Varmt...

Direktlänk till inlägg 5 december 2011

Herre gud va tiden rusar!

Av Kim - 5 december 2011 10:13

Jag hinner inte med allt jag vill.

Detta är det enda julpyntet jag fått upp förutom en julstjärna i en kruka på bordet.

 

Hoppsan lilla svärmor kom med på ett hörn, till och med hon springer för fort för mej.


I stallet så har vi lite problem med hästarna just nu då det är några turister som vill rida ut och vi saknar lugna "friska" hästar.

Ambar är halt, har en svullen öm kota, och Merlin har ett litet bett på ryggen där sadeln ska ligga.

Till en av oss från stallet finns det då bara Dorada kvar att rida, fast vi vill ju helst vara två av oss en fram och en bak med turisterna tryggt i mitten. 

Vi har ju Texas men det är nog inte så lämpligt med en rodeo uppvisning under turen...

Sen finns även pensionären Yoca, med henne så gäller bara skrittturer och ibland är hon också lite vild. 

Snälla Gandalf ocj Luna får turisterna rida. 


En av turisterna en trevlig tjej från Holland kan rida så henne red jag ut med själv härom dagen, trevligt.


Pengarna vi får in just nu för ridningen ska gå till lilla "Romeo" hans kastrering mm.

Titta vilken liten plutt!

 


Talade med min "fysi" och hon tror att en sena i min axel kan vara skadad  (delvis avsliten)...mutter mutter, så hon tycker jag ska kontakta min läkare och be om remiss till magnetröntgen eller dyl.

Det är ju nu några månader sen Yoci sprang på mej och axeln är inte bättre, den är ok i de flesta lägen, men gör skit ont i andra.


Nu ska jag jobba ett par timmar med mitt badrum som stått still en längre tid (fy på mej) sen lunch och sen upp till rid sugna turister, hoppas jag slipper gå UPP i skogen.

Promenerar gärna på plan mark men i backar    


Nä nu måste jag jobba en stund! 



 
 
Kicki

Kicki

5 december 2011 18:30

hehe lille plutten då... sött!

glöm inte fota frmstegen i badrummet =)

kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

5 december 2011 19:54

Ser ut som en hare med dom där långa pinniga bakbenen :)

Ska bli, liye "skämmigt" bara att det går så långsamt ...

Kram

 
Ann

Ann

5 december 2011 20:59

Asch... du får väl gå även om det är backigt, tänk vilken fin rumpa du får då..! ;D

kram :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

5 december 2011 21:55

Du har inte sett backarna här!
Och jag förvandlas till en hundra årig astmatiker... :))

Fast lite fastare rumpa skulle ju sitta fint, men... ;))

 
Stina

Stina

5 december 2011 22:06

Lite julpynt ?? Det där är ju mer än jag har under hela julen *s*

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

6 december 2011 14:55

Efter att ha sett din stalldörr så trodde jag att du var en riktig julpuntare.

Jag har allt koncentrerat till ett ställe just nu, vem vet om det sprider sig lite :)

Kram

 
Viveca

Viveca

7 december 2011 12:46

Här är bara advenstslusstakarna framme. Jullådan som jag passerar flera gånger om dagen blänger på mig. I foderkammaren satte jag upp två små batteridrivna ljusstakar. Det ser mysigt ut när man kör upp mot gården, annars är det bra skralt här med:) Denna julen firar vi med barnen vilket innebär julgran, blir spännande kombination med valp och julgran. Kattungar och julgran brukar vara ett rent helvete;)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

8 december 2011 09:55

Igår fick jag upp lite mer julpynt, så nu känns det lite jul-mysigt här hemma.
Så jag slipper nu "onda ögat" från min låda ;))

Ska bli sååå roligt att få se valp bilder, i julgran, på julgran, under julgran :D

Ja katter och julgran är både gulligt och jobbigt, jag vet ! :))

Kram

 
Anne-Lie

Anne-Lie

8 december 2011 22:13

Hoppsan, men det där var mer julpynt än vad jag får upp under hela julen =))
Julgran får vara i år, om jag inte kan droga kattfan under en period ;)

Hoppas din axel ordnar till sig!
Kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

10 december 2011 14:03

Och nu har jag ännu mer =O
Börjar kännas riktigt julmysigt.

Hade också gran-ras problem när jag hade katter, så förstår och skrattar gott åt din kommentar :D

Hmm axeln, tja vi får se, jag hoppas också.

Kram

 
Åsa Mickelsen

Åsa Mickelsen

9 december 2011 15:11

Du får klä in svärmor i granris och kulor så har du pynt i hela huset eftervart som hon är på språng. Den biten har inte jag heller kommit så långt med huff. Jaja julen kommer då en gång om året. Vilken härlig sovställning på lille Plutt,ser riktigt "avslappnat" och skönt ut hahaha.Vilka härliga färger du har i ditt hem,blir helt såld alltså Kram på er

http://www.smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

10 december 2011 13:54

Det skulle se ut det :DD

Ja "Senior harskank" är så söt!

Färger gör mej glad inget café latte här inte!

Kram på dej!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards