Varmt...

Direktlänk till inlägg 4 juni 2012

Häst?

Av Kim - 4 juni 2012 15:57

eller känguru ?

Hur det än ser ut så var hon faktisk positiv och lugn idag.

Börjar nästan undra om hon tror att jag vill att hon ska skutta?

Måste vara försiktig när jag säger mitt klicker ord!


Vi höll inte på länge, vill inte hon ska tycka det är tråkigt..

Efter några minuter så blev det mindre stutsande.

Känns som om detta är en protest blandat med lek...?

När hon gick fint utan studs så klickade jag och bad henne komma in, vilket hon gör i full fart jätteglad, fullt ös och tvärnit när jag sätter upp handen, hon ser då sååå stolt ut.

 

Vi började för ett år sen att träna med sadel, så trots hennes reaktion så är detta inget nytt för henne.

Här är en video från förra somaren då hon fick spinga lös med sadel på då vi red ut.


Även idag gick det utmärkt att lyfta alla fyra hovarna, börjar tro att vi äntligen kan lämna det problemet bakom oss.


Det var allt för idag.

 
 
Stina

Stina

4 juni 2012 20:01

Ja du ... du kommer att ha jätteroligt när du ska rida in henne ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

4 juni 2012 22:19

Ja du...känner att jag inte har så bråttom =D

 
Ingen bild

Nilla

4 juni 2012 20:23

Guuuud vad söt hon är lille rodeo Nelly:)

Kim

4 juni 2012 22:16

Mmm en riktig pudding ;))
Söt men knäpp =D

 
Kicki

Kicki

5 juni 2012 17:54

ja det ser faktiskt ut som lite bus hopplahejsan...
Inte ser hon plågad ut inte.

kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

5 juni 2012 18:43

Den unga fröken ger mej många gråa hår :)
Rädd är hon inte.

kram

 
Anne-Lie

Anne-Lie

8 juni 2012 15:33

Det är bara på med hatten och chapsen och kliva på =))
Så där höll Monzan på första tiden oxå om det är någon tröst! Även idag om jag släpper honom med sadel på så studsas det. Fast han kanske inte är någon bra referens ;))
Kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

8 juni 2012 16:00

Jag har en ännu bättre idé ;D
Du som har mycket erfarenhet av detta och är vet hur man överlever denna etapp, du kan ju komma hit och visa hur man gör =D
Vore såååå tacksam!

Skönt att känna att man inte är ensam om att ha en studsboll.

kram :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards