Varmt...

Direktlänk till inlägg 14 juni 2011

Inga foton ...

Av Kim - 14 juni 2011 14:40

Åkte upp till stallet i morse för att fodra hästarna.

Hade lilla Loa med mej och planen var att fota henne och hästarna.

Men när jag tog fram kameran så fick jag beskedet: inget minneskort   det satt kvar i datorn hemma.


Nelly och Merlin fick gå lösa, båda två valde att inte äta gräs utan att äta torkat rygräs från vår loge.


Det var alldeles för varmt där uppe, kläderna klibbade och jag tog av mej skorna och gick barfota.

Efter en stund blev jag låghalt det hade på nåt sätt lyckats kleta fast kåda under ena foten...allt fastnade, fick stylta    


Det får nog bli sandaler där uppe i sommar, gympaskor blir tokvarmt!


Det är varmt just nu för det är vindar från Afrika, det blir liksom lite dimmigt och så blåser det.

Man kan se att bergen längre bort är lite suddiga.

 

Här hemma är det inte så varmt, en sån lättnad.

Milla går gärna och lägger sig och lapar sol på terrassen i mellanåt.

 

Vi fick två roser i kruka för nån månad sen, och de lever fortfarande!

Fast en av dom har nåt vitt på bladen, suck!

Här har vi såååååå mycket mer ohyra än i Sverige, värme är på gott och ont...

Lilla Loa har kliat sitt ena öra ibland sen i Fredags, jag har försökt spraya rent med öron spray och tops, men det har inte hjälpt.

Så på vägen hem från stallet stannade jag hos en Vet. det var som jag anade en liten infektion.

Blev förvånad över hur dyr denna Vet. var   

Hans mottagning ligger bekvämt på vägen hem från stallet, men det hjälper inte dit lär det inte bli några återbesök.


Har nu ätit och sen druckit den sista ölen, det blir till att åka och handla ett par backar, när det är varmt så försvinner dom på något mystiskt sätt  


Bea ska komma hit i eftermiddag och kolla om jag har nån passande klänning som hon kan låna till dotterns examen.


Borde nog städa lite innan och ta en dusch så hon inte blir rädd  


ciao 









 
 
Viveca

Viveca

14 juni 2011 16:45

Värmen är inte alltid så fantastisk som man ibland vill tro;) Det var synd att veterinären var så dyr. Här har jag avvaktat med en sårinfektion på en av katterna. Såret läkte fint, men sedan blev det en varböld vilket är vanligt hos katter. Har haft skolavslutning och annat så jag tänkte boka tid till imorgon, men nu när jag gjorde rent området igen så verkar det vara bättre. Svårt det där ibland. Kram!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

14 juni 2011 18:27

Jag tycker det är svårt att veta när det bara är "hönsmamma" varning eller om det är dax att åka till Vet.
Katter verkar ha en helt annan förmåga att läka sår än vad hundar har.
Jag hade en hankatt som nog aldrig var utan sår en riktigt slagskämpe ;-)) bara en gång blev det Vet. behov.

kram

 
Sarah

Sarah

14 juni 2011 18:56

Det är så lätt att glömma såna där små saker som minneskort med mera... ;)

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kim

14 juni 2011 22:06

Tack för trösten ;-))
Jag glömmer ofta saker...är nog lite "slapp"

kram

 
kicki

kicki

14 juni 2011 22:36

hö kan vara nog så gott det emellanåt =)

är det månne sahara-damm som disar utsikten? =D
ganska läckert!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

14 juni 2011 23:05

Gott och bekvämt med buffé tror jag dom tycker :D

Exakt! det är precis vad det är!
Kanarieöarna ligger ju mycket närmare Afrika än Europa.
Helt ok så länge det inte blåser för mycket för då blir man nästan sand blästrad.

kram

 
Anne-Lie

Anne-Lie

14 juni 2011 22:42

Tofflor brukar jag ha i stallet när det är varmt! Inte det bästa kanske men vad gör man inte =D

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

14 juni 2011 23:00

Tror inte man kan hitta träskor här :(
Det får inhandlas på nästa Sverige resa, fast den blir nog i Oktober...finns det träskor då?

Det var 30 grader uppe hos hästarna i dag, jobbigt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards