Varmt...

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2011

Ännu en ridtur

Av Kim - 14 oktober 2011 16:15

idag på morgonen, innan det blev för varmt.

   

Tre ridna hästar Ambar, Gandalf och Luna, Nelly lös tillsammans med tre hundar, som hon emellanåt jagade   Hon lyckades till och med nypa till stackars Teddy i rumpan  


Hästarna fick gå lösa och beta lite, det börjar dyka upp lite gröna strån i allt det torra.


Lite senare blev det en paus till då Bea hoppade av Gandalf och gav sig av off-road utan sin häst    

 

Hon återkom med något som både hästarna och vi uppskattade.

   

Vi åt och njöt, sen fyllde jag min lilla "mut"väska  

   

 Mogna fikon, mums!


När vi kom tillbaka till stallet så skålade vi bubbel med Nicol som fyller år i dag.

   

Tja nu efter lunch, öl och värmen som ligger på så lär jag inte göra så mycket de närmsta timmarna     

 
 
Åsa Mickelsen

Åsa Mickelsen

14 oktober 2011 17:10

Så härligt det ser ut med er ridtur fikon och födelsedagsbubbel och solen mitt i alltihop...hehe alltså den gula i det blå Kim. Jaja du kan vara solen du med då hihi.Kram

http://www.smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

14 oktober 2011 17:50

Du får ta dej hit när det blir mörkt och kallt hos er, så ska JAG lysa på dej ;D

En riktigt mysig förmiddag!

kramis

 
ylle

ylle

14 oktober 2011 17:38

Mirakel Nr 1: att kunna plocka mogna fikan ute i naturen!
Mirakel Nr 2: Duktiga Nelly som springer med lös!

http://http;//ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

14 oktober 2011 18:00

Vardagsmirakel är dom finaste som finns!
Ett litet mirakel som jag saknar här är att plocka hallon, MUMS!
Vanilj glass med varma hallon, min favorit!!

Detta med Nelly är så roligt.
Fast jag ska erkänna att när vi är ute så där så kan jag inte riktigt slappna av, hönsmammam du vet ;))

Jag är inte rädd för att hon ska dra iväg, men oroar mej för att hon ska skada sig om hon skuttar in bland stenar, träd eller dyl.
Fast hon verkar ha mognat en hel del, och har mer koll på var hon landar.

ops det blev ett låååångt svar :)

 
ylle

ylle

14 oktober 2011 17:38

FIKON ska det förstås va!

http://http;//ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

14 oktober 2011 18:01

Japp ;)
För fikan tog vi efteråt :))

 
Kicki

Kicki

14 oktober 2011 19:53

...åååååååh!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

14 oktober 2011 21:16

Leeeeer =)

 
Anne-Lie

Anne-Lie

14 oktober 2011 23:30

Sååå härligt ju =))
Inte alls avundsjuk, jag gillar att ha långkalsonger, raggsockar, vantar, mössor blablabla ;-)
Kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

15 oktober 2011 09:22

Mmm det var det!

Toppen att du bor i Sverige då ;))
Nä att frysa är ingen höjdare!

Solkram :)

 
Sarah

Sarah

15 oktober 2011 06:53

Haha vilken härlig dag! :)

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kim

15 oktober 2011 09:17

Japp!
Skönt med såna dagar :)

 
Stina

Stina

15 oktober 2011 09:46

Innan det blir för varmt .... *muttrar*
Sådana saker är förbjudet att skriva from nu och ett antal månader framöver. Förstått !!! ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

15 oktober 2011 12:56

Hoppsan =O
Det var förstås 30 grader minus eller ännu kallare, råkade ta fel ;D

Du är välkommen hit och kyla ner dej när du vill :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards