Varmt...

Direktlänk till inlägg 8 januari 2012

Ser inte fram till

Av Kim - 8 januari 2012 20:46

Tisdag   

Då kommer det en tandläkare (från Tyskland) som ska kolla igenom hästarna.

Utan att droga ner Nelly rejält så kommer ingen att få stoppa någonting i hennes mun.

Så det är lugnande i mängder som gäller! 

Nelly kan plötsligt kasta sig upp i luften (capriole !) även när hon är så drogad så hon nästan ramlar...det har hon visat förr.

Vet. blev riktigt förvånad när det skedde...inte normalt.

Och den gången det skedde så var det inte pga smärta, hon kände bara vätska rinna på benet.


Så jag oroar mej inför Tisdagen...

Jag har bett Vet. komma upp samtidigt för att "chippa" Nelly när hon nu förhoppningsvis är lite lugnare.



Här så "hittar" man julklappar tidigt på morgonen  den 6 Januari, det är de tre vise männen som kommit ridande på sina kameler under natten och lagt dit alla paket    

Så Nelly tog ett snack med dem och såg till att alla hästarna fick varsin kon (vad konstigt kon, en kon flera koner..?) så nu finns det 10 stycken 50 cm koner som vi alla kan använda nere på ridbanan. 


Imorgon blir det stallet på förmiddagen och sen på eftermiddagen gäller städning av gästhuset, för på Onsdag kommer det en hyresgäst.

Ska försöka att komma ihåg att vara rädd om ryggen, får alltid ont av städning    


Vi har fortfarande inte fått något regn.

Det innebär inget sånt här    

   

Men jag får nog göra som Ann föreslog Regndans!
Ni verkar ju fått en del hos er, ni kan väl dela med er lite.

Inte för jag gillar leriga hagar men naturen här behöver regn nu.


Extra kram   till min mamma som ramlade igår och tog emot sig med höger handen...2 frakturer.

Så nu får hon allt träna upp vänster handen ett tag. 


Thats all for to day    

   
















 
 
Kicki

Kicki

8 januari 2012 21:55

tja, ni får häva i lite extra sussalull så går det nog bra!
men... julklappar?? idag? eller nej den 6e såg jag nu.. men iaf..
tja... jag kan ju förstå på sätt o vis..det tog väl några dagar för kamelryttarna att nå fram antar jag hehe lattjo!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

8 januari 2012 22:08

Jag kan inte mycket om religion men det var väl den dagen de kom fram...varför använde de inte bil det går ju fortare? =D

Fiffigt tyckte jag eftersom jag missade köpa julklappar till Bea och några andra, jag var ju sjuk precis innan jul.
Men nu fick jag ju en andra chans ;))

kram

 
Stina

Stina

9 januari 2012 09:39

Håller tummarna på tisdag !
Herr V är ju oxå sådan att han behöver mängder av lugnande och ändå kan han "flippa ur " så jag förstår vad du menar.
Vart ju några sprutar när han och jag var hos tandläkaren förra året ....*s*

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

9 januari 2012 21:59

Tack!!!
Undrar om jag kan sova i natt...suck
Men imorgon så finns det många duktiga hästmänniskor uppe i stallet, så hjälp finns.

Mmm våra "flygande hästar" !!!

Ska låta henne springa av sig rejält nere på ridbanan innan tandläkaren kommer, lite kanske det hjälper.

kram

 
Ingen bild

Nina

9 januari 2012 13:21

Nu har de leriga hagarna frusit, men det skulle visst bli plus grader igen, puh..
Hittade svamp på nyårsafton, när vi var ute o red, vi delar gärna med oss av regn o svamp, det har varit massor av båda :)
Kram
Nina

Kim

9 januari 2012 21:54

Hej Nina
Trevligt att du skriver här.
Va bra att ni delar med er, för då vill jag ha regn på nätterna och sol och svamp på dagarna:))

Ska kolla upp aktiviteter på GC med brorsan.
Vore roligt att ses!

kram

 
Viveca

Viveca

10 januari 2012 16:18

Hoppas att det har gått bra idag. Inte roligt att oroa sig. Men ibland kan även den hispigaste förvåna. Regn, ja en pipeline ner till torrare land hade gjort hagarna mindre geggiga;) Fast nu är det snö här som säkert har smält till imorgon.

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

10 januari 2012 21:25

Det har gått över förväntan med alla hästarna!
I natt ska jag sova gott!!

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards