Varmt...

Direktlänk till inlägg 15 juni 2011

Varmt

Av Kim - 15 juni 2011 16:58

Japp så är det, men inte tok-varmt.

Men som Kicki sa vi Svenskar gillar ju lagom   

Detta är Bea, en seriös stallägare   And has enough balls ...


   

Så nu är hon inte bara Ö-känd här utan även i Sverige   


   

I morse så fodrade vi och sen duschade vi alla (14) hästarna.

Hade tänkt att fota lite men det kom av sig för det inträffade en olycka.

Nicole var nere i duschen med Luna när ett vattenrör lossnade och gav henne en ordentlig smäll i huvudet.

Hon fick lägga sig ner på golvet och vi spolade hennes huvud med kallt vatten, hon var chockad stackarn!

Sen fick hon fick ligga på en soffa och vila, hon mådde illa, men var inte blek och hennes ögon var normala, jag talade med henne och hon svarade normalt.

Hennes man kom och hämtade henne, ev. skulle de åka ner till läkarcentralen.

Håller nu tummarna för att hon mår bättre!!!


Här kommer en liten video på en tuff liten bråkstake 



thats all    

 
 
Stina

Stina

15 juni 2011 18:44

Japp, vi stallägare är en sort för sig *s*

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

15 juni 2011 19:06

Jaaa det är ni !!!

Ser fram till att se ett sånt foto av dej ;DD



 
kicki

kicki

15 juni 2011 19:39

hahahahahaha hälsa Bea o tacka för det garvet, det behövde jag!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

15 juni 2011 20:17

Det ska jag göra!
Då kommer hon skratta gott igen.

kram

 
Anne-Lie

Anne-Lie

15 juni 2011 22:48

Hahaha =D Gillar hästens min....;)

Hoppas det gick bra för tjejen som fick röret i skallen!

kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

16 juni 2011 01:03

Ja stackars Ambar visste inte vad hon skulle tänka om "mattes"" ny stil :D

Nicole kände sig bättre senare.

kram

 
Ann

Ann

16 juni 2011 00:11

Hoppas Nicole (?) inte fick någon hjärnskakning eller så...

Och jag är minsann ingen sån stallägare..! ;D he he

kram på dig!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

16 juni 2011 01:00

Nicole kände sig bättre på eftermiddagen, puh!

Bea och jag skrattade så vi kiknade när vi började plocka ihop rekvisita för fotot :DD

Vad är du då för sorts stallägare? ;D
bildbevis? ;D

kramm

 
Ann

Ann

16 juni 2011 00:12

Förresten, påminn mig om att om jag får för mig att åka ner och hälsa på dig så ska jag åka på vintern... för det verkar väldigt hett hos dig nu, och jag gillar lagom! :D

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

16 juni 2011 00:55

Självklart!
En resa hit till lagom värme när det är kyligt i Sverige vore nog helt i din smak!

Tror det var 28 grader idag, men det håller bara i sig ett par dagar sen har vi LAGOM igen;-))

kram

 
Sarah

Sarah

16 juni 2011 11:07

Hoppas det gick bra med nicole!! Hihi stallägare ska vara galna ;)

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kim

16 juni 2011 19:19

Nicole mår bättre, lättnad!!

Tja...man undrar ju lite ... :D

 
Viveca

Viveca

16 juni 2011 11:35

Bea ser ut som en riktig Hillbillie;) Verkar vara en spjuver till stallägare:)

Skönt att Nicole mår bättre!

28 grader, som i Montenegro då. Frös när jag kom hem men uppskattar faktiskt lagom jag med:) Här är det det 17 grader, blåser lite mindre än igår och det är sol:) Perfekt ridväder. Varma dagar tycker jag bäst om att rida på kvällen. Sega hästar blir segare i värme;) Kram!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

16 juni 2011 19:18

Hon brukar ju se lite mer "normal" ut, så jag retade henne och då gick det överstyr :D

Idag har vi fått tillbaka vårt "lagom" väder igen, skönt!
Håller med dej rida på dagen när det är varmt blir för jobbigt, och inte bara sega hästar blir segare... ;D

kram

 
Åsa Mickelsen

Åsa Mickelsen

16 juni 2011 23:14

Ser ut som dom två fyrbenta har funnit varandra ordentligt kram

http://www.smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

16 juni 2011 23:44

Ja, fast den lilla är en riktigt terrorist, Tant Mila brukar hoppa upp i kökssoffan och gömma sig när lilla Loa blir för jobbig :D

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards