Varmt...

Direktlänk till inlägg 3 april 2012

Allt ok, stor lättnad!

Av Kim - 3 april 2012 18:26

Jag sov lite så där...var inte så orolig för koliken för hon bajsade bra under eftermiddagen och kvällen.

Men hon var ju ensam i roundpen så jag såg för mej hur hon hoppade ut ramlade, fastnade, störtade eller vad som helst hemskt! Usch vilken fantasi jag har!


Så när jag i morse kom upp till stallet och såg en vit bläs som stod upp i roundpen, så blev jag sååååå lycklig igen    jag borde bara ha akvariefisk...men det går ju inte heller för nu har ju A-L ( http://hastochhund.bloggagratis.se/ ) visat hur kommunikativa dessa små firrar är, så nu kan man ju inte bara låta de stackarna ha tråkigt där i sina akvarium   .


Nelly fick sin halva normala portion rajgräs i morse, vilket gjorde henne glad.

Avföringen är nu mer fast, inte riktigt "bollar" men det är på G.


Sen red jag ut på Merlin som även idag skötte sig exemplariskt, till och med är ännu mer lyhörd i galoppen.

Red med Bea och hennes dotter M som är här på semester nu.

     

Som ni kan se så är det väldigt torrt, inget regn här   

Fast det har regnat på fastlandet vilket är bra för då stiger inte priserna så mycket på fodret.


När vi kom tillbaka så fick Nelly lite till rajgräs, innan jag åkte hem fick hon halm så hon kan tugga lite om hon vill under eftermiddagen.

Nelly ska få vara i roundpen under eftermiddagen och om avföringen är hyfsat fast så får hon flytta hem till sin vanliga hage och Tropi igen.


Vet.S som kom igår kväll och kollade Nelly ringde nyss och frågade om Nelly var ok.

Det fick han en liten stjärna för i min lilla bok ;)


Denna erfarenhet med koliken har i alla fall gjort mej lite säkrare i min hantering av Nelly med sprutor, att dra runt henne när hon lagt sig fast, få henne att resa sig och att röra på sig.


Vi har också bestämt oss för att ha en "kolik låda" med alla mediciner och saker som kan behövas, så man ska slippa leta eller att behöva åka iväg och köpa det man behöver.  


Vi har tur att det finns ett apotek som ägs av en person som själv har hästar, så där får vi köpa det vi behöver, även utan recept   


tjing tjong   






 
 
Kicki

Kicki

3 april 2012 19:16

vad skönt!!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

3 april 2012 19:24

Yes!!!
:)

 
Stina

Stina

3 april 2012 21:17

Så skönt att det har släppt !
Kan nog vara klokt att ha lite akutsaker hemma när det är så svårt att få tag i vet som det verkar vara hos er =(

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

4 april 2012 09:33

Jaaa!!!
Fast rädslan sitter kvar i in kropp, känns som om jag nu alltid kommer att vara lite på spänn:(
Hoppas det går över.

Klart tryggare med en akutlåda, så man kan påbörja behandling direkt vare sig Vet. är på G eller inte.

 
Jossan

Jossan

5 april 2012 20:58

Tack för din omtanke! :)Jag har sett dig i både Ann´s och Stina´s bloggar i kommentarsfälten om jag inte minns helt galet. ;) Men jag har inte tagit mig i kragen och kollat in till din blogg.

Vad skönt att se att din häst verkar bättre, jag om någon vet just nu hur man våndas när man märker att de inte mår bra. Kikar säkert snart in igen och sätter mig in lite djupare i ditt hästeri! :D

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

Kim

5 april 2012 21:59

Ingen orsak!
Ja vi hästtjejer (menar dej) hästtant (menar mej själv;) vet ju baksidorna med våra älskade fyrfotade vänner.

Japp både A och S.

Är så lättad att hon mår bra nu, men känner mej rädd ändå, lite chockad är jag nog.

Vi "ses" :)

 
Marie

Marie

11 april 2012 10:51

Fin häst

http://www.mnightlighta.blogg.se

Kim

15 april 2012 11:47

Tack!
Jag är ju aningens (!) partisk, hon är såååå fin :))
Har haft en fjordkorsning som var toppen!
Det var full fart och gärna över hinder, jätte skoj.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards