Varmt...

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2011

Oktober redan!

Av Kim - 1 oktober 2011 22:48

Det känns som en månad varar i 1, 1/2  vecka ungerfär.

Detta känns lite oroande...hur blir det då i framtiden En vecka på en dag?

Sen blir det väl frukost och kvällsmat och sängen direkt  igen

Kommer man någonsin till en punkt då tiden lugnar ner sig en aning?


Men men jag kör på och kollar inte så ofta på klockan, den får sköta sig själv.


Igår så red jag Ambar och Bea red Gandalf en tur i skogen, det var skönt att inte ha med Nelly för nu kunde jag koncentrera mej på hästen jag red och inte oroa mej för vad Nelly kunde hitta på.

Vi tog "Autoban" och hästarna fick välja farten...och undan gick det  

Jag och Ambar

 

Bea på Gandalf och Rocky framför.

 

Vi har talat en längre tid om att testa Texas, hans ägare har flyttat tillbaka till Tyskland, så han blir inte riden.

Vi brukar släppa ihop honom med nån kompis på ridbanan så han får busa av sig lite ibland.  

Så han är lite uttråkad säger han  

Ägaren var en 16 årig tjej som mest red honom på ridbanan hon var lite osäker på honom ute.


Så idag så fick han först springa av sig på ridbanan

innan jag sadlade honom och vi red ut.

Han skötte sig så fint, inga vilda skutt bara en glad häst.

Riktig bekväm att sitta på, mjuk och fin trav, en lättnad för min rygg.

Så detta ska upprepas!

På bilden lossade jag på bettet så han skulle kunna äta lite lättare, för han verkade tycka det var svårt med bettet.

Men när bettet var ute så ville han inte beta, så jag satt in bettet igen och då började han äta igen... knäppis  


Att han har sin mule just vid min höft är för att där har jag min lilla midjeväska med morotsbitar...han vet han.


Imorgon så fodrar jag på morgonen och ev. så åker jag upp igen på kvällningen för att träna Nelly lite.

Jag testade föresten att tömköra henne med sidepullet härom dagen och hon lyssnade oväntat bra på tygeltagen, duktig snutta!


Natti natti




 
 
Anne-Lie

Anne-Lie

2 oktober 2011 09:47

Tiden går fort när man har roligt =))

Härligt att ha flera hästar att rida. Det står inte på förrän du sitter där på Nelly också =D

kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

2 oktober 2011 22:42

Japp :))

Spännande att få prova nya hästar, särskilt dom som är lite "svåra"...

Nelly Nelly...skönt att hon börjar lugna ner sig lite!!
Jag har inte bråttom, hon får växa och springa lös med oss så hon får muskler.

kram


 
Kicki

Kicki

2 oktober 2011 16:35

har inlägget delat på sig på ngt vis? jag får inte ihop början?

men...har pojkens ägare flyttat till tyskland o lämnat hästen? så trist =(
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

2 oktober 2011 22:17

Du har helt rätt, den första meningen ska vara längre ned, den handlar om Texas.

Japp, den unga tjejen som hade honom flyttade till Tyskland med sin mamma när denna separerade...
Mammans ex. står nu för kostnaderna för hästen, men han är inte hästintresserad, trist.

 
Stina

Stina

2 oktober 2011 20:40

Vad fin han är Texas, han måste ha haft dödsskoj när det äntligen hände nåt =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

2 oktober 2011 22:10

Är säker på att inte bara jag vill upprepa vår utflykt :)
Han är helt klart snygging i stallet!
Engelskt fullblod/Arab, kan inte bli annat än snygg ;))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards