Varmt...

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2010

Vägen till en kvinnas hjärta...

Av Kim - 12 oktober 2010 16:08

Min man har hittat motorvägen till mitt hjärta  

När jag vrålhungrig kom hem från stallet idag så hade han gjort världens godaste potatissallad och pannbiffar, så nu ligger han klart etta på min lista.


Jaa! ingen kan väl anklaga mej för att vara en exklusiv och dyrbar kvinna, enkel och billig, hmm låter kanske inte lika fint       


Han hade i pannbiffarna: köttfärs, salt. peppar, kanel, kardemumma, nejlika, stekt lök/vitlök, ägg, vitt vin och säkert något mer, gudagott var det i alla fall!

Potatissalladen var också en klar 10 poängare.

Det hela slank ner med en god kall  


Här är det Nationaldag idag, och Bene jobbar inte, så jag kunde lugnt vara uppe hos Nelly på förmiddagen.


Hjälpte Hans att få upp en övre dörr till den boxen där Nelly ska "förvaras" när hennes älskade kompis Dankil ska ridas ut på.

Det går inte att ha henne i hagen när hon ser honom gå iväg, vill inte riskera hennes ben, för hoppa det gör hon... Här står hon och kollar när Dankil är på lektion, det accepterar hon lugnt nu, inte som när hon var 10 månader och hoppade över denna muren (utan att slå i).

Skulle nog kunna tjäna mej en hacka om jag sålde henne till ett hoppstall, fast nu har jag ju inte till vana att sälja mina familjemedlemmar  


Fast hon skulle nog varit lite billigare idag för hon nafsade till mej i bilring nummer...tre   , när jag kratsade hennes höger fram.

Brukar sluta med den, men ska prova att börja där istället, dom andra lyfter hon utan protest. Hon verkar tycka att det räcker med tre sen tappar hon tålamodet...


I morgon ska jag ta med svärmor upp till stallet på förmiddagen (Bene har möte)

för Elke och Hans ska rida ut på Dankil och Silver. 
Nelly ska vara inne i boxen, och vill kolla så hon håller sig lugn.

Sen slipper jag fixa lunch, för i morgon blir det favoriter i repris, mums (Bene gjorde mycket mat idag).


Hasta la vista baby   













 
 
Kicki

Kicki

12 oktober 2010 21:24

åå tänk om man kunde få så...maten serverad när man kom hem =)
du gör rätt i att hålla hopphästen inne, så småningom lär hon sig att vara ensam oxå.
hinkhink

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

12 oktober 2010 23:22

Mmm livet är extra gott ibland :-)
Hink hink ;-))

 
Stina

Stina

12 oktober 2010 22:07

Bilring nr 3 ... *s*
*räknar* jag hade visst fler, attans =(

Hoppade den muren ? Tjena, det är ju en blivande hoppstjärna du har där i hagen !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

12 oktober 2010 23:33

Jag var lite trött så jag slutade räkna ;-)
Matematik kan nog vara farligt så där på förmiddagen :-)))

Vi blev lite chockade av hennes hopp, hon nådde inte att kika över muren ens, och utan att galoppera så kom hon plötsligt flygande över muren.
Inte mycket tankeverksamhet där inte...bara reaktion, får hoppas det blir bättre med tiden...

 
Ann

Ann

13 oktober 2010 09:26

mutter mutter... räknar mina... kommer bara till två rejäla bilringar... skit också, måste nog göra en åtgärd där... såg ut som barbamamma i min svarta baddräkt igår... :( man kan inte tro att jag hade ett 6 pack på den magen innan barnen..! :)
Fick också maten serverad igår när vi kom hem ifrån badet, pannkakor, inte lika gott som du fick men typ det enda han gör riktigt bra i matväg! =D

Hilma brukar också sticka ur hagen nu för tiden när jag ska göra något med Mellis eller Merlin, fast hon hoppar inte, hon kryper under på något sätt... som jag inte vet för hur... så hon får också gå in nu! :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

13 oktober 2010 10:15

Ditt sexpack finns säkert där inne, det har bara blivit lite blygt ;-)))
Men skämt och sido så är vi ofta alldeles för självkritiska när vi kikar på våra kroppar, ser saker som inte andra ser.

Livet är för kort för att lägga energi på sånt, och vi har tur som har familj och djur (studier)att lägga mycket av vår energi på.
För dessa ger oss det samma i utbyte :-)

Mycket glad, lite rund :-))

 
Ann-Louise

Ann-Louise

14 oktober 2010 14:05

Sicken service. Gott att komma hem till lagad mat när man är trött och hungrig och receptet lät riktigt smaskigt. Han verkar vara riktigt duktig på mat din Bene.
Min gubbe är bra på mycket, men kanske inte just på att laga mat... ;-).

Du kanske får smak på hoppandet själv!? Man vet aldrig! Ibland funderar jag på hur det ska bli att någon gång i framtiden sitta på Fnasket. Hua!!! Det måste vara något med hoppande "lusar" ;-)hi hi.

Du kan i alla fall RÄKNA dina. Jag har en gigantisk! =D Tur att det säckiga modet är på väg tillbaka. Bara magar = not for me :-)

Ha det bra!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

15 oktober 2010 00:17

Hoppning var något som jag verkligen gillade förr.
Har inte hoppat på flera år, och nu med mina två trasiga diskar så är jag lite orolig...
Vill inte flyga av och sabba ryggen mer.
Men älskar känslan när man flyger över :-)
Fast några små skutt kommer jag nog inte kunna låta bli om hon gillar det.
Den dagen den...

Skönt med säckigt mode, yes!
Har varit svårt att hitta t-shirts som inte varit slimmade :-(

Hej då från lusiga jag.
Och ha det "lustigt" :-)))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards