Varmt...

Direktlänk till inlägg 13 december 2011

Jag lovar och svär

Av Kim - 13 december 2011 20:51

att jag inte ska försöka mej på igen att klippa mina djur.

Lilla Loa hade hår som alltid åkte in i hennes ögon så jag tänkte bara klippa lite bredvid ögonen.

Men sen så hade hon en tova så jag klippte bort den också, men då såg det konstigt ut på andra sidan..så jag klippte lite där också osv...

   

Och till råga på allt så skrattade jag så jag kiknade när jag såg hur hon såg ut.

Risken finns nu att hon stämmer mej för psykiskt misshandel...


Jag fick skamsen be hundfrissan att försöka göra något åt mitt illdåd.

Och nu ser hon ut så här ett tag

   

Det blidde en ny hund...


Har varit hos Vet. med henne idag, för hennes bröstvårtor (heter det så på hundar  ?) är lite svullna.

Hon har lite mjölk och ett par är lite hårda, men ingen infektion (ännu).

Så nu har hon fått homeopati medicin och sen ska jag smörja in henne varje dag med vit eller grön lera, förhoppningsfullt så ska inflammationen gå ned.


Vet. kollade också på "Romeo" han tror han är runt 7-8 månader, och fick bedömningen att han är en fysiskt  mycket välbalanserad hund, vad det nu betyder, men bra är det säkert  .

Det var den där Vet. en som är helt inne på Kinesiskt medicin och homeopati.

Är ju bra men ibland så kan det bli en hel del jobb att själv behandla djuren hemma, som när jag kokade hönsfötter till min gamla Shiva, för att så "tillverka" naturligt kollagen.


Fick även ett recept på avmaskningmedel för häst (hund, katt mm.).

Grön lera,grapefrukt extrakt (citiobiotic), Cyna 9CH.  

Detta ska ges 2-3 gånger per dag i 3-4 dagar.

Om man inte gör träckprov så kan man upprepa detta 2-4 gånger om året.


Tuberculinum en gång om året så trivs inte parasiterna, och flyttar inte in så gärna. 

   

Vet inte om detta blir "för "jobbigt...får höra vad resten av hästägarna tycker... 


pling plong 



 
 
Åsa Mickelsen

Åsa Mickelsen

13 december 2011 22:14

Hihi ja det blev lite av en nästanakenhund men fin är hon. Humm låter inte bra för Bene att veterinären rosade Romeo som en så fin uppegående vovve hehe kan bli många fyrbenta i stugan till slut. Här har vi storm och regn och lilla Ozzy som nu är 7mån är som den värsta trotsunge man bara kan ha stööööön,fniss fniss han är ju kul då. Det värsta är att hela familjen fjollar sig med honom,jösses vad tramsig mankan bli med sådana där små. Kram

http://www.smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

13 december 2011 22:19

Nakenhund...jo du har nog rätt :))

Hmmm men Romeo kan ju flytta till någon som har en hanhund, tex i Norge... ;))

Trotsåldern och blir bortskämd, aj aj aj det låter som en riktigt blandning det =O

Ja du, nåt konstigt gör dessa små med våra annars så kloka hjärnor :D

Kram

 
Ann

Ann

14 december 2011 15:10

Hon blev ju söt! :)
Synd att jag inte bor närmare, då hade jag kunnat hjälpa dig, har trimmat hund i många år! :)

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

14 december 2011 20:29

Hmmm kom precis på att du skulle kunna komma hit ;DD

kram

 
Sara

Sara

14 december 2011 17:05

Vad söt hon blev!! :D Kram

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kim

14 december 2011 20:32

Ja faktiskt riktikt söt men väldigt annorlunda!

Kram

 
Paulina

Paulina

14 december 2011 18:04

Jätte fin blogg! :) Allt bra med dig? :)
Kram på dig!

http://alwayssmile.bloggplatsen.se

Kim

14 december 2011 20:32

Tackar tackar :)
Livet leker och jag hänger på...

 
Anne-Lie

Anne-Lie

14 december 2011 22:08

Haha jag tycker faktiskt att hon blev riktigt söt...och väldigt annorlunda mot innan ;))
Schyssta öron hon fick ;D

Kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

14 december 2011 22:38

Ja stor skillnad blev det!
Men visst är hon söt, det tycker jag också.
Och nu är pälsen så mjuk!
Förut var den rätt sträv.

Inga häng-öron där inte!!

Kram

 
Kicki

Kicki

16 december 2011 18:28

hahahahahahahahaha vilken skön frissa! faktum är ju att de strävhåriga mår ju rätt bra tatt få pälsen trimmad nån gång om året iaf...men inte är det vackert inte. men sötnos är hon iallafall!
det där avmaskningsreceptet lät ju nästan bökigare än att köpa fixt o färdigt...

kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

18 december 2011 09:25

Det blev lite av en Kinesisk nakenhund på anabola :D

Jo visst lät det bökigare, men säkert mycket sundare...

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards