Varmt...

Direktlänk till inlägg 9 juli 2011

Lååång hästdag

Av Kim - 9 juli 2011 23:33

Det är min foder-helg och har varit uppe i stallet hela dagen.

Men det har inte bara varit jobbigt utan också trevligt.

Bea (stallägare) med familj var uppe och vi har jobbat/fixat saker.

Hennes man och dotterns kille har börjat förbereda för gjutningen av stallgolvet.

Medan jag och och Bea fixat staket.

Vi har haft problem med strömmen samtidigt som några hästar bytt hage.


Guapo, halv-traktorn  har nu nya hästar på andra sidan stängslet och han har sparkat sönder trästaketet på flera ställen.

Och eftersom strömmen krånglat så biter han i eltråden när han blir otålig och vill ha mat...

Han gillar inte att vara instängd, och är väldigt nyfiken och klåfingrig. 

   


Efter mycket jobb så grillade vi och mums va gott det var!

Och sen !!!!   så hade jag gjort en RABARBER PAJ MED VANILJSÅS!!!

Jag och flera andra har försökt att plantera rabarber men det har inte fungerat.

Men Martina, hon som hämtar allt hästbajs till sin ekologiska banan finca har lyckats odla RABARBER  


Så livet har varit GOTT idag  


Vi har tränat Nelly igår och idag att våga gå in i duschen, genom att ge henne kraftfodret där.

Det är roligt att se hennes miner, hon är så vaksam och jag börjar bli duktig att läsa hennes minspel.

I morse så fyllde Bea en hink med vatten medan Nelly åt och det var sååå läskigt men maten är ju aningen viktigare      


Beas häst Sereno visade tecken på kolik nu ikväll, jag gav honom lite homeopati  (nux vomica) medicin....hoppas han är ok imorgon.

Han har inte haft kolik de senaste två åren, men före det så hade han kolik nästan varje vecka under de första två åren som Bea hade honom.

Han är en gammal galoppör och han har fått mycket doping tidigare i sitt liv, både njurar och lever är skadade...


Tja min kvällsmat har bestått av rabarber paj med vaniljsås, jordnötter och vitt vin...undrar vilken diet det är  

Men kan tala om att det är bra "mat" för man blir mätt och glad   




 
 
kicki

kicki

10 juli 2011 18:32

gjuta stallgolv?? utveckla ;)

Rabarber vill ha massor av mat, de är lyckligast om de snudd på får växa på dynghögen. varför inte gräva iordning en välmatad grop och odla rabarber för kung o fostrland där i stallet??
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

11 juli 2011 18:00

Nu vet du :-)

Ska göra som du säger, här ska odlas rabarber i dyngan :-))
Sen blir dom nog skitgoda =D

 
Stina

Stina

10 juli 2011 22:25

Sjäv käkade vi en blåbärspaj till kvällsmat ... från ICA.
Dit ungefär sträcker sig min husliga ådra ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

11 juli 2011 17:54

Mmm blåbärs paj mums!
Och att slippa baka den själv är väl toppen tycker jag.
Med familj, hus, hästar, jobb mm så gäller det att lägga tiden på rätt saker :-)

kram

 
Ann

Ann

11 juli 2011 07:28

Kanske gladdieten om man blir glad av den? ;)

Sådana pysseldagar brukar vara mysiga!
Ni är duktiga ni, tränar på som bara den, själv har jag verkligen kommit av mig med allt tror jag...

kram kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

11 juli 2011 17:50

Glad-dieten är en utmärkt god diet, man äter gott blir glad och får så energi att ta tag i saker ;-))

Tränar bara ett par dagar i veckan med Nelly, skulle behöva träna mer, har lite dåligt samvete...men men hon mår bra.

Du kommer nog i gång snart med träningen, allt går i vågor här i livet, snart är du på G igen.

kram :-)

 
Anne-Lie

Anne-Lie

11 juli 2011 14:19

Å jösses vad sugen jag blev på rabarber paj =)

Stallgolv?? Ska det byggas stall?

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

11 juli 2011 17:44

Mmm gott var det!
Ska nog testa att odla rabarber uppe i stallet så som Kicki tipsade mej om, för mycket "näring" finns det ju där!

Japp något åt det hållet...

 
kicki

kicki

11 juli 2011 17:57

var tog min kommentar vägen?

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

11 juli 2011 17:58

den kom med :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards