Varmt...

Direktlänk till inlägg 9 september 2011

Väldigt olika reaktioner

Av Kim - 9 september 2011 23:46

Härom dagen innan jag skulle åka hem från stallet så bestämde jag mej för att kasta de fyra morötterna jag hade i väskan till Nelly och hennes tre hagkompisar.
De stod alla fyra på olika platser och åt rygräs på marken.

Kastade den första till Gandalf (chefen) han är lättskrämd och hoppade en meter åt sidan när moroten hamnade en meter från honom, han stod en halv minut och stirrade och luktade innan hann började leta efter moroten, sen mums.

Nästa till Luna som inte ens ryckte till utan tog ett steg fram och mums.

Sen blev det Tropis tur som rykte till lite, började titta inte lukta, efter moroten och mums.

Sen min lilla plutta som i det ögonblicket moroten träffade marken en halvmeter från henne, slår med frambenet för att "döda" moroten!!
Hennes första reaktion är attack för att försvara sig.

Sen sniffade hon lite och hittade den mums.

Väldigt intressant att se hur olika de fyra reagerade!!!



Min Nelly är en liten stridspitt    



 
 
Nina

Nina

10 september 2011 00:01

Vilken trevlig blogg! Hoppas jag hittar hit fler gånger :)

http://www.dorado.bloggplatsen.se

Kim

10 september 2011 00:46

Tack för titten och välkommen åter :)

 
Stina

Stina

10 september 2011 06:42

Aha, du har en attackhäst !!
Vem behöver vakthund ? ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

10 september 2011 09:50

Hon skulle snabbt platta till bråkiga fotbolls huliganer :D

Det var inget litet stampande, hon slog fort och högt!! =O

Vilken tur att jag och Nelly nu är i samma lag ;D

 
Ingen bild

Ulrika

10 september 2011 07:55

Haha! Anfall är bästa försvar. Hur ska det bli med hästen din... ;)

Kim

10 september 2011 09:45

Jag tror hon funderat på kustjägare :D

Så givakt!!!

 
Ann

Ann

10 september 2011 09:33

Lilla Nelly... *ler lite* :)
Men visst är det intressant att titta hur hästarna reagerar på olika saker!

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

10 september 2011 09:43

:)
Det var så intressant att jag funderar på vad mer för små experiment jag kan göra.
Fast vi sitter ofta bara och tittar på hur hästarna uppför sig med varandra, mysig underhållning till kaffet :))

kram

 
Kicki

Kicki

10 september 2011 10:39

haha det där är inte alls en ovanlig reaktion,att de stampar/sparkar till sådär men det ser roligt ut!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

10 september 2011 13:47

Någon stamp var det inte, hon slog ut mot moroten med mord i blicken :))

Bättre fly en illa fäkta är inte hennes melodi :))

kram

 
Ann-Louise

Ann-Louise

11 september 2011 09:56

Hon är väl ättling till de lusitanos som Manuel Fernandes berättade om. Det ansågs positivt om de gick till anfall och var offensiva.
Gillar din lilla gumma :-)!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

11 september 2011 22:58

Oh la la =O

Inte lär jag få det långtråkigt med Nelly :D
Jag har alltid gillat hästar med hett temperament, och nu har jag fått det och lite till ;))

Vore så roligt om ni kunde komma hit så du får träffa oss!

Kram


 
Sarah

Sarah

11 september 2011 22:28

hihi lilla nelly då, bäst att anfalla först!!
KRam

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kim

11 september 2011 22:41

En liten söt explosiv fröken är hon.
Fast mot oss två-benta är hon nu så positiv, underbart...äntligen!

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards