Varmt...

Direktlänk till inlägg 1 november 2010

Egentid, det är grejer det!

Av Kim - 1 november 2010 16:16

I går var vi på en liten Italiensk restaurang, mamma, Georg, Sören, Bene, svärmor och jag.

Gott och trevligt, vi baxade upp svärmor på en fönsterbänk för barstolar verkade mer riskfullt, lite svårt att komma ner sen men allt gick bra.

Här är jag och sv, (en närbild på mej ...fast mörk ).

  På förmiddagen tog vi en promenix med hundarna, Delia följde med.
Här är Sören (brorsan) Bene och Delia

Varför har vi inga pajaser i familjen....  

Sen hittade Bene säsongens första svamp, och ätliga till och med.

Så vi fick blodad tand och åkte över till andra sidan ön idag för att se om det kommit upp några kantareller eller taggsvamp.

Här Bene med hundarna, dom älskar skogen där.

   

 Och Bene igen   hittade de första...jag hade nog glömt ögonen hemma...

  Jag älskar hösten och vintern, i alla fall idag!


Sören, Mila och svärmor relaxar lite.
Mila älskar Sören han har lekt sååå mycket med henne, så hon håller koll på honom hela tiden.

  Idag så hämtade Benes bror svärmor, nu ska hon vara nere hos dem en månad.

Det känns så SKÖNT att få "egentid" igen, hon är gullig men det är jobbigt, särskilt för Bene har jobbat så mycket.

Men nu är jag fri   

Veckan har gått jätte fort och i natt åker brorsan hem till Svedala igen  

Men planen är att hälsa på honom och familjen hans i Åhus vid jul/nyår.


klart och över!



 
 
Kicki

Kicki

1 november 2010 16:51

är laspalmianska kantareller lika mumsiga som "sveareller" ?? ;D
kan tro att du får det lugnt nu när allt återgår till det vanliga. bara du inte känner dig ensam o övergiven
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

2 november 2010 22:42

Mmmmmums! Japp det är dom!

Lite tyst blir det, men det är så skönt.
Om jag får en ensamhets attack, får jag bli lite mer social och bjuda hem några på middag, det brukar hjälpa.
Kram

 
Stina

Stina

1 november 2010 17:31

Nejmen, där var hon ju den snygga brunetten !
Nästa gång får vi en riktigt closeup va ? ;)

Skönt att få egentid, det förstår jag fullkomligt.
Flyttar hon mellan sina barn så, eller ?

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

2 november 2010 22:29

Ja du, smicker verkar fungera ;-)))

Egentid såååååå skönt!

Min svärmor är dövstum och har lite dålig balans, så vi vågar inte låta henne bo själv sen hennes man dog förra året.
Hon kan heller inte läsa och skriva, även den enklaste mobiltelefon är svår...
Bene och hans bror tar hand om henne varannan månad.
Det är lite jobbigt ibland men jag och Bene tycker detta ändå känns rätt.

 
Ingen bild

Åsa Mickelsen

1 november 2010 17:47

Vad kul att se Sören om än på foto,men han ser ju ut som när på den gamla goda tiden,trodde han skulle åldras men icke då,hur gammal är han ? 53-55? Vad jobbar han med? Kommer ihåg han pluggade på den tiden. Helt sant med lite egentid det är bara så att visst är det kul med saker och ting runt en självklart men man blir slitnare nu är förr och vill stanna upp lite och göra sitt eget med ,man har inte det där överskottet som en gång fanns så är det bara inget samvete för det. Kramar till alla

Kim

2 november 2010 22:37

Ska "skvallra" för Sören om vad du skrev så blir han glad.
Han är 57 år nu, och lik sig fast inte så retsam som förr :-))
Han har sin egen firma och jobbar hemma, elektronik är hans grej, han tillverkar nog mest hardware, tror jag.
Mät och styrinstrument tycker jag låter bekant, när han förklarar så kunde han lika bra tala Kinesiska, om du förstår vad jag menar ;-)))
Egen tid är guld, när bara när man inte alltid har det...
Kram på dej!

 
Ann-Louise

Ann-Louise

1 november 2010 19:58

Det är kul att ha besök och det är urtrevlig, men det är inte så tokigt att få vara alldeles själv och styra sin tid precis som man vill... Hoppas du får riktigt goa dagar och mycket tid för Nelly. Vi vill förresten se mer bilder på henne!

Så härligt ni hade det där i skogen. Att det finns skog hos er. Snacka om att man har fördomar :-)....

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

2 november 2010 22:18

Jag gillar verkligen att ha gäster.
Fast vänner är klart roligare än svärmor, det är bara att konstatera.
Njuter nu av min tid och Nelly så klart!

Du är klart inte ensam om att inte tänka på svampskog i samband med Kanarieöarna, så du behöver inte skämmas ;-))

La Palma har många sorters natur från torra områden med lava sand till frodig skog.
Vi har gott om färskt vatten här på La Palma, och får vårt dricksvatten i rör direkt ifrån bergen, inget klor eller salt, bara rent och gott.

 
Ann

Ann

1 november 2010 22:33

Det blev ju inte så tokigt snygging där! :)
Svamp... mums..!
Ja egentid är hårdvaluta även här, fast det är skönt när huliganerna är hemma igen! ;)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

2 november 2010 22:01

Tack :-) jag var hos min "riktiga" frisör härom dagen och han gjorde en massa tunna ljusa slingor och klippte lite, så nu känns det bättre, puh.
Förstår att tystnaden är både skön och för tyst när dina killar är borta.
Dina killar ser så gulliga ut.

 
Ingen bild

Åsa Mickelsen

3 november 2010 22:24

Jöss Är Sören 57 år,hoppsan tiden går även för honom hihi.Jaha något inom elektronik ja det är väl ibland killarnas grej,ja nu när han har blivit föryngrad av syrrans gamla kompis så blir han väl så hög i hatten att han inte är att växla hihihi vi småflickor får vara lite generösa med ros hihi så vi inte blir kallade ruggugglor vid 57 av gubbsen.Kram Gam från en gammal dam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards