Varmt...

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2011

Känner mej duktig

Av Kim - 12 augusti 2011 15:03

Idag på morgonen så har jag och N lyckats att avmaska alla hästarna (10 st).
Vår teknik var lugn, tålamod, babyspråk och envishet och det gick så smidigt.

Vi hade beställt avmaskning i tablett form med äppelsmak, men till slut så ville inte företaget skicka det ÄNDA till Kanarieöarna
Så det blev de vanliga sprutorna som ges uppe i munnen, smaken är hemsk och hästarna gillar det inte   

Varför kan de inte tillverka detta med god lukt och smak??
Det var bara en som tog 5 minuter att övertyga, och det var inte Nelly!!
Hon sköte sig så fint, jag som väntat mej att hon skulle dansa runt på bakbenen, tji fick jag   



Igår fick vi gjort en liten del av trädgården, men usch vad varmt och jobbigt det var!!
Efteråt så var det sååååååå gott med en kall   

Och här slank sista dropparna ner...



Vi har ett berg med en stenmur utanför vardagsrummet, muren är som ett stort hyreshus det bor en massa individer där.
Här är två av dem, Senior Pepe 

 
Och hans fru Pepa


 
Bene brukar mata dom med bananer, vilket dom älskar.


   

I eftermiddag ska jag fortsätta att fixa uteplatsen bakom vårt sovrum, det är en plats som alltid blir bortglömd.
Igår fick jag Bene till att bära upp två tunga granitskivor som blivit över efter köksrenoveringen.
Bra att inte slänga ibland, nu har jag ett stort bord för omplanteringar mm. 

Ska be Bene bära dit den stora krukan med rosen som vi fick för några månader sen, den kommer att trivas där i halvskugga.

Den stod först fram på terrassen men den fick ohyra och såg allmänt risig ut, så den fick stå och skämmas mellan husen, jag tänkte att så slipper jag se den dö (hemska mej)   

Men då började den få en massa ny blommor så nu ska den få flytta till min nya blomhörna. 

En liten siesta sen startar jag igen

 
 
Anne-Lie

Anne-Lie

12 augusti 2011 17:37

Oj vilka sötnosar =)
En kall, eller fler kommer att slinka ner hos mig ikväll ;-)
Kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

12 augusti 2011 22:11

Njae...vet inte om jag håller med.
Men på lagom avstånd tycker jag dom är ok.

Jag precis slutat jobba för idag, så nu är det duschen som gäller och sen en kall god en :)

Snart skål då ;)

 
Stina

Stina

13 augusti 2011 08:59

Oh, dom var ju skithäftiga =))
Lyckliga du som har så coola grannar !!

Värst vad alla är på ölen överallt, själv nöjjer jag mig med iskall cola light *s*

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

13 augusti 2011 10:14

Riktiga urtidsdjur!
Jag är glad att de inte är större än de är!!

När det är varmt så skriker min kropp efter öl, och jag är ju så snäll och lyhörd ;D

Så det är Colan som ger dej ork att jobba så mycket... ;)

 
Kicki

Kicki

13 augusti 2011 12:21

åååå jag vill åsså ha såna ödlekompisar!!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

13 augusti 2011 21:47

Kompisar...bekanta kan jag sträcka mej till :)

Här finns massor du kan komma hit och hämta ;)

Fast jag gillar den sorten bättre som har runda "fingrar" och ofta bor inne i husen.
Dom är söta med sin stora ögon och små händer.

 
natalie

natalie

15 augusti 2011 07:40

haha usch, man känner sig alltid lika elak när det är dags att avmaska hästarna :(

http://n-rongvall.bloggplatsen.se

Kim

15 augusti 2011 08:53

Exakt :)
Där står man och jollrar en massa gulligt och sen trycker man i dom något jätte äckligt...
Men men man gör ju det för deras bästa ...

 
Ann

Ann

15 augusti 2011 13:22

Fast med mina tanter så är det ingen grej att avmaska, jag går in trycker in sprutan och sen är det klart... vet inte om jag känner mig speciellt elak faktiskt, fast Merlin har inte riktigt samma åsikt om avmasking som sim mor och sin tant..! ;)

De där ödlekompisarna vet jag inte om jag skulle vilja ha så nära... fast de kanske inte är värre än kopparormsfamiljen som bor under hästarnas vattenkar! :D

kram på dig!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

15 augusti 2011 15:55

Tur för dej att tanterna är så snälla.
De flesta hästarna här var också lugna men sen stod de där och gapade och räckte ut tungan, de vill nog gärna kräkas och spotta om de kunnat.

Jag har funderat på att träna med spruta och äppeljuice med de hästar som är mest motsträviga.
Kanske nåt för Merlin.

Alla har vi våra "monster"...inne vill jag inte ha dem.
Fast vi har en sorts söt Gecko inomhus, fast man ser dem aldrig.

kram på dej :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards