Varmt...

Direktlänk till inlägg 11 juli 2011

Läges rapport

Av Kim - 11 juli 2011 16:46

Sereno är tydligen väldigt känslig, så det var nog lite magknip bara, och med "medicinen" så gick det snabbt över


Igår när jag körde upp till stallet så var det kö, tror nog det var minst ett femtiotal framför mej...


   

Här tränar Bea Rocky att komma när hon ropar.
Det fungerar väldigt bra utom när hästarna springer lösa för då ska dom vallas.

Vilket mitt lilla monster är snabb på att hjälpa till med...

   

 Vi tränade Nelly att vara inne i duschen och med lite stöd från Merlin gick det bra.  
Fast inget vatten får nudda henne ännu.


Nelly fick sen stå utanför och kolla Merlin som blev av spolad.
Han älskar det, när han är lös går han in där själv och ber om det.


 

Sen har vi min lilla gris...hon rullade sig i hästkiss så då duschade jag av henne, och då var hon tvungen att rulla sig torr men ren blev hon då INTE


   
Sen var det en trött liten skithund som hittade en bekväm ställning i kökssoffan.


 

Här har vi Nelly och Troppi med molnen bakom sig som rinner ner för berget.

   

Det ska bli ett nytt stall/väder skydd.
Och hästarna har inget problem med att grävskopan jobbar alldeles bredvid, bra träning.

 
Det kommer bli plats för 4-6 hästar.
Varje hästplats kommer ha 2-3 väggar och tak, med möjlighet att spänna upp ett rep bakom hästen vid tex. utfodring.
Vatten, el och ställen för att binda-upp för "pyssel".

 

 

Det taket som är uppspänt mellan träden nu får hänga kvar tills väggarna är på plats, det uppskattas av de som bygger.



Inspektion av bygget, viktigt.

   

Har varit och kollat ett hundpensionat som var väldigt rustikt...men toppen för hundarna.

Vi hade med oss Milla, Loa och Rocky och dom fick hälsa på en grupp hundar som strosade fritt där och det gick utmärkt.

Han som driver det hela tränar också hundar, och på lördagar agillity, vore skoj!

Intressant var också att han har jobbat med hästar i över 30 år, mycket med unghästar...kanske kan vara nåt...måste kolla hur han jobbar med dom.

Själv har han fem hästar, såg en hingst, så läcker.


Tyvärr så hade jag inte kameran med mej. 


Han ska komma upp till oss nästa vecka för att kolla vilka problem vi har med hundarna i stallet, och sen ge oss tips eller hjälpa till med träning.

Hans egna hundar var glada och framåt vilket tyder på att han inte är en sån där  "hårda tag" tränare.



Imorgon kväll så ska Merlins ägare skritta ut en runda med oss för första gången, ska bli spännande att se hur Merlin beter sig.


Ikväll blir det vattengympa.


Det var allt för idag... 

 
 
kicki

kicki

11 juli 2011 17:54

hahahahaha hon är ju FÖR fräck den hunden!! så jäkla toksöt!! är jag tjatig? hihihi

ska bli spännande att se bygget framskrida och bli klart!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

11 juli 2011 17:58

Alla positiva kommentarer om mina djur räknas som kloka ord aldrig som tjat ;D

Jaaa det är så spännande med bygget, och det kommer underlätta mycket för oss när vi kan börja använda det.

kram

 
ylle

ylle

11 juli 2011 21:50

Håller med Kicki, vilket urgullig liten hund du har! Härligt med dusch för hästarna, du ska se att Nelly snart lär sig att uppskatta den!
Moln i hagen? Ofattbart vackert!

http://hptt://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

11 juli 2011 23:34

Jo charmig är hon den lilla lortgrisen!

Nelly har haft total panik för vatten, men det är nu lite bättre.
Jag kan nu spola henne när jag håller henne i ett grimskaft men hon är lite stressad och snurrar runt ibland.
Fast duschrummet skapar panik när hon hör vatten, så vi får ta det väldigt långsamt där och utan vatten än så länge.

Utsikten är inte så pjåkig där ;D

 
Sarah

Sarah

11 juli 2011 22:57

Merlin är en bra lärare för Nelly :)
Haha lilla skit hunden är bara FÖR söt!

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kim

11 juli 2011 23:22

Han är utsedd till duschlärare :-))

Visst är hon, och igår var hon SKIT-söt :D

 
Ann

Ann

12 juli 2011 00:20

Du har sånna raringar!
Allihopa! :)
Klart att Merlin lär Nelly, med ett sådant fint namn så kan han bara vara en klippa..! ;)
Agillity, va kul!
Det har jag hållit på med mycket och kan sakna ibland...

kram kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

12 juli 2011 01:07

Hmmm vissa mer skitgulliga än andra :D

Merlin är sååå gullig, känslig, kelsjuk och varsam, inga hårda knuffar från honom inte.

Jag har aldrig sysslat med Agillity men alltid tyckt det ser så skoj ut.
Fast anar att det ligger mycket mycket jobb bakom!

kram :-)

 
Stina

Stina

12 juli 2011 07:55

Lilla skithunden har en alldeles egen fanclub =)
Jag är helt såld på det lilla livet !!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

12 juli 2011 09:15

Vi kan ju göra en kombinerad bloggträff och Loa fanclub träff samtidigt här hos mej :-))

kram

 
natalie

natalie

12 juli 2011 08:13

hahha ååh, hunden :D tror jag kommer och hämtar hem honom till mig snart !!

http://n-rongvall.bloggplatsen.se

Kim

12 juli 2011 09:06

:-))
Ibland är hon billig...igår tex när min soffa fick all jord hon så snällt ruskade av sig ;D
Men jag är luttrad och förberedd har täckt soffan med överkast ;-)

Fast kom du hit hon kanske har lust att flytta till Sverige, det får hon bestämma själv ;-)

 
Åsa Mickelsen

Åsa Mickelsen

12 juli 2011 10:34

Härliga bilder som vanligt.Lillhunden är ju för fin ser ut som en stor ulltuss. Det blir nog attans bra med stallplatserna när dom är klara. Roligt att det går så bra framåt med Nelly. Kram

http://www.smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

13 juli 2011 09:05

Lilla Loas päls är mer som stålull än ull...
Får nog använda balsam när hon ska bada ;-)

Stallet ska bli så bra, och hästarna kan få riktigt vind och sol skydd när dom önskar.

Ja Nelly är snäll mot mej nu, men en häxa mot flera av hästarna!
Hennes hormonerna är i svängning!

kram

 
Anne-Lie

Anne-Lie

12 juli 2011 12:07

Ska bli spännande att följa bygget!
Agility är ju skitskoj, något för din lilla skithund ;D
kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

13 juli 2011 09:00

Idag kommer det en cementbil, så imorgon ska det finnas ett golv!

Hundtränaren trodde inta att lillpluttan var lämplig för Agility.
Enligt honom skulle hon tröttna efter en kort stund och gå sin väg, alltså svår motiverad.
Så nu blev jag lite fånigt taggad till att visa att han har fel :D

kram

 
Viveca

Viveca

14 juli 2011 00:09

Hon är för härlig den lilla skithunden:) Bra att ha en förebild när man skall lära sig duscha. De brukar ju faktiskt tycka det är intressant att titta på när andra hästar gör sådant de själva inte vågar eller kan. Vilda stod i timmar och betraktade paddocken från hagen när hästar reds innan hon blev inriden. Vi kallade det häst-tv för ofta var det ganska stor publik;)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

14 juli 2011 09:45

Jo charmig är hon :-)

Nelly tittar helst bort, det verkar som om hon inte vill se det hemska.
Däremot tittar hon gärna när andra hästar rids.
Men hon kan ju inte gilla alla program som visa på tv :-))

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards