Varmt...

Direktlänk till inlägg 14 maj 2012

Hett är nog bättre...

Av Kim - 14 maj 2012 17:16

ord för att beskriva värmen här istället för varmt.


I morgon är sista dagen sägs det, skönt.

Blir inte mycket gjort när det är så här varmt, hemma sitter jag mest vid datorn med en fläkt riktad mor mig.


Tidigt i morse så fodrade vi hästarna, åt god frukost och sen duschade vi alla hästarna.

Alla hästana utom två (Nelly o Luna)kommer självmant fram för att njuta av en dusch.

Fast de två svårflörtade damerna fick på sig grimmor och grimskaft och sen blev de duschade de också. 


Här har vi Gandalf som inte alls förstår varför matte ska slösa vatten på de andra hästarna, han är ju bossen ju!

Texas snor till sig några strålar när det går... 

 

Nelly har sparkat sönder en bräda i sitt vindskydd, antagligen för att bråka med Lupi som står på andra sidan.

Och sen sparkade hon sönder stängslet och lyckades sparka Lupi som fick ett litet sår, suck.

Sen stod hon med svansen i vädret igen varje gång några av de manliga snyggingarna gick förbi hennes hage.

Så det där med att hennes hormoner har lugnat sig tar jag tillbaka.


Näpp nu ska jag köra Loa till frisören. 

 
 
Kicki

Kicki

14 maj 2012 18:10

hu det låter verkligen inte behagligt det där...jag skulle nog bara ligga som en våt disktrasa ...

kall kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

14 maj 2012 19:55

Då är vi lika.
Ingen vidare fart på mej, tur att min man är tåligare annars hade det inte blivit nån mat :)

Tack va skönt

 
Ingen bild

Nilla

14 maj 2012 19:54

Förstår att det där är mkt uppskattat med tanke på den värmen ni har. Här väntar värmen med att komma. Hade gärna fått bli några grader till. Natten mellan lörd-söndag var det frost på bilrutorna:(
Kram

Kim

14 maj 2012 20:12

Vädret är lite ur led i år.
Men denna värmen ska avta imorgon, det har jag bestämt!
Tron kan ju förflytta berg sägs det, hoppas den kan förflytta värme också ;D
I så fall skickar jag upp några till er.

Burr, frost, inte gilla.
Fast en solig frostig höst dag är underbart.

kram

 
ubitt

ubitt

18 maj 2012 07:14

Gillar heller inte hetta, heller inte kyla. "Lagom är bäst" - dvs mellan 15 - 22 grader...

Tjaaa, STON! De är ju som de är... hormoner..... det var anledningen till att jag var tvungen att sälja mina ponnyflickor, de hade så mycket ÖS och AKTIVITETER i sig att jag inte hängde med... hoppas att du klarar Nelly bättre, men du är ju yngre än jag... host host

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Kim

19 maj 2012 15:30

Nu är det lagom varmt igen, sååå skönt!

hmm yngre njae, frågar du min rygg och fingrar så är de runt 80 :)
Jag är barnslig som en fem åring och klok som den 51 åring jag är :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards