Varmt...

Direktlänk till inlägg 4 september 2011

Känner mej en lite överkörd...

Av Kim - 4 september 2011 19:38

Efter en ridtur med både trav och galopp och med Nelly lös så återkom vi oskadade till stallet.


Lite senare så rusade en skrämd Yocamara över mej!
Jag vet nu att ett litet jack i hårfästet blöder mycket!!


     
Men min goda humör rann som tur är inte ut   

På bilden hade vi torkat av det värsta med en handduk.
Bene kom och hämtade mej, vi åkte till akuten.
Det blev två små stygn, röntgen av axel och lite tvätt av skrubbsår.
Inget brutet men axeln kommer nog kännas av en längre tid enl. läkaren.
Fast jag är ju från Vikingland!! Så jag är snart fit again.

Och vem var "skyldig" till detta???
Min Nelly så klart, hon backade plötsligt snabbt mot Yoci skrek sparkade backade, sparkade backade och ytterligare en gång till!!!
Stackars Yoci kastade sig fram och där råkade jag stå men inte så länge för plötsligt så låg jag ner, det enda jag tänkte var :trampa inte på mej!
Och hon lyssnade för jag har inga hovavtryck någonstans, stor lättnad!! 

Nu blir det en lugn kväll och så hoppas jag att allt känns ok imorgon bitti, för vill gärna åka upp till hästarna.


Hej hopp!

 
 
Ingen bild

Peter i Fbg

4 september 2011 19:49

´Du skall hålla dig på utsidan stängslet *S*

Kim

4 september 2011 19:52

Dom var ju utanför, så det är nog säkrare om jag låser in mej :D

 
Anne-Lie

Anne-Lie

4 september 2011 20:25

Men aj då!
Du är nog lite mör i morgon, men hästfolk är ett segt släkte =)
Tur det gick bra.
Kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

4 september 2011 21:38

Hade tur!!
Axeln känns lite mer nu så i morgon så rör jag nog inte den armen så mycket.
Himla tur att det är den vänstra axeln för jag är högerhänt!
Men en sån här grej stoppar inte oss hästfolk!

kram

 
Ingen bild

Stina

4 september 2011 20:25

Nejmen kära nån ! Tur det inte vart värre !!
Ändå sitter du och skrattar - du är ju otrolig =))
Krya på dig kram !

Kim

4 september 2011 21:27

Var ju tvungen att lugna Bea, hon blev rätt chockad.
Det såg värre ut en det var för den blödde rejält.
Jag var så glad och lättad att jag inte blev trampad på när jag låg ned, så det var inte svårt att le.

kram

 
Ingen bild

Ulrika

4 september 2011 20:41

Hönan min...

Kim

4 september 2011 21:24

Hade nog lite tur där ;)
Anar att min axel kommer att göra ont ett bra tag... morr!
KOM HIT OCH SKÄM BORT MEJ VET JA!
Jag kan lida lite extra om det behövs ;D

Pjuss

 
Kicki

Kicki

4 september 2011 23:26

nejmen då! tur att man kan fnissa åt de "små olyckorna"!

jag kommer direkt att tänka på hur folk kan tänka dumt om såna här saker...
säkert säger en hel del folk nu att hästar är ju minsann livsfarliga osv...
men om någon hade gjort en liknande vurpa på tex cykel och fått samma skador (vilket ju inte alls är omöjligt), hade de då sagt att cyklar är livsfarliga? =D

hoppas axeln inte är alltför jäklig imorgon!
KRAM

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

5 september 2011 00:20

Livet blir helt klart roligare och enklare när man bestämmer sig för att le...:))
Det skulle ju inte ändra någonting om jag blev upprörd, endast göra mitt liv negativt.

Men jag känner redan nu att min axel inte är lika positiv som jag ;))

Cyklar är säkert livsfarliga!
Hästar är bestämt gulliga!
Snack om att det finns folk som inte förstår det :D

kram

 
Ann

Ann

5 september 2011 08:52

Men oj... tur att det inte blev värre!
Hoppas du inte har alltför ont nu...

kram kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

5 september 2011 13:08

Är "glad" att det inte var ländryggen (där jag har två diskbråck) som fick smällen.
Idag känns det värre än igår, övre delen av ryggen och nacken ömmar rejält, så det är små och långsamma rörelser idag.
Något positivt är att jag inte kan dammsuga ;))

kram på dej!

 
ylle

ylle

5 september 2011 13:42

Hästar ÄR livsfarliga!!! Men underbara! Alla mina skador är hästrelaterade, men.... vi är ju vikingar!
Sån tur i oturen för dig att det inte blev ännu värre!

http://http;//ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

5 september 2011 23:18

Har haft sååå mycket tur med hästar i hela mitt liv, så det var väl inte mer än rätt att jag fick en tackling ;))

Japp borde ha köpt lott igår ;))

kram

 
Sarah

Sarah

5 september 2011 14:18

Aj aj stackars dig! TUR att det inte gick värre!
Hihi ändå har du ditt goda humör, du är för härlig!
KRAM

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kim

5 september 2011 23:16

Ja lite aj aj är det allt idag.
Men inte tillräckligt för att sudda bort mitt leende :)

Tack och kram!

 
Viveca

Viveca

5 september 2011 15:06

Ajajaj! Så det kan gå med de små liven. Inte kul, men tur att det inte blev allvarligare. Kicki har en poäng där. Cyklar kombinerat med spårvagnspår är t.ex mycket farligare än hästar;)Krya på dig nu och låt dammsugaren vila!
Kram!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

5 september 2011 23:14

Ja ganska stel i ryggen och nacken idag, men det fixar sig.
Är ju 50 nu och det är första gången som jag blivit sydd pga av hästar, och med en så statistik så kan ju inte klassa hästar som farliga ;))

Tack så mycket och kram

 
Ann-Louise

Ann-Louise

6 september 2011 13:23

Hoppsan. Tja ibland hamnar man i kläm. Man får vara glad för varje gång man överlever ;-).
Krya på dig!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

6 september 2011 16:01

Det var en rejäl rugbytackling!
Hade tur.

Tackar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards