Varmt...

Direktlänk till inlägg 14 maj 2012

Fick nyss ett samtal

Av Kim - 14 maj 2012 21:18

från V i stallet.

Nelly hade hoppad in till Lupi (som hon tidigare i dag sparkade genom staketet), V fick ut Lupi innan något hände.

En tråd gick sönder när hon svävade över som Black Beuty enl. V.

Sen galopperade hon skuttande omkring och såg ut att vilja hoppa ur hagen, så V ringde mej.

Hon vågade inte försöka fånga Nelly som var "vild".


Så jag föreslog att hon skulle visa Nelly foder hinken och sätta ner den i hennes krubba.

Jag sa om det inte fungerar ring igen och jag kommer upp.


Sen satt jag som på nålar.

Gjorde mej klar för att åka upp, men försökte ringa först ...inget svar.


Till slut ringde hon, allt lugnt alla på sina platser och tråden lagad.


Imorgon bitti så fodrar jag, om det då är lite mindre varmt så ska hon få springa av sig.


Nelly ger mej gråa hår!


Vet inte hur jag ska lösa detta med hagar och ev. sällskap...






 
 
Kicki

Kicki

14 maj 2012 21:34

fy attan så knivigt.... hur beter hon sig bland valackarna?

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

14 maj 2012 21:58

De som är "svagare" sparkar hon (flera gånger) om de står i vägen om hon är på det humöret.

De som är "starkare" tröttnar på hennes sto pipande och sparkande, och sparkar då henne.
Hon har många spark märken efter flera av dem.

Inte lätt detta!
Vill ju inte att hon ska skada eller skadas.

 
Stina

Stina

14 maj 2012 21:38

Usch vad jobbigt =(
Hoppas ni hittar nåt sätt att lösa problemet på !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

14 maj 2012 22:16

Mmm oroande!
Är så rädd för att hon ska skada sig :(
Vi får fundera ordentligt...
Vi ska beställa munkpeppar från Tyskland denna veckan, hoppas sååå att det ska hjälpa lite.
Och att hon kan hålla sig i skinnet tills det kommer hit.

 
Åsa Mickelsen

Åsa Mickelsen

14 maj 2012 21:41

Jösses detta kunde gått illa,lilla Nell varför är det på detta viset. Hoppas hon stillar sig lilla damen,kram

http://www.smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

14 maj 2012 22:07

Om jag fått henne för mina synder, då har jag nog syndat rejält ;)
Hon verkar ha hormonerna i kaos just nu...
Ska beställa Munkpeppar, det ska ha en lugnande effekt på hormon kaos.

kram

 
Ann

Ann

15 maj 2012 09:38

Sicket problem... tyvärr har inte jag heller någon bra lösning men hoppas att ni kommer på någon snart så det inte händer något tråkigare...

kram kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

15 maj 2012 12:39

Mmmm Nelly är allt gullig, aggressiv, lugn, explosiv, lättlärd och total-vägrande.

Fick höra senare i går att flera av hästarna hade haft energi "utbrott", och då taggade hon väl till lite extra.
Kan ha varit för att efter dagens hetta så blev det lite svalare och skönare på kvällen.

Jag hoppas det var därför och att hoppa staket inte ska bli en vana.

Kram :)

 
Ingen bild

Nilla

15 maj 2012 09:57

Lilla Nelly och stackars matte. Hoppas munkpeppar fungerar på henne och att hon kommer ner i varv lite.
Tur att det gick bra!
Kram

Kim

15 maj 2012 12:31

Ska nog inte bara köpa droger (örter) till mitt Barbie-monster, jag skulle nog må bra av lite Valeriana själv ;))

I morse var allt lugnt, var lite orolig i bilen på väg dit, lättnad!

kram

 
sara

sara

16 maj 2012 09:22

Ibland sitter nerverna UTANPÅ kroppen när det gäller våra kära djur! :) Kram

http://frumelpomene.bloggplatsen.se

Kim

16 maj 2012 13:22

Mmm Nelly är så energisk och explosiv, inte bra för min magsyra ;))

kram

 
ubitt

ubitt

18 maj 2012 07:16

Hmmm, ston!!!!!!
Dobson & Horell har en mix som heter "Stroppy mare" som kan hjälpa kanske? Och så får du väl starta så många aktiviteter med henne att hon blir trött? *fniss*

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Kim

19 maj 2012 15:24

Mmmm vad tänkte jag på när jag köpte ett sto, mutter mutter ;))

Har läst om den, men den finns inte här.
Om inte munkpepparn fungerar så kan jag be vänner ta med den hit från Sverige.

Problemet är när hon är så där extra tjurig så är det inte läge att jobba med henne...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards