Varmt...

Direktlänk till inlägg 9 juni 2011

Hästfri dag

Av Kim - 9 juni 2011 20:55

som har gått i städningens tecken.

Har dammsugit ovanpå garderober och skåp...och det behövdes!!

Sen dammsugit, torkat av golven, torkat rent köket, tvättat kläder, sorterat/slängt lite grejer och bakat mjuka pepparkakor en för stallet till i morgon och en för oss här hemma.


Igår så red vi ut en runda och sen fick Nelly springa och busa med Merlin nere på ridbanan innan jag longerade henne.

Fast hon blev stressad när Merlin gick sin väg så lyssnade hon så bra på mej, det gjorde mej så glad och stolt.


Nelly bråkar med Ambar så vi bestämde oss för att ha dom i skilda hagar.

Vill inte ha mer skador!!

Stackars Ambar har en hel del märken efter Nellys små hovar...ops min lilla prinsessa kan vara ett riktigt monster!!

Ambar får nu gå med sin älskade Sereno i en hage, vilket är bra för Sereno behöver äta upp sig lite i lugn och ro.


Lilla Loa har bara kissat inne en gång idag, hon blir allt bättre på att gå upp och kissa själv i trädgården.


Svärmor skrattar gott åt Loa och Milla som leker allt mer, så roliga   

Så denna veckan har jag kunnat vara i stallet på förmiddagen och sen passat svärmor på eftermiddagarna.


Imorgon kommer mamma upp på eftermiddagen och håller Svärmor sällskap medan jag åker ner med Georg till stan för att fixa internet uppkoppling till deras hus.

Mamma är otålig hon vill börja med sin dator nu  skoj.

Vi har den här hos oss för vi har lagt in Skype adresser mm, så hon lätt ska kunna komma igång.

Ska också lägga in nån bra Svensk nyhets sajt  så hon kan läsa nyheterna.

Nån som har nåt bra tips på vilken sajt som är bra?

Tror att kvällstidningarna är lite för dramatiska för hennes smak... 

Tur att den är bärbar då kan hon i framtiden komma hit för att få lektioner.


Nä nu ska jag se om jag hittar nåt tv-program som min svärmor kan gilla och förstå...Inte lätt att vara dövstum och inte kunna läsa och skriva...


Adio    









 
 
kicki

kicki

9 juni 2011 23:16

kanske Metro kan vara ngt för mamma? metro.se skulle jag tro...

pepparkaka lät gott =)

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

9 juni 2011 23:52

Ska kolla in den, tack för tipset :-)

Här gillar alla mina mjuka pepparkakor, dom tycker det är exotiskt :D
Det är en kryddblandning som dom inte använder här...

Själv gillar jag smeten mer än själva kakan ;-))

 
Stina

Stina

10 juni 2011 06:24

Du kan få fortsätta städa här hemma hos mig om du vill ?? Skulle behöva ta en riktig sanering ... fast ... jag flyttar ju snart så är det inte slöseri med energi att städa innan ? ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

10 juni 2011 15:27

Ohh tack så snäll du är !!!

Näää jag gillar inte att städa, men igår så fick jag plötsligt fart.
Hade en spännande ljudbok i hörlurarna som hjälpte till.
Eftersom jag inte får städ attacker så ofta så vågar jag inte sluta medan det flyter på :D

Bättre är det att lägga energin på våra gulliga hästar, bra mycket roligare också!

kram

 
Ann-Louise

Ann-Louise

10 juni 2011 06:29

Härligt att du och Nelly har så god kontakt! Nu jäklar =D!!!!

Dövstum och inte kunna läsa och skriva - sicket öde!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

10 juni 2011 15:42

Jaa! har svårt att vänja mej vid att det går så bra ;D

Ja vilket öde, får mej att uppskatta allt "vanligt" som jag har...

kram

 
ylle

ylle

10 juni 2011 08:59

Ni är bra snälla, vilken toppenpresent till mamma!
Städa är inte kul, men roligt när det är klart!

http://hptt://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

10 juni 2011 15:33

Mamma blev toppen glad!
Det är inte lätt att köpa present till nån som har "allt".

Japp; och nu kan jag öppna badrumsskåpen utan att det snöar dammtussar från ovan ;D

 
Sarah

Sarah

10 juni 2011 10:06

Vad duktig hon är din Nelly!! :)
hihi prinssessor kan väl ALDRIG vara bitchiga??!! ;)
Hoppas ni slipper mera skador nu!

Kram

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kim

10 juni 2011 15:30

Ja hon är inne i en toppen period just nu!

En riktig prinsess hormon häxa är hon :D

Den ständiga oron...fast jag borde njuta av ögonblicket istället för att oroa mej för ev. framtida skador!

kram

 
Ann

Ann

13 juni 2011 08:35

Skype... jag har också skype när vi pluggar ibland! :)
Skador är aldrig kul... så kan man undvika dem är det ju bra!

kram kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

13 juni 2011 20:40

Skype är väldigt praktiskt för mej som bor långt bort, kan fortsätta hålla en mer naturligt kontakt så...
Och sen är det ju gratis...eller nästan för nu när Microsoft köpt Skype så kan man inte längre skicka över bilder gratis :(

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards