det ska bli och jag längtar ofantligt mkt till på lördag!!!!
Kram

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kim

18 maj 2011 16:12

Jätte roligt och spännande!!!
Jag hade inte tänkt köpa häst...men blir man kär så är det kört ;D

Förstår din längtan, nu kommer dagarna gå långsamt för en gångs skull, men snart är det lördag!!

Med kärlek och tålamod kommer man långt, man behöver inte kunna allt.

kram och grattis igen!!


 
kicki

kicki

18 maj 2011 17:57

mycket fiffigt att använda naturliga råvaror istället! det gäller bara att inte ta fel isbitar i drinken sen bara hehehehehe
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

18 maj 2011 19:03

Japp, hoppas nu det fungerar, Vet. trodde 100 % på det.

Nä fy!!! urk!
Måste lägga dom i en väl märkt hundlåda!!

 
Anne-Lie

Anne-Lie

19 maj 2011 10:01

Vad äckligt det lät med hönsfötter :O

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

19 maj 2011 10:31

Mmmm och jag har alltid tyckt att kött är lite äckligt att hålla på med, och äter inte mycket kött....
Men vad gör man inte... ;-))

 
Ingen bild

Anchi

19 september 2012 01:41

Är väldigt nyfiken på vart du får köpt dina hönsfötter? har kollat och kollat på nätet men hittar det ingenstans.. eller jo, torkade, men vill ha färska :)

Mvh

Kim

19 september 2012 22:14

Hejsan

Nu bor jag ju inte i Sverige, men jag frågade i en charkuteri affär här, och de beställde dem från slakteriet.

Lycka till :)

 
Ingen bild

Anchi

25 september 2012 21:57

har inte ens tänkt på att fråga i någon affär, haha. det får jag testa.
tack så jättemycket för svar! :)

Kim

26 september 2012 15:47

Ingen orsak :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards