Varmt...

Direktlänk till inlägg 10 juni 2011

Över förväntan...

Av Kim - 10 juni 2011 15:58

Funderade i morse om jag skulle ta med mej lilla Loa eller inte upp till stallet.

Tvekade för om vi skulle rida ut, så skulle jag då låsa in henne i foderkammaren ??

Bestämde mej för ok hon ska med upp, då kom Mila viftande på svansen och skrek: ja ja ja ja upp i skogen, yes yes yes!!!

Ufff va jobbigt, kände mej grym att lämna henne hemma...

Så till slut tog jag med dom bägge två.


Jag har verkligen gulliga vänner uppe i stallet   

Det blev bestämt att rida en mindre runda upp i skogen så att jag kunde ta med mina båda ovana vovvar.

Har dragit mej för att ta med Mila på ridtur sen hon blev sparkad och rädd, förra månaden och då sprang vilse nån timme...

Och visste ju inte heller hur lilla Loa skulle orka eller reagera.


Mila ville först inte följa med utan stannade långt bakom oss, men jag hoppade av ledde Ambar och ropade på Mila som då vågade hänga på.

Lilla Loa skuttade glatt med utan problem.

Det var 5 hundar och tre hästar som alla njöt av en tur i skogen.

Vi galopperade lite också och jag kan tala om att lilla Loa är snabb.


Två gulliga tjejer som väntar på matte som förbereder Ambar.


 

Sedan glada vovvar, hästar och kvinnor...kvinnor känns bättre än tanter eller tjejer ;D


 

 

 

 

När vi kom tillbaka så fick Nelly gå lös, det är väldigt praktisk hon är som en dammsugare, så vi slipper nästan kratta där hon gått fram   


Nu har jag ätit och glupsk hällt i mej två kalla öl...det är varmt ute!

Eftersom mamma och Georg kommer så måste jag göra mej anständig så det får bli att slänga sig i duschen en stund  


hasta luego ...  



 
 
Viveca

Viveca

10 juni 2011 22:27

Kvinnor låter riktigt bra:) Roligt att få ihop ett så stort gäng både människor och djur:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

10 juni 2011 23:19

Jag har alltid känt mej som en tuff tjej.
Men äntligen känner jag mej som en kvinna, så lika bra att njuta!!
Härligt att bli äldre, klokare och tryggare ;-))

Det var så mysigt att rida ut med alla hundarna!

kram
kram

 
kicki

kicki

10 juni 2011 22:31

HÄRLIGT!!
och det var ju på sättovis bra nudå,tur i oturen, att Mila fått ett klokare förhållningssätt till hästarna! hon kommer snart på att det e finfint att få hänga med på ridturer, men att hon ska akta sig det glömmer hon nog aldrig.
KRAM

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

10 juni 2011 23:14

Har nog alltid haft en dröm om att kunna rida ut med egna hundar lösa, och nu börjar det bli verklighet, såååå mysigt!!!
Och lilla Loa var så lycklig sprang med svansen högt i vädret :-))

kram på dej och din rygg!

kram

 
Sarah

Sarah

11 juni 2011 09:31

Så otroligt härligt det låter! Och att det funkar så bra, det är ju kanon :) Kram

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kim

11 juni 2011 09:56

Mmm det var det!!

Jag hade som många andra gånger helt i onödan lagt ner energi på att oroa mej...

Men jag jobbar på att bli bättre på att njuta istället för att oroa mej " för säkerhets skull" :D

kram

 
Anne-Lie

Anne-Lie

11 juni 2011 09:50

Härliga ridturer med hästar och hundar =))
Mycket trevligt förstår jag!

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

11 juni 2011 10:00

Jaaa!!

Ler fortfarande när jag tänker på det :-)

kram

 
ylle

ylle

12 juni 2011 08:45

Vad underbart att kunna rida ut med hundar i frihet! Funkade aldrig för mig, när jag försökte så sprang Sammie alltid hem... lilla Loa är ju helt förtjusande söt!!!!!!!

http://hptt://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

12 juni 2011 10:19

Och alla hundarna gör olika saker, Rocky en vallhund springer alltid 50 meter före och håller koll.
Min Milla (vallhund)springer gärna före med Rocky men hon måste ibland springa bak och se att jag är med.

Stjärna en mindre hund springer i stora cirklar och "jagar" henne ser man bara ibland när hon korsar stigen i full fart.

Teddy mellanstor springer gärna "fot" med nån av hästarna som går i mitten.

Lilla Loa vill gärna springa vid den främre hästen men saktar in ibland för att kolla med mej om allt är ok, säger jag då duktig så springer hon glatt fram i täten igen.

Är förvånad att hon har så mycket energi, trodde att jag skulle vara tvungen att lyfta upp henne i en väska på hästen, men inte alls hon sprang så glatt med svansen i topp :) jätte gullig!!

Vem vet hur det går med din nya lilla sötnos...du kan ju testa att gå på promenad med någon som leder eller rider för att senare prova att rida.
Han kanske tycker det är toppen!



 
Ann-Louise

Ann-Louise

12 juni 2011 17:28

Ha ha I love!!!! En stor skockflock av hundar, hästar och människor. Det är livet det!!!! =D
Du har fått en award på min sida att göra vad du vill med =D.

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

12 juni 2011 18:31

Ja visst är det härligt, och det är skoj för hundarna är alla olika och njuter alla på sitt eget sätt av ridturerna.

Wow stolt tar jag emot awarden från dej!!!
Inte var dag man får pris...

kram

 
Ann

Ann

13 juni 2011 08:38

Så härligt det låter, de är för söta! :)
Hade också alltid med mina två cockrar lösa på mina ridturer tidigare!

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

13 juni 2011 20:35

Mmm känns toppen att dom får springa av sig ordentligt.

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards