Varmt...

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2011

Dax för lite gnäll

Av Kim - 15 oktober 2011 21:52

annars lär ni väl tro att jag har ett riktigt "glidar" liv  


Min axel gör ont fortfarande, till och med lite mer senaste veckan.

Fick ju en rejäl smäll där när Yoci spang över mej i början av  September.


Igår var min ev. nya hovslagare uppe och skodde Yocci.

Jag bad honom titta på Nellys hovar, dom har gått sönder lite i kanterna.

Hon var spänd när han närmade sig och lyfte hennes framhov.

Han filade lite och plötsligt kastade hon sig upp framåt, knuffade till min nacke, ställde sig på min sko och jag ramlade.

Bad henne backa och hon klev snällt av min sko, vilken enorm tur att hon bara trampade längst fram på skon och inte på mina tår!


Så nu har jag ont av mina diskbråck, nacken och axeln...

Men det gör inte tillräckligt ont för att stoppa mej, i morgon ska vi rida ut igen.


Positivt var att hovslagaren tyckte hon hade fina hovar och en bra benställning  

Men han tyckte hon borde lära sig stå still och inte nafsa honom i rumpan vilket hon gjorde     


 
 
Kicki

Kicki

15 oktober 2011 22:32

ajaj då. illa!
men bra att det gick bra för hovis iaf =)

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

15 oktober 2011 22:36

Tja men så är det, bara att acceptera, fast jag hoppas på bättring :)

Som tur var nöp hon honom bara lite i rumpan :))
Han vill "pula" lite med henne varje gång han är hos oss för att sko nån annan häst, så hon ska vänja sig.
Låter lovande.

kram

 
Åsa Mickelsen

Åsa Mickelsen

16 oktober 2011 11:43

Oh ja klagar du inte så tror vi det bara är glada lata dagar och då infinner vi oss allihop hos dig bara för att ha det gött hehe.Med andra ord Edens lusgård. Det var inte bra med ännu en smäll så ta det försiktigt,inte lätt att göra det med djur. Hehe försiktigt med hushållsarbetet istället. Är hovslagaren av det höhö välformade lagomålderslaget så kanske det är tankeöverföring från dig till Nelly med ett litet nafs hihi huff då. Simmaaa luuuuungt. Kram

http://www.smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

17 oktober 2011 00:32

Jo egentligen så äter jag ju chokladpraliner hela dagarna och sparkar mej trött på schäslongen :D

Nä tyvärr ... hade ingen större lust att bita honom i rumpan...så det där hittade hon på alldeles ensam :))

Jag hatade när ugglan sa "Simma Lugnt"
Har ingen aning om varför, men jag blev alltid arg när jag hörde det, mysko!

tjohej tjej!

 
Anne-Lie

Anne-Lie

16 oktober 2011 13:25

Men aj då!
Hoppas det går över fort :)

Haha att bita hovis i rumpan brukar inte vara så poppis ;-)

kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

17 oktober 2011 00:26

Mmm hoppas jag med, men är inte säker på att det blir bättre.
Fast som det är nu så fungerar mitt liv så jag ska inte klaga...för mycket ;)

Hon nosade bara nyfiket, sen nöp hon plötsligt till =O Jag dolde mitt fniss :))

kram

 
Ann-Louise

Ann-Louise

17 oktober 2011 06:04

Hoppsan då, hovisar måste man vara försiktig med, Nelly och det måste man med matte också :-)! De ska skämmas bort med vänligt prat och mycket kaffe =D!



Bra med småtittar då och då och väldigt skönt att hovar och ben är bra!!!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

17 oktober 2011 08:27

Jag klurar lite på hur jag ska få Nelly att förstå att vi människor är mjuka grejer ;))
Ja denna hovisar verkar (hihi) bra, så han ska bli bortskämd...inte bortskrämd ;)

Ja det känns lugnande för hönsmammam!

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards