Varmt...

Direktlänk till inlägg 15 februari 2011

Lägesrapport.

Av Kim - 15 februari 2011 22:13

Allt lugnt, inget speciellt att skriva om...

Borstade Nellys svans i över en timme i morse, och lyckades reda ut cirka 20 %, suck!

Rastafari med lera och skit allt intorkat och hårt.

Skulle vilja stoppa ner svansen i en hink, men det är bara att glömma.

Nelly var ialla fall nöjd för hon gick och betade medan jag slet med svansen.

Hade beställt tid för pedikyr till min svärmor, utan att ha talat om det för henne.

Har varit orolig att hon inte skulle gå med på det, hon går ju inte ens till frisören.

Så jag sa bara att vi skulle åka och handla, sen åkte vi till min frisör Peter som hyr ut ett rum  till Bärbel som är estetisist (?)

Men svärmor protesterade inte och såg så nöjd ut, så all min oro var i onödan.

Det hela var mycket för min skull, jag är inte så förtjust i att pilla tårna på andra mäniskor...kan stoppa händerna i hästskit men andras smuts under naglarna, blää!

Min svärmor är 87 och klara inte att böja sig ner och fixa sina fötter själv.

Vi har nu haft sol några dagar och leran i hagen börjar torka upp, men det går rykten om regn igen.

Här är vädret ofta väldigt lokalt, och just uppe i El Paso (stallet) så regnar det mer än där vi bor.

Nere i Tazacorte (havet) så regnar det väldigt sällan.

På torsdag ska jag följa med mamma till Vet. med deras lilla hund.

Det är en Yorkshire terrier hane på knappt 3 år, han är helt frisk men är lite över-sexuell.

Min teori är att hans kulor är större än hans hjärna  

Han får inte vara lös hemma hos mej för han markerar sitt revir hela tiden.

De har inga problem med honom hemma hos sig, men jobbigt att ta med honom bort, och andra hundar tycker han är för jobbig.

Så på torsdag så ska han kastreras, vi hoppas då att han kan få tid att börja använda skallen där uppe istället.

Här är en video på honom och min Mila, som undrar vad han håller på med där nere 


 

 Verkar vara något knas mellan Youtube och mitt inlägg...så dettta kanske inte fungerar.
Fick till slut ladda upp videon direkt här på bloggen.

Go kväll!

 
 
Ann

Ann

15 februari 2011 23:21

Ser ingen video... och du får ursäkta men det glädjer mig lite, då jag har hållit på en halv dag med att försöka få in videoinlägg och ändå bara lyckats få in två som jag inte tänkt ha med, det jag ville lägga in har jag fortfarande inte fått in..! ;)

"Min teori är att hans kulor är större än hans hjärna! Ha ha ha ha, du är så rolig, men du kanske har rätt! ;)


http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

15 februari 2011 23:35

Från youtube fungerade det inte, men den gick att ladda upp från hårddisken till bloggen, fast det tar sin "lilla" tid!

Fniss!
Men jag befarar att jag har rätt, och han är rätt stressad av frustrationen själv.
Hoppas han kan börja njuta av livet med lite mindre hormoner..

 
Ann

Ann

16 februari 2011 00:23

Det brukar ju bli bra så det blir det nog för honom med!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

16 februari 2011 00:37

Ja, och han har blivit pappa en gång och kommer bli det igen i beräknat i övermorgon.
Så han har ju fått prova på lite i alla fall ;-)
Fast lite nervöst är det ju alltid med en operation, men det ska nog gå bra det är ju en enkel op.

 
Ingen bild

Åsa Mickelsen

16 februari 2011 01:03

Hahaha kokovovve men å andra sidan är man liten gäller det att vaka över sina intressen,du vet en del samlar hundben o gräver ner i trädgården och andra....tja du vet. Men kulor större än hjärnan????Gäller det b.a.r.a vovvar? Kan man få in andra i katreringskön tro? hehe.På filmen är han ju vig och aktiv så att säga stående ras hö hö .Kram, hälsa mor

Kim

16 februari 2011 09:32

Det är nog sant, och han gör det han är bra på ;-))

"Yorkshire terrier en högt stående ras" en passande beskrivning =D

Jo jag misstänker också att det finns andra som det vore bättre om de också ställde sig i kastrerings kön :-)))

Ska hälsa!
kram

 
Ann-Louise

Ann-Louise

16 februari 2011 06:27

Ha ha ha
"Min teori är att hans kulor är större än hans hjärna "
ha ha ha jag tror jag dööör.
Ligger nog en del i det =D fniss.

Jag är ingen groomer, men jag har också en längtan till vår för jag skulle verkligen behöva rot-tvätta Loke främst. Snart så....

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

16 februari 2011 09:27

Fniss :-))
Tur att mamma inte har dator...än :O

Inte jag heller, ryktborsten har inte varit närheten av Nelly de senaste månaderna...
Det enda jag gör är att ibland försöka få bort lite lera, en kamp som jag inte ser ut att vinna direkt.
Längtar också till sommaren då det inte finns regn och lera.

 
ylle

ylle

16 februari 2011 09:43

Vilken söt liten kåtnisse.. men jag förstår att Nelly blir trött på honom...

Och Du - inga nyheter kan vara GODA nyheter!!!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

16 februari 2011 09:58

Jo får väl erkänna att han är söt, fast jag inte är en stor fan av så små hundar.
Han är liten och tuff...rejäl stake i honom ;-)))

Mila fattar inte alls det roliga i hans jucklek :-))

Det är så sant, du är klok du!
Ska glädja mej idag att det inte finns nyheter ;-)
kram

 
ylle

ylle

16 februari 2011 09:44

Ha ha, jag menade förstås MILA, inte Nelly.. (det skulle se ut det!)

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

16 februari 2011 10:00

Anade det ;-)))
Fast hade inte blivit förvånad om han försökt bara Nelly stått still ;-)))
Han är som en Duracell kanin :D

 
Stina

Stina

16 februari 2011 10:22

"Min teori är att hans kulor är större än hans hjärna "

Jag tror jag dör - ASG !!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

16 februari 2011 14:25

Glad att jag får dej att skratta för min teori är det behöver du nu ;-))
Kram

 
kicki

kicki

16 februari 2011 11:28

det blir nog skönt för alla inblandade, inklusive hunden, när nötterna är borttagna.

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

16 februari 2011 14:22

Japp för han är lite stressad av det hela...

 
sarah

sarah

16 februari 2011 14:58

*tittar in en snabbis och kollar lite*

http://starlet83.bloggplatsen.se

Kim

16 februari 2011 15:48

Du är alltid välkommen :-)
Kram och hoppas hon fortfarande verkar ok!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards