Varmt...

Direktlänk till inlägg 7 april 2012

Nu regnar det !

Av Kim - 7 april 2012 14:47

Äntligen   

Inte nåt som ni i Sverige skulle bli tokiga av lycka för...men här så är det    


Drömmer om att kunna få släppa Nelly ute så hon får beta lite grönt, det vore en lyx denna vinter.

Förra vintern så fick hon komma ut och beta varje dag men i år är det helt torrt och inget växer.


Var uppe hos Nelly för att se hur hon har det med hals-bullen.

Men jag fick inte ens sätta på grimman, hon bara går iväg   

Testade bara med grimskaft men när jag närmade handen mot den onda sidan så kastade hon sig bakåt.

Ville inte pressa henne så funderade en stund   

Kom då att tänka på att hon alltid står blickstilla när jag rör henne med lång-spöet.

Fick röra henne över hela kroppen och benen men när jag försiktigt närmade mej den onda sidan för att lyfta manen lite så jag kunde se bullen...kastade hon sig bakåt igen.


Min häst litar inte på mej längre  


Tyckte mej i alla fall skymta att bullen var mindre och såg sen att hon var mer rörlig i halsen     


Eftersom jag inte kunde kyla ned eller smörja in hennes hals så får jag hoppas att detta regn gör jobbet åt mej.


Bild från köksbordet med svärmors stol där hon kan hålla koll på världen. 


Har plockat bort mindre blommor och tagit bort faten under krukorna för det ska tydligen ösregna i kväll/natt och det med blixt och dunder. 

   

Hundarna har enad åsikt om regn...och vilken aktivitet som är lämplig.

   

Kikade precis i soffan och de var borta!

Men de hade bara ändrat sin geografi...de fortsätter soffandet på ett mjukare ställe    

   

Kanske ska jag följa deras exempel en stund, hundar är ju kloka varelser!





 
 
Ingen bild

Ulrika

7 april 2012 19:39

Härligt att det blev lite regn! Ringer på Skypen snart!

Kim

7 april 2012 22:26

Mysigt med pratstunden!

Det regnar fortfarande men ännu inget ösregn.

I morgon får då rapport.

Kram min höna!

 
Ann

Ann

7 april 2012 21:47

Tråkigt, jag vet hur det känns... men som tur var så brukar det inte ta så lång tid att få tillbaka tilliten igen. Ni har kommit så långt med varandra så jag är inte orolig även om det är jobbigt just nu.

kram kram på er och hoppas att du såg rätt, att bullen blivit mindre!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

7 april 2012 22:22

Hoppas du har rätt!
Och jag tror nog det också, men det känns lite känsligt just nu...

Vi tackar, kram på dej!

 
Kicki

Kicki

8 april 2012 18:52

gratulerar till vätan!!
Jag tror nog att Nelly snart glömmer av det där, bara det onda försvunnit blir hon nog sig själv igen. Hon verkar vara en känslig typ...

Och lilla nuttig Loa, vad söt hon är!!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

8 april 2012 22:17

Tack, fast det kom inte alls i de mängder som vi trodde, men helt klart bra i alla fall.

Mmm hon är nog ganska känslig...hoppas ni blir vänner snabbt igen.

Hon är ett charmtroll, hon har charmat sig till en sovplats i vår säng... :)
Vilket inte var vår plan :))

kram

 
Stina

Stina

8 april 2012 21:40

Hoppas det inte blir nåt elände med den där bullen nu oxå =(
Tilliten kommer nog snart tillbaka, fast jag vet hur trist det känns att stå där och veta att förtroendet fått sig en törn.

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

8 april 2012 22:13

Bullen är mindre!!!
Och hon kan nu röra halsen utan problem, lättnad.

Hoppas nu verkligen att hon förlåter mej så snart som möjligt!

tack o kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards