Varmt...

Direktlänk till inlägg 7 juni 2011

Lite bloggtorka...

Av Kim - 7 juni 2011 16:20

Är fortfarande lite snuvig, men det känns bättre.


Igår red jag och Nicole ut barbacka upp i skogen.

Vi testade en ny stig som sen tog slut och då blev det off-road, vi tog oss klättrande upp på några ställen.

Men med ett fast grepp i manen och starka ben så gick det utan att glida bak och av.

Som en flashback från de tidiga tonårens vilda upptäcktsfärder till häst. 

Det var en liten runda som gav oss lite hängiga tanter ny energi, det behövde vi båda två.


Idag var det min tur att fodra på morgonen, åkte upp och hade båda hundarna med mej.

Vi var själva där vilket var bra för då kunde jag träna hundarna lite utan att bli störd av andra bus hundar.

Mila som nu blivit rädd för hästarna efter sparken hon fick när vi red ut för en månad sen.

Låter väl elakt...men det är bra för nu håller hon sig utanför hagarna och försöker inte "valla" hästarna.


Lilla Loa spinger glatt in i hagarna och vill gärna leka med hästarna...farligt

Jag bad henne sitta och höll upp handen och sa: stanna, och hon gjorde det!!

Ingen dumsnut hon inte!

Har tränat henne lite lite med klickern och hon fattar snabbt och motiverad är hon eftersom hon är ett matmonster.


Så här trött är hon nu efter morgonens spring uppe i stallet.

   


Loa är nu mycket tryggare och busar gärna med Mila, fast Mila är lite osäker på hur dom ska leka, men det blir bättre för varje dag.



Hon har nu inte bajsat inne de senase dagarna, men kissar gör hon ibland.

Det gäller att gå upp i trädgården med henne titt som tätt så går det fint.

Nu följer hon också med Mila upp dit vilket underlättar.

Så just nu så går det åt en hel del kökspapper, och skurhinken står alltid klar för att användas. 


Nelly har ett sår i ansiktet men bara ytligt, hon bråkar lite med ett annat sto i hagen, suck.

Ett annat sto jagar "Nelly huggorm" bort om hon råkar gå för nära när hon äter.


Hon fick gå lös i dag och då gick hon fram till Texas hage och flörtade lite igen, så hormonerna är i svängning...


I morgon ska vi nog rida ut en sväng, om inte så ska jag ta och tömköra Nelly.

Med lite tur hinner jag med att göra både och...

Har inte gjort mycket med Nelly nu när jag varit snuvig och hängig.

Behöver vara alert och glad när jag tränar Nelly, men nu känns det lite bättre.


chip chop   


 
 
Sarah

Sarah

7 juni 2011 21:58

Så söt hon är lilla Loa :) Kram

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kim

7 juni 2011 22:02

Mmm riktigt gullig :-)

kram

 
Stina

Stina

8 juni 2011 06:38

Loa är min nya favorit =) Precis den typen av hund jag skulle kunna tänka mig !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

8 juni 2011 15:59

Jag kanske ska upp till Sthlm i Oktober...det finns nog fler av hennes modell ;-))

 
kicki

kicki

8 juni 2011 10:33

ja ibland är det väldigt uppfriskande med lite äventyr!
och lilla vovven, jag tror du fått fatt i en riktigt pärla där! en riktigt söt pärla desutom! vad tror ni det är för ras/raser?
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

8 juni 2011 16:09

Japp och du inspirerar med dina "skutt" har funderat på att fixa några små hinder uppe i skogen =O

Här är de flesta hundar korsningar, korsningar sen generationer tillbaka, så nästan omöjligt att veta.

kram

 
Ann

Ann

8 juni 2011 21:07

Säger som de andra... Loa är bara så söt! :)
Rida barbacka..! oj oj oj, du är modig du!

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

8 juni 2011 22:45

Mmm gullig!

Har alltid gillat att rida baracka, och gjorde det mycket ofta om vintrarna för cirka 15 år sen...
Känner mej inte alls lika stadig nu...men ska träna lite lugnt :-)

kram

 
Anne-Lie

Anne-Lie

8 juni 2011 22:30

Ser ut att sova gott den lilla sötnosen =)

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

8 juni 2011 22:42

Fullt ös - medvetslös :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards