Varmt...

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2011

Dagarna rullar på...

Av Kim - 3 augusti 2011 23:16

Mycket häst och badrum just nu...mysko kombination, men så är det   


Imorgon åker Bea på semester till Gran Canaria, de blir borta i 10 dagar.

Det kommer bli tomt  


Men på måndag kommer Nicole tillbaka från sin semester, det blir bra.

Tills dess är jag själv kvar med endast L som är den "lite"  , vilket ofta förutsakar nödutryckningar ...


Har idag släppt ihop Nelly med några för henne nya bekantskaper, det verkade helt lugnt idag på förmiddagen, hoppas kvällsmaten gick bra...


Kanske ska jag åka med Bea och hennes dotter till Munchen i September.

I slutet av månaden så börjar Oktoberfestivalen    


Min bil gick igenom besiktningen  idag utan anmärkning, skönt!

Blir alltid lite stressad känns som att gå på hälsoundersökning, lite små nojigt.


I badrummet så är nu alla vatten rör och "slangarna" för elen i golv och väggar.

Och idag så gjöt de lite av golvet, så det går framåt  


Nelly hade stora tovor i manen, hon använder inte hår gel utan använder kåda för att få en hållbar "frisyr"!

Det tog mej en timme att reda ut manen.

Hon stod snällt och åt medan jag slet med hennes frisyr.


Har ett litet problem med hundarna...

Milla säger inte ifrån när lilla "skithunden" biter henne i haserna, hon bara piper och springer.

Har försökt uppmana henne att skälla, och ibland så gör hon det och då sluter lilla Loa direkt.

Har satt upp ett litet "plank" som Milla kan hoppa över men inte Loa, där bakom kan Milla äta och vila i lugn och ro när hon behöver det.


Kram på er bloggvänner! 



 
 
Viveca

Viveca

4 augusti 2011 02:19

Det låter som om du har fullt upp. Kåda är inte kul, men jag brukar kleta in rapsolja (går nog bra med olivolja, vilket jag antar är lätt att komma över i Spanien;)) sedan reder jag ut det och sist tvättar jag av med ljummet vatten så det mesta av oljan går bort. Det är mycket lättare då:) Fast du kanske har något ännu bättre knep?
Kram!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

4 augusti 2011 08:58

Nä har inga bättre knep tyvärr.
Denna gång var det inte så mycket kåda och den var torr så jag redde ut hennes dreadlocks med fingrar, borste och tålamod, tur att jag gillar pussel ;))

kram

 
Stina

Stina

4 augusti 2011 09:11

Kåda är fiiina grejjer, ger en helt otrolig hållbar frisyr !! ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

4 augusti 2011 22:06

Helt klart!
Min Nelly kan mycket om skönhetsprodukter ;D

Men jag vet inte om jag vågar prova, kanske man får gå runt med huvudkudden fast klistrad som dekoration dagen efter :D

 
kicki

kicki

4 augusti 2011 10:09

bilbesikting ÄR pyton!! jag är ett nervöst vrak när det är dags...
skönt att det gick bra för er iaf!
ser att viveca redan tipsat om olja, det är det enda som biter på kådan =)
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

4 augusti 2011 22:15

Ja nu har jag och bilen ett år frihet, skönt!

kram

 
Sarah

Sarah

4 augusti 2011 12:03

Nellie kör på lera hon, bättre än koda dock! :)
Det där är ibland svårt med en för snäll hund men oftast brukar det lösa sig själv när den yngre hunden blir lite äldre, då säger den första hunden ifrån mera.
Men annars är det ju jätte bra att ni gjort så Milla får komma undan lite!

KRam

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kim

4 augusti 2011 22:10

Ja dessa Nellys kan dom :)

Skönt att höra, för tycker synd om snälla Milla.

kram

 
Anne-Lie

Anne-Lie

4 augusti 2011 21:18

Hoppas du slipper massa nödutryckningar i helgen då ;)
Angående manen så funkar även YES, diskmedlet alltså. Fast det vet jag ju inte om ni har på ön..!? Men ditt sätt funkar ju oxå.. fast det tar lite längre tid :D
Skönt att badrummet börjar ta form =)

Kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

4 augusti 2011 22:09

Tror hon aldrig har klarat en helg utan att ringa Bea...men vet inte om hon "vågar" ringa mej...

Här heter Yes: Fairy, finns alltid i mitt hem.

Yes =)

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards