Varmt...

Direktlänk till inlägg 3 september 2010

Fredag redan ....

Av Kim - 3 september 2010 21:12

Idag tog vi med oss både Mila och  Shiva, men Shiva blev trött, varm och haltade, så jag gick bara en liten vända, min stackars gamla gumma  

Här tog vi en liten paus i skuggan.

Här kommer Mila Och Bene som tog en längre runda.

  När jag kom hem så tränade jag bål stabiliteten, lite mer än igår och sen trampmaskinen i 7 minuter, sen klev jag av på skakande ben, hmmm


Fixade med Nelly hon var lugn och snäll tills jag gav henne en bit äpple.

Jag tror äpplen är en drog för Nelly, hon förvandlas till en krokodil med öronen slickade bakåt när jag ber henne göra något, hon vill bara ha mer och NU, inte roligt.

Måste hitta ett lagom gott godis för henne, så hon inte tappar fokus helt.

Skulle behöva en kurs i affirmativ träning  


Bene köpte ägg hos vår äggtant idag, som vanligt så gav hon Bene en massa...

 

Tomaterna är mogna, så imorgon får jag nog göra en god tomatsås.

På höger sida ligger det sötpotatis, en dröm friterad och med lite salt...


Har inte ätit godis idag (för vattenmelon räknas väl inte) :-)



 
 
Kicki

Kicki

4 september 2010 17:24

ååå det är så tråkigt när de börjar tackla av de gamla älsklingarna...det e baksidan av djurägandet det...=(
det e klart det måste vara extrajobbigt för henne när det är så varmt.

vad knepigt o otrevligt att nelly blir en sådan bitch av gottis...sådant kan vara jobbigt att träna bort...*funderar*
tror nog att bästa sättet att bli av med sådana fasoner är att helt enkelt låta bli att ge godis ur hand en tid. belöna fysiskt istället och ge gottis när allt är avklarat för dagen.

oh vad gott med melon..det var längesen! smasken!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

 
Ann

Ann

5 september 2010 09:14

Härligt att köpa grönsaker och ägg så, det gör jag också när jag kan.
Har ett ställe en liten bit ifrån oss där de har en sån lanthandel som man kan åka till när man vill.
Man tar vad man vill ha och betalar i en burk.
Jättesmidigt! :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anki

6 september 2010 12:09

Oj vad äpplen verkar va gott... Är det likadant med morötter? De blir lätt helt fixerade vid godis har jag oxå märkt. jag brukar ha lite pellets i fickan ibland som lite förstärkning men små morotsbitar e nästan bäst tycker jag. Det är lättare med de äldre hästarna, unghästarna blir helt tokiga i godiset. Har du nån bra lösning (förutom att avstå helt)?

Kim

7 september 2010 10:32

Hon är lite lugnare med morötter.
Jag har provat på en klicker övning, och det verkar fungera, hon förstod ganska snabbt att klicket kom och sen godis när hon slutade titta på mej.
Nu ska vi fortsätta med den övningen tills "krokodilen" försvinner helt ;-)
Sen vill jag kunna motivera henne med godis, det gör ju inlärningen till något positivt.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards